Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 00:39

Earth schreef:
Ja heel raar. Maar wij kiezen wel voor de duurdere ticket, want het scheelt 5 uur reizen, en mijn lichaam houdt al niet zo van reizen...

Poes laat je er niet teveel door weerhouden, er zijn nu genoeg opties om iets te verplaatsen oid. Ik denk er niet teveel aan, gewoon gaan :P


Ik boek altijd alles zelf. Kun je vluchten in het goedkope segment wel verplaatsen? Nee toch?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 02:34

Zelfs bij Easyjet kan ik het afgelopen jaar of zo tot 48 uur van tevoren mijn vlucht veranderen of een voucher krijgen (en dat was op korte vluchten, Bristol - Amsterdam steeds).

Wij willen in november naar Costa Rica via Californië :D 3 weken in totaal. Ik ben echt al jaren geen 3 weken weg geweest, voelt ook heel gek maar het is onze huwelijksreis dus dat vind ik een goed excuus. Heb wel rondgekeken en een aantal hotels al met gratis annuleren geboekt, maar ons uiteindelijke budget staat nog niet echt vast dus het is lastig :+

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 08:15

Earth schreef:
Verdorie, zat ik eindelijk in mijn boekmojo, wordt me de pret ontnomen door een bokker die me er op attent maakt dat reizen naar Thailand vanwege corona niet zo slim is momenteel. Je moet 7 dagen in quarantaine in een quarantainehotel.

Ja het eerste punt waar je op dit moment naar moet kijken zijn de Corona maatregelen per land. Daarna komt pas de rest.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:16

Costa Rica is echt super gaaf, Eulogy. Wat een prachtig land! Hoe lang gaan jullie naar Californië? Want 3 weken is best kort voor beide bestemmingen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:59

Ik kon vannacht niet slapen, en heb dit topic zitten lezen. En zitten googlen. Nu wil ik dus echt perse naar de Komodo eilanden. :=

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:17

Fitzroy schreef:
Costa Rica is echt super gaaf, Eulogy. Wat een prachtig land! Hoe lang gaan jullie naar Californië? Want 3 weken is best kort voor beide bestemmingen.

Niet zo lang (een week of iets korter), maar wil inderdaad nog kijken of de 2 weken die we dan over houden voor Costa Rica wel genoeg is. Het viel me op dat veel vluchten sowieso met tussenstop in Amerika waren, dus daar kwam het idee vandaan :+ Californië wil ik wel heen maar niet voor een hele vakantie, dus vandaar. Plan is nu om vooral een paar dagen naar Yosemite te gaan (vliegen op San Fransisco, daar zelf nog 1 of 2 nachten maar heb niet zulke goede verhalen gehoord over SF eigenlijk dus langer vond ik niet nodig) en dan door naar Costa Rica. Je verliest natuurlijk ook nog wat tijd aan jetlag.

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:29

Wat een tof topic! Ik hou hier ook van en denk soms dat ik mijn roeping om in een reisbureau te werken gemist heb :') .
Mijn vriend en ik willen komende zomer naar Indonesië. Wat is jou daar zo tegen gevallen? Ik wilde het dit jaar wel via een reisbureau regelen omdat dat denk ik zekerder is qua corona en dit is onze eerste echt verre reis dus weet ik minder goed waar ik op moet letten. Ik heb al wel ideeën van dingen die ik zeker wil doen.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:41

Mijn vakantie voorpret gaat nog jaren duren! (pas in 2023 of 2024 ga ik denk ik) Maar die voorpret is zo leuk!
Nadat ik in 2019 rondom de Noordzee gefietst heb, heb ik het fiets-virus echt te pakken. Mijn vakantie voorpret begon dus met allerlei fietsroutes uitzoeken. En uiteindelijk ben ik op Ierland uitgekomen.

In Ierland is een mooie route "de groene ronde" die tegen de klok in van Belfast naar Cork en/of Dublin gaat. Het boekje met de route beschrijving is in huis, de lonely planet is in huis, en nu wordt het uitzoeken...
[ img ]

Het eerste uitzoeken is hoe lang doe ik er over. Niet alleen de afstand, maar ook de hoogte meter, windrichting en overnachtingsmogelijkheden zijn hier belangrijk in.
Ik heb al bedacht dat het in 2 keer moet, of in een keer een volledige maand.
Het punt waar ik nu op zit zijn overnachtingsmogelijkheden. Ik kampeer het liefste, maar er zijn niet veel campings. Ik ben geen held in wildkamperen als het officieel niet mag, dus ga ik uitzoeken waar wildkamperen wel een optie is. En anders wordt het toch over mijn angst heen zetten en 's avonds bij mensen aanbellen op mn tent bij hun op het terrein te mogen plaatsen.'
En dan zijn er nog B&B's en hostels. Altijd fijn om in stromende regen een droge plek te hebben, of een avond uit de wind te kunnen slapen, maar daar gaan de kosten ook flink mee om hoog. Het wordt in elk geval een leuke puzzel!
Het is niet nodig, maar ik check dat vooraf toch graag even. Waar zijn er winkels en waterpunten...! Zonde om met 15 kilo te veel fietsen, en ook niet prettig als je ergens zonder water of eten staat.

Het tweede om uit te zoeken is waar ik van de route iets af wil wijken, of waar ik per se iets wil bezoeken. En dan nog de lange lijst met dingen die ik wil bezoeken, mocht de planning meevallen...
Dit houdt vooral in dat ik met m'n neus in allerlei vakantiegidsen, websites en foto's duik. Natuurgebieden, fotolocaties, watervallen, kastelen, schattige dorpjes, een leuk museum... Alles opties wil ik bekijken! Dan kan ik namelijk ook uitzoeken wat de leukste plekken zijn om een keer twee nachten te blijven.
De route komt vlak langs het oude huis van mijn grootouders, dus dat is het eerste bezoekpunt dat ik vastgezet heb.

En als derde mijn bepakking. Ik heb elke vakantie mijn bepakking iets beter leren samenstellen. En toch blijft het weer lekker grammen tellen en afwegen wat ik wel en niet thuis laat qua fotogerief.

Ik ben er ook nog niet over uit hoe ik van en naar Ierland ga. Vliegen kan. Maar met boot en trein is ook wel een leuk avontuur...

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:56

Wat sportief!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:57

Zo sportief ben ik niet hoor... :P Ik fiets niet snel, ik stop heel veel. Het is meer dat een auto duur is, en je onwijs hard door het landschap raast, en ik geen wandelaar ben. Dat gaat me dan weer te langzaam.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 12:06

absque_dubio schreef:
Ik kon vannacht niet slapen, en heb dit topic zitten lezen. En zitten googlen. Nu wil ik dus echt perse naar de Komodo eilanden. :=


Snap ik. Als je info en tips wilt, stuur me maar een pb :D

Poes: bij KLM kun je wel flexibel omboeken, soms voor een extra bedrag. Dat zou ik wel de moeite vinden nu.

Dianta: Ja ik keek daar niet naar omdat het nog wat verder weg is. Maar inmiddels hoor ik ook andere geluiden dat de regels daar binnenkort weer veranderen, dus wellicht is er hoop. Ik denk dat ik gewoon ga boeken, maar dan met annuleringsoptie, mocht het toch veranderen. Want ik weet gwoon niet waar ik anders heen wil :')

Jolein: Ik heb naar Indonesië zelf alles geboekt. Ik heb namelijk ook mijn roeping gemist dus ik ben maanden bezig geweest met de voorbereiding, heerlijk :') En alles is daar meegevallen, ja behalve dat ik constant ziek was omdat mijn darmen niet om konden gaan met de bacteriën daar :') Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Oh en de reis was vrij lang, als je niet kunt slapen in het vliegtuig is het wel wijs om te kijken naar de aantal uren die je onderweg bent. Het heeft trouwens wel geloond dat ik alles zelf uitzocht, want wij hadden bijv tickets van 660 euro pp met Emirates, en we zaten echt in geweldige hotels. We waren €5200.- kwijt voor de hele reis van bijna 3 weken, dat is echt goedkoop :P

Jewemm: Jij liever dan ik :') Maar wel heel gaaf!

Earth het reisbureau.

SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:04

absque_dubio schreef:
Ik kon vannacht niet slapen, en heb dit topic zitten lezen. En zitten googlen. Nu wil ik dus echt perse naar de Komodo eilanden. :=

Wilden wij ook, maar zijn die niet nog steeds gesloten voor toeristen?

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 10:37

Een vraag. Zijn er al mensen echt weer reizen aan het plannen? Ik merk dat ik mij er met Corona niet toe kan zetten. We hadden het plan om opnieuw zuid Afrika te doen. Ik ben er al twee keer geweest en ‘ken er dus goed mijn weg’. Qua uitzoeken en boeken valt het dus wel mee. Niettemin is de voorpret voor mij net zo belangrijk als de reis: ik ben er echt uren en uren mee bezig.
Maar goed toen omikron uitbrak besefte ik weer even keihard hoe snel het kan gaan. Het risico dat je last minute niet kunt vertrekken is toch wel groot. En naast dat je dan maar alles moet kunnen annuleren zit je dan ook met al je voorbereiding die weg is voor een stuk en geen reis.

Nu dacht ik om toch nog eens voor een groepsreis te gaan. Op zich is het mijn ding niet, het is een pak duurder dan zelf regelen, maar het is wel ideaal voor de iets moeilijker bereisbare landen, ik hoef geen verloren voorbereiding te doen en bij annulering krijg ik mijn geld terug.

Ben momenteel een beetje aan het kijken naar de zijderoute.

Wat denken jullie? Toch maar zelf iets plannen of even op safe spelen?

Ik kan in mei een kleine maand weg en ik wil gewoon weg nu haha.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:42

Is het niet een optie om het dan was meer last minute te plannen? Of onderschat ik dan de tijd die je erin moet steken qua voorbereiden?

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:45

Ik zit er aan te denken om in mei naar Polen te gaan. Maar dat is even onder voorbehoud aangezien mijn wasmachine terminaal is

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:50

Wat toevallig! Wij willen misschien in juli naar Polen :D

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 12:55

Het is dat ik nu geveld ben door corona, maar de vakantieplannen voor begin mei staan nog steeds hier hoor. We zaten even mogelijk in de knel met de badkamer, maar daar gaan ze in maart al mee beginnen dus geen problemen.
Ik boek dus wel alles onder voorbehoud en met mogelijkheid tot switchen, dan maak ik me geen zorgen.

Earth het reisbureau.

purny
Berichten: 27391
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:08

Balenciaga schreef:
Wat toevallig! Wij willen misschien in juli naar Polen :D

Welke stad?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:26

Poes, ik heb in oktober/november nog bijna 2 maanden door Kenia, Botswana, Zuid Afrika en Zimbabwe gereist zonder problemen. Wel veel testen bij iedere grensovergang maar verder was het prima te doen.
Sowieso was ik vorig jaar 5x naar Kenia geweest zonder problemen.

Voor mijn vader heb ik net 2 weken Zuid Afrika geboekt voor maart, hij gaat naar zijn familie daar en lekker 2 weken Kruger ;)

Zelf ga ik volgende maand naar Kenia & Tanzania.

Moet zeggen dat ik Afrika prima te doen vind om te reizen.
Enige is nu dat het steeds lastiger wordt om negatief te testen van te voren. Ik ga dus in NL nog steeds nergens heen nu met al die besmettingen overal...

Earth
Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-22 13:35

Vrienden van mij gaan over een paar weken naar Noorwegen en ze zijn als de dood dat ze nu besmet raken. Eentje heeft het net gehad, die is wel relaxed maar de anderen nog niet :P

Earth het reisbureau.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:39

Balenciaga schreef:
Is het niet een optie om het dan was meer last minute te plannen? Of onderschat ik dan de tijd die je erin moet steken qua voorbereiden?


Last minute of meer op de bonnefooi werkt voor mij niet zo fijn. Accomodaties kun je idd met gratis annuleren boeken maar de vluchten die wij pakken vaak niet.

Marije: ja dat geloof ik zo. Maar in december kon je plots niet meer naar zuid Afrika dat schrikt me wel af dat zoiets weer gebeurt.

En idd maar hopen dat er niemand positief test bij vertrek.

Ik vind het toch lastig!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:59

Ik boek daarom nu alleen nog pakketreizen. Als er dan wat verandert of je moet het land uit, dan regelt de reisorganisatie dat. Dat is wel een prettig gevoel. En ik heb een annuleringsverzekering die het dekt als je voor vertrek positief test.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:03

Dat is ook wel een beetje mijn gedachte… ik regel het tien keer liever zelf maar vind het nu wat te veel gekkigheid.

Vandaar de gedachte om idd voor iets georganiseerd te gaan, en dan idd in een land dat wat moeilijker zelf te bereizen is.

Vind het echt rot de hele situatie en al die onzekerheid.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:19

Ik ga nu wel plannen voor Noorwegen. Deze week is bekend geworden dat mijn broertje in Oslo gaat wonen, dus qua corona is het ook makkelijker. Mocht het niet doorgaan, dan hoef ik geen reserveringen te annuleren en zo.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:29

Ik ben nog niet zo lang geleden naar Madeira geweest <3 stond al lang op mijn bucketlist. Ik had wel alles los geboekt maar een extra annuleringsverzekering afgesloten. Sowieso kon ik de airbnb en auto nog vlak van te voren annuleren. Ik zit altijd graag in the middle of nowhere :')

In september 2 weken op roadtrip ga nog even bedenken of het Italië wordt of Noorwegen nu er een nieuwe veerboot is lijkt me Noorwegen met 2 weken ook wel goed te doen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-01-22 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anoukjuuuhh, Boheme, carina, Emilihihihii, moonsparkle, runnerfan, shaddy82, Tazzey, Varenka en 72 bezoekers