Stedentrip+ wandelen in de natuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Stedentrip+ wandelen in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-23 23:55

Hey,


Binnenkort is mijn moeder jarig en willen we haar een midweek / weekendje weg cadeau geven :)
Maar ik ben niet zo bekend in Europa en hoop dat Bokt mij tips kan geven!

- begin / midden maart voor +/- 4 nachten
- ideaal vliegen vanaf Eindhoven of Rotterdam maar voor iets gaafs is Brussel of Amsterdam ook te overwegen. +/- €200pp retour
- trein kan ook maar is in verhouding rete duur :=
- natuur! Het allerliefste wandelen we in de bergen. Wel rustig wandelen en niet klimmen en klauteren. Griekenland spreekt me ook wel aan, dus heuveltjes is ook prima. Gewoon mooie natuur eigenlijk :))
- dat het een leuke stad is, is ook wel fijn! Elke dag wandelen kunnen we lichamelijk niet.
- we hebben dus géén auto. Dus moeten echt vanuit de stad mogelijkheden hebben.
- een georganiseerd iets, is prima maar we zijn niet zo flexibel kwa data dus wordt lastig boeken denk ik.

Ik kijk nu naar Innsbruck of Bergen maar geen idee van de temperaturen daar in Maart en of je al lekker kan wandelen. Ik ga geen warme wandelschoenen en kleding aanschaffen voor één tripje.

Wie helpt mij aan een onvergelijk cadeau voor m'n moeder? :D


Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stedentrip+ wandelen in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-23 15:56

Super bedankt allemaal voor de tips!

Ja lagere temperaturen maakt me niet zoveel uit, dat weet je als je in het voorjaar gaat. Maar onder vriespunt hoeft nou weer niet :+
Wandelen door de sneeuw is zo magisch, warm aankleden met laagjes lukt zo wel maar helaas geen goede schoenen voor in de sneeuw.
Ik zal eens kijken hoe het zit met schoenen huren.

Innsbruck dus maar van m'n lijstje halen voor in Maart? :(
Is het in April wel goed te doen? Mogelijk dat ik dan gewoon een ander moment vrij vraag! Want het klinkt wel super omdat je dus vanuit de stad zo de bergen in kan!


Dublin en Edinburgh ga ik eens checken!
Rome ben ik al 2x geweest dus valt af.
Spanje, Canarische eilanden en Lissabon trekken me dan weer helemaal niet.

Iemand ervaring met Athene? Lijkt me ook heel gaaf!


Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stedentrip+ wandelen in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-23 20:01

Heb wel goede wandelschoenen maar die zijn veel te koud :') zijn vrij dun, wel waterdicht volgens mij.

Heb het nu aan m'n moeder voorgelegd die wil graag naar Londen :+ ook vet maar djuuu, ik zag me al in bergen / heuvels!

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stedentrip+ wandelen in de natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-23 19:21

Tripje naar Rome is geboekt :D
Wordt voor mij de 3e keer haha maar het is een leuke stad.

We hebben 3 volle dagen (wel 4 nachten maar komen laat aan en vertrekken weer vroeg) dus handige tips zijn welkom!

Ik zoek nog een leuke wandelroute of een stukje natuur niet al te ver van het centrum. Ik weet dat dat ergens zit want ben daar wel eens op uitgekomen maar krijg het via Google maps niet terug gevonden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 bezoekers