Bali voor beginnende reizigers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 16:27

Voor vrienden ben ik een vakantie aan het uitzoeken (ik moet er echt geld voor gaan vragen :') ) naar Bali. Wij zijn enkel op Lombok geweest dus ik weet het fijne niet van Bali.
Ik wil ze een reis in 3 delen laten maken, eerst een locatie aan het strand in het zuiden. Daarna een paar dagen Nusa Penida en daarna nog een paar nachten in het binnenland.
Eerste Locatie zoek ik waar ze naar strand kunnen, uit eten kunnen en bezienswaardigheden in het zuiden kunnen bezoeken.
Op Nusa gaat het vooral om de strandervaring en snorkelen.
In het binnenland om de natuur maar liefst niet teveel in the middle of nowhere. Of in ieder geval waar nog iets te doen is met scooter. Panoramisch uitzicht is wel een must!

Welke omgevingen moet ik het dan hebben? Nusa red ik me wel mee. Maar het valt me ook op dat er weinig echt strand is op Bali, terwijl ik dacht dat er alleen maar stranden waren :=
Binnenland heb ik al een paar mooie plekken gevonden, maar dat lijkt zo veraf allemaal. Kan ik rondom Ubud ook uitzichtplekken vinden?

Earth het reisbureau.


Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 16:53

Haha nou als zij gaan plannen dat zitten ze all inclusive in Turkije, en ze wilde wat anders. Maar ze hebben geen idee waar ze moeten beginnen en ik wel. Dus vandaar :D
Bedankt voor je tips, ik ga eens kijken!

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-22 19:21

Ja voor hen mag het wel wat toeristisch.
Is de vulkaan beklimmen ook te doen voor minder sportieve mensen?

Earth het reisbureau.


Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 15:31

Ik ben nu even bezig, vanavond komen mijn vrienden langs. Ik weet niet of het beklimmen van de vulkaan wat is, zij is niet heel sportief. Maar wie weet verrassen ze me :P
Ik heb twee opties voor ze als uitstapjes, maar misschien doe ik toch de Gili's er wel bij. Ik heb zelf de Gili's vermeden omdat het zo druk is maar misschien vinden zij dat juist wel leuk. Of vinden jullie Nusa Lambongan mooier/vergelijkbaar?
Andere uitstap is naar de Komodo eilanden. Dat hebben wij gedaan en is gwoon pure magie, maar is wel heel duur gworden. Toen wij gingen waren we nog geen 1000 euro kwijt voor die hele trip, nu is dat wel een stuk duurder geworden. 6 dagen naar het paradijs voor €1235 euro. Ik zou het nog doen want het is de meest bijzondere plek waar ik ooit b en geweest, maar het is wel prijzig :P

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-22 12:56

Ze hebben toch besloten wel naar de Komodo eilanden te gaan. Ik had ze al eerder een voorstel daarvoor gemaakt, maar ze dachten dat die 1200 euro per persoon was :P Dus dan wordt het een week Bali en een week Komodo-eilanden. Bali gaan ze enkel het binnenland in, want als je op Komodo bent geweest dan heb je de stranden wel uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik sowieso de stranden op Bali en Nusa Lembongan tegen vind vallen. Het zijn allemaal kleine starnden en als het een beetje mooi is, ligt het compleet volgeramd met boten := Dus dat is wel zonde. Als ze niet naar Komodo zouden gaan, had ik ze nog een paar dagen naar Lombok gestuurd, daar is het zuiden veel aantrekkelijker qua stranden. Maar goed, dat hoeft dus niet. Voor een week kunnen ze zich vast prima vermaken in het binnenland, en ze kunnen zich in dit resort denk ik prima vermaken :D

[ img ]

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 00:51

Voor de eerste week hebben ze in het binnenland echt een prachtige locatie, maar ik ben nog op zoek naar iets aparts voor de tweede week. Liefst iets meer in het zuiden maar het mag ook aan de rand van de drukte zijn. Maar ik zoek dus iets heel bijzonders, wat echt geschikt is voor een huwelijksreis afsluiting. Met zwembad, restaurant, en sfeervolle kamers en inrichting. En niet te duur.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 13:48

Pikkepor hebben jullie vanuit die locatie allerlei excursies gedaan? Ze gaan voor het eerst zo ver en een Nederlandse eigenaar zou echt heel veel voor ze schelen. Misschien kunnen ze hier dan zelfs als eerste heen gaan.
Ik twijfelde al over het zuiden, dus misschien moeten ze dat dan maar toch naar het noorden en midden gaan :)
Bedankt oor de waardevolle tips!

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 15:44

Ze willen van alles wat, maar vooral Bali zien. Ze gaan eerst hier zitten:

[ img ]
https://www.booking.com/Share-Q17kNy

Dat zit in het midden van Bali, boven Ubud. Dus vanuit daar kunnen ze ook al wat toffe dingen ondernemen. Daarna gaan ze 6 dagen naar de Komodo eilanden. En dan daarna nog een paar dagen Bali.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 18:21

Ze gaan 4 dagen 3 nachten mee op de boot en nog 2 nachten op het eiland van Le Pirate zitten. En nog 1 nacht uiteraard bij aankomst in Lebujan Bajo slapen.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-23 18:45

Ja wij hadden toendertijd 2 nachten op de boot en 1 op het eiland, maar het eiland zit nu niet meer bij de cruise in dus dat vond ik wel heel jammer. En je kunt minimaal 2 nachten boeken. Maar die plek is daar zo mooi, daar kun je wel een paar dagen rondhangen op het idyllische plekje <3

Ze vinden het wel heel spannend want z zijn nog niet ervaren met reizen maar ze vroegen me voor een speciale huwelijksreis, nou dat ga je met een bezoek aan de Komodo eilanden wel krijgen, echt het paradijs op aarde als je het mij vraagt. <3 Ik zou er zo nog eens een cruise doen :j
Voglens mij komen ze pas eind vd middag aan dus dat gaan ze dan niet redden.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-23 15:29

Ze gaan ivm de hoge kosten toch de Komodo eilanden skippen. Echt heel zonde maar ik snap het wel de tickets zijn zo duur ;(
Maar ze willen dan wel naar Nusa penida, ik heb ze de Gili's afgeraden omdat dat zo toeristisch is. Hebben jullie daar nog tips?

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-23 20:51

Ik heb al een mooie plek voor ze gevonden trouwens.

Wij zijn inmiddels ook best wel om voor Bali. We zijn wel eens naar Lombok geweest, maar dat binnenland is echt niet zo bijzonder in vergelijking tot Bali. Alleen de stranden van Lombok zijn mooier.
Maar goed, dan moeten eerst de ticketprijzen weer gaan zakken want die zijn nu gewoon €1000.- pp.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-23 13:17

Ja wij gingen naar Lombok omdat we niet naar het toeristische Bali wilde :') Het zuiden van Lombok was wel tof trouwens, de stranden daar <3 Tangun Aan is het mooiste strand waar ik ooit ben geweest en er was geen hond. We deelden het strand misschien met 10 andere toeristen ofzo :')

[ img ]


We zijn ook een keer gewoon op de bonnefooi met een scooter het binnenland in gereden, een beetje de vulkaan op. Mensen snapte daar echt niet wat we daar deden, het was echt een geweldige trip. We zijn uiteindelijk nog gaan wandelen in de jungle daar, dat was wel heel erg gaaf. Wilde apen gezien, dat vond ik veel toffer dan zo'n monkey forrest :P op deze foto zijn de apen ergens verstopt, maar ik zie ze zelf ook niet :') Voor het idee, die bladen waren zo'n 2 meter groot :P

[ img ]


Je hebt er overigens wel heel veel rijstvelden, maar die zijn nagenoeg allemaal vlak en niet getrapt.

[ img ]

Hier was het ook wel erg mooi, was vlak bij de mooie watervallen in het noorden. Hier zag je nog wel veel overblijfselen van de aardverschuivingen van de aardbeving een jaar eerder.

[ img ]

Ik had trouwens na 2 weken door dat ze niet alle minaretten aan het onderhouden waren, maar dat ze die allemaal aan het herbouwen waren vanwege de aardbeving :=

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-23 13:40

miccamaaike schreef:
In het zuiden van Bali hebben wij hier gezeten:

https://www.booking.com/hotel/id/tandju ... #hotelTmpl

Super mooi huisjes met buitendouche. Er is een zwembad bij het resort en een strand. Ik vond het strand wel wat tegenvallen en het zeewater zag je veel rotzooi in drijven, dus wij hebben daar niet gezwommen. Maar was een fijne plek voor de laatste dagen vakantie.


Ik vind dit dan wel weer vrij duur met wat je elders kunt krijgen op Bali, maar echte luxe in het zuiden is sowieso duur zag ik al. Of wat krijg je hier nog extra voor dat geld?
Dus ze gaan naar het noorden, naar Sawah Lovina, bedankt voor de tip Pikkepor :D En een keer in het midden 30 min ten noorden van Ubud.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-23 13:42

jojoleinee schreef:
Lombok ziet er ook mooi uit! Wij zijn van de zomer ook op Sumatra geweest. Als je nog eens teruggaat, ook zeker een aanrader! Echt fantastisch. Toen we van Java en Sumatra naar Bali gingen hadden we een soort omgekeerde cultuurshock, zoveel Europeanen hadden we in weken niet gezien :')


Ja de stranden in het zuiden zijn echt heel mooi en op zich de omgeving rond de vulkaan ook. Ik zeur ook een beetje hoor, want misschien dat wij er meer van hadden verwacht zoals het binnenland van Bali. Wat we vooral fijn vonden, was dat het zo rustig was.
Wij willen ook zeker naar Sumatra want ik wil nog een keer de oeran oetangs zien :D Maar dan moet ik lichamelijk wel wat fitter zijn :P

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bali voor beginnende reizigers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-23 18:20

Ja de Komodo eilanden zijn echt het paradijs, daar wilde ze in de eerste instantie ook echt graag naar toe. Wij hebben in 2018 €3300.- voor onze hele huwelijksreis betaald, zij kwamen nu al op ruim €4000.- uit. Die stomme rot tickets ook, is gewoon €400.- pp duurder :n
Maar het blijft leuk om te zien dat je voor 2 weken Bali evengoed voor €2500.- kunt zitten :P

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuCa88 en 235 bezoekers