Skigebied met jonge kinderen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ski gebied met jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:55

Wij gaan al jaren naar Vorarlberg in Oostenrijk. Kleinere skigebieden, wat zorgt dat je altijd snel weer terug bent als dat nodig is.

Hebben jaren in Damuls geskied en de afgelopen jaren hebben we een huisje bij de Diedamskopf. Dat is nog een kleiner gebied maar ligt wel handiger met de kinderen. T ligt in een dal en je kunt daar dus bijvoorbeeld ook heel leuk sleeën. Ook is er een klein lift verderop in het dorp waar je heel leuk kunt sleeën of met de tube naar beneden. Verder is alles lekker kleinschalig en overzichtelijk.

Vorig jaar hebben mijn zoon en nichtje voor het eerst skiles gehad in het naastgelegen dorp Mellau, omdat in het dorp waar wij zitten de skiles helaas al volgeboekt was. Daar hadden ze een super leuke weide beneden om te leren skiën, was allemaal goed voor elkaar. Op gegeven moment mochten ze ook met de grote lift naar boven, erg leuk!

Grootste voordeel van deze gebieden (of bijvoorbeeld richting Brandnertal of Montafon) is dat het qua rijtijden met de auto echt verreweg de kortste route is voor de Alpen. Dat is mij met kleine kindjes ook veel waard. Je hoeft niet via Munchen dus dat scheelt een hoop files.


miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 15:41

Skischolen hebben vaak ook een minimum leeftijd. Ik zou vanaf 4 t wel aandurven, met 3 zijn ze nog wel erg jong. Skischool bij ons is vanaf 3,5 jaar en dan alleen 2 uurtjes in ochtend.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, YandexBot en 69 bezoekers