Skigebied met jonge kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:50

Budget?
Seizoen 2023 is al behoorlijk vol trouwens. Groepen in 1 accomodatie zal al best moeilijk worden.
Hoe goed zijn de volwassenen?
Risoul (FR) is wel lekker overzichtelijk. Voor goede skieers + kleintjes + slee + prachtige wandelingen zeg ik Bettmeralp (CH), daar is bijna altijd ook wel een Nederlandssprekende leraar. Iets goedkoper en rustiger/overzichtelijker is Skuol (CH).
In Oostenrijk ben ik niet zo bekend.


Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:02

In Oostenrijk misschien even goed informeren of er in de winter weer 1-2-3-4-veel G verwacht wordt en hoe ze zitten met de FFP2 plicht.

Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:18

Zuid-Duitsland omgeving Feldberg is mooi en betaalbaar maar helaas niet meer sneeuw zeker.
10 jaar terug gingen we daar regelmatig even een half dagje heen (zat er op een uurtje vandaan), maar afgelopen jaren moest je het daar echt hebben van kunstmatige besneeuwing en een paar goede weken.
Als het alleen gaat om een beetje fun in de sneeuw kun je op een heleboel plaatsen goedkoop zitten. Als je echt goede ski garantie wilt hebben zou ik niet meer naar gebieden gaan die enkel pistes onder de 1600 meter hebben.

Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:18

4 jaar (kleuterschool) is de „standaard“.
Maar dat is zo ontzettend afhankelijk van, lichaamskracht, wilskracht en geen verlatingsangst dat er ook kinderen zijn die met 2 al zo ver zijjn en ook kinderen die pas met 6-7 de eerste lessen kunnen volmaken.
Stel je erop in dat het niet lukt, dan heb je tenminste ook geen ergernis. Boek ecentueel eerst 1 proefochtend en als het goed gaat boek je pas bij.
Wij hebben het eerste jaar niet met les gedaan maar gewoon 20 minuutjes per dag zelf wat gespeeld (skietjes waren znog zo klein dat ze in de rugzak konden).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y en 77 bezoekers