Bucketlist, wat raadt jij aan?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Bucketlist, wat raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 21:40

Wat voor een tips hebben jullie om te gaan doen? Met en zonder paard? In Nederland of juist in het buitenland?
Snap dat het heel persoonlijk is, maar altijd leuk om tips en ideeën te krijgen.


Lijkt mij leuk om nog naar Zweden of ijsland te gaan om het noorderlicht te zien.
Of zo'n clinic/vakantie bij bevoordeeld Emma Massingale (wel erg duur helaas).


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:17

Ik heb een lange lijst in een boekje staan, soms bedenk ik was nieuws, sommige dingen zijn snel en makkelijk te realiseren andere duren jaren

Gedaan :
Voetbal wedstrijd in het buitenland bezoeken
Naar dierentuin blijdorp
Ogen open houden in een dark ride :')
Een huis kopen
Samen wonen
Reis naar Hawaii
Trouwen
1,2 of 3 worden in een agility wedstrijd
Concert van racoon
Being in the spotlights, over een rode loper
In de hoogste achtbaan van europa
Skydiven
Een Sunday in een mcflurrybeker
Een nieuwe sport uitproberen
Naar het glazen huis van serious request (Gelukkig Op tijd gedaan)
Een zangles doen
Een professionele massage krijgen
Trouwjurken passen
Naar madeira
Een vakantie door een ander voor mij laten boeken
Eten bij een Argentijn
Concert van Mumford and sons
Concert van Pearl Jam
De melkweg dus een heldere sterrenhemel zien
Zwemmen met manta rays
Naar suoni di dolomiti

Na deze lange lijst met gedaan weet ik niet of je ook nog wil horen wat ik nog wil gaan doen :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 16-01-22 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:41

Wat ik sowieso nog op mijn bucket list heb staan, even on top of mind:

- walvissen / orca's spotten
- hondesledetocht
- een gletsjerhike maken
- kamperen op het strand (niet in NL)
- wildkamperen
- noorderlicht zien
- kamperen in de woestijn
- meerdaagse trektocht te paard
- een stuk PCT lopen
- Naar IJsland

Met mijn paard:
- endurance kennismakingsklasse
- rit over de veluwe
- naar het strand


Afgelopen jaren gedaan:
- wilde mustangs observeren
- koeien drijven
- in volle galop over de Amerikaanse prairie (riep ik als kind al :D )
- bizons in het wild zien
- wolven in het wild zien
- grizzly beren in het wild zien
- roadtrip door Schotland
- puffins in het wild zien
- de woestijn in op een kameel (zelf sturend, niet aan een touwtje op een rijtje)
- een waterval beklimmen
- Whisky proeverij
- Naar boven op de eiffeltoren (ik heb hoogtevrees, die op gebouwen verschrikkelijk is. In de natuur kan ik hoogtes iets beter aan).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:51

Ik heb parachute gesprongen/skydiven gedaan. Toch wel een bucketlist ding! Bungeejumpen ook, al vond ik skydiven wel vetter!

Iets "normaler" ( :+ ) met een kamper roadtrippen door Oost-Europa. 's Morgens niet weten waar je 's avonds slaapt, gewoon geen plan, beetje rondtuffen.

Ohja en op safari in Afrika. Ik ben eens 2 dagen in Kenia geweest, maar zou heel graag een week ofzo en dan in Tanzania of Zuid-Afrika!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 23:04

Leo, die rit op de Veluwe kan geregeld worden, combineren met een trektocht?
Beetje luxe of juist spartaans?

IJsland met het noorderlicht, ja, maar dan wel met de eigen auto.
Niet dat die auto zo belangrijk is maar ik zou dan met de boot naar IJsland en dan onderweg een week over blijven op de Faeroer-eilanden https://www.smyrilline.nl/tarieven
Hurtigrutten staat ook nog op de lijst.

Zodra GB weer normaal bereisbaar is: https://cornwallswimminghorses.co.uk/ en http://www.cumbrianheavyhorses.com/ bij die laatste staat hun 6-daagse trip hoog op de lijst.

Maar ook gewoon weer een lang weekend schotland of even bij onze top-favo B&B in Pateley Bridge logeren eventueel gecombineerd met een autobeurs zodat ik weer onderdelen kan speuren.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Bucketlist, wat raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 17:55

Wat een leuke ideeën komen er al voorbij!

Zwemmen met paarden of een rit met shires in Engeland klinkt ook geweldig leuk! Jammer dat het door corona regels nog geen reis naar Engeland mogelijk is.

Mooie rit/trektocht over de Veluwe lijkt mij ook super om te doen!

meisje_
Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:35

Ohh leuk!
Ik heb de volgende dingen opstaan:

-nog eens paardrijden (bij voorkeur op van die mooie dikbillen <3)
- naar ijsland/lapland incl noorderlicht
- roadtrip door oost europa
- harry potter studiotour london
- naar schotland

Gedaan:
- reis naar de antillen (bonaire en aruba)
- gezwommen in zee met paard
- huis gekocht

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:27

Ik heb best wel standaarddingetjes op mijn bucketlist staan.

- Op een grand prix paard rijden. Ja, beetje dooddoener dit misschien :') Maar lijkt me vet om daar een keer een les op te hebben.

- Sowieso noorderlicht zien, zittend in een jacuzzi s'avonds in de sneeuw. Heeul vet lijkt me dat.

- paragliden wil ik ook een keer doen.

- zwemmen met dolfijntjes

- op safari in Afrika.

- Vrijwilligerswerk doen in een weeshuis / iets betekenen in een ontwikkelingsland voor jeugd/kinderen.

- huis kopen

- Helikopter vlucht



Al gedaan wat ik graag wilde:

- strandrit in Zeeland

- Reis naar Canada

- concerten bezocht

Verder nog wat dingetjes wat ook wel normaal is maar ik toch graag wilde doen.

Niet perfect is ook goed

meisje_
Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Bucketlist, wat raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:47

Amado; even inhakend op jou stukje vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland-weeshuis.
Kijk daar mee uit. Er schijnen nogal wat louche ondernemingen te zijn en het zou dan de kindjes meer kwaad dan goed doen.
Door de veel wisselende gezichten waar zij zich toch aan hechten en dat die personen dan weer weggaan.
(Sorry heel erg oftopic)

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:54

Ik kiJk met volle verbazing, je vraagt een ander ideeen voor jouw Bucket list….
Dat kunnen ze jou als vreemdeling toch moeilijk geven, we kennen je interesses toch niet behalve paarden.

Sterker nog ik heb geen Bucket list, ik stel per jaar een doel wat haalbaar is:
Dit jaar terug integreren in mijn werk, of passende studie naar ander werk

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Bucketlist, wat raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 21:18

@kwita, ik maak zelf mijn keuzes hoor, heb zelf ook wel ideeën.
Maar soms hoor je leuke tips en adresjes waar je zelf niet opkomt.

Amado7
Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:23

meisje_ schreef:
Amado; even inhakend op jou stukje vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland-weeshuis.
Kijk daar mee uit. Er schijnen nogal wat louche ondernemingen te zijn en het zou dan de kindjes meer kwaad dan goed doen.
Door de veel wisselende gezichten waar zij zich toch aan hechten en dat die personen dan weer weggaan.
(Sorry heel erg oftopic)

Ja klopt hoor! Heb je heel erg gelijk in. Dat is precies de reden dat ik dit tot nu toe niet gedaan heb en dat eerst uit wil zoeken :)

Niet perfect is ook goed

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:49

Soms kunnen mensen ook ideeën geven waarvan je niet wist dat het bestond, kon of plekken waar je niet eerder naar hebt gekeken, ik vind dat het lezen van een bucket list ook best inspirerend kan zijn

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

meisje_
Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:57

Amado7 schreef:
meisje_ schreef:
Amado; even inhakend op jou stukje vrijwilligerswerk in een ontwikkelingsland-weeshuis.
Kijk daar mee uit. Er schijnen nogal wat louche ondernemingen te zijn en het zou dan de kindjes meer kwaad dan goed doen.
Door de veel wisselende gezichten waar zij zich toch aan hechten en dat die personen dan weer weggaan.
(Sorry heel erg oftopic)

Ja klopt hoor! Heb je heel erg gelijk in. Dat is precies de reden dat ik dit tot nu toe niet gedaan heb en dat eerst uit wil zoeken :)


Toppie! Ja het doel is natuurlijk super dus het laatste wat je wil is meedoen aan dat verborgen leed natuurlijk. Kennis van me heeft achteraf spijt. Nergens voor nodig natuurlijk, kon zij op dat moment ook niet weten!

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:42

Ik heb de laatste paar jaar zo'n beetje alles van m'n bucketlist afgewerkt en als ik nog iets mag aanraden, een ballonvaart!
Heb het zelf al heel wat keren gedaan en het blijft zo prachtig <3
Afgelopen jaar heb ik mijn vader van 77 jaar ook nog meegenomen in een luchtballon in Kenia en hij zei ook achteraf dat hij dat nooit had willen missen.

Een van de dingen die ik zelf nog heb gedaan in november was met een helikopter zonder deuren over de Okavango Delta (Botswana) gevlogen.
Permit voor een drone was niet te regelen, dan maar een helikopter met piloot gehuurd :D


germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bucketlist, wat raadt jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 08:09

Ik heb geen echte bucketlist. Maar nog wel diverse plaatsen waar ik naartoe zou willen. Maar waar ik waarschijnlijk nooit zal komen. Als je alleen bent ben je toch in het nadeel en kan niet alles. Niet alle excursies kun je alleen doen.
En duikscholen moeten ophouden met moeilijk doen over soloduiken. Dat is eigenlijk een soort missie van mij geworden. In 99% van de gevallen komen ze met onzin verhalen over je moet de stek kennen of locale regelgeving (is er helemaal niet, maken ze zelf, ik vraag altijd door naar een wetsartikel e.d.) en daar baal ik goed van. Ik geef tegenwoordig ook wel vaak een negatieve review van 1* als ze met zulke verhalen komen. Vinden ze niet leuk, maar ja, ze doen het zelf en de ervaring is toch echt wel geweest.

Het noorderlicht zien staat ook nog op het lijstje.

Verder wil ik weer naar Bali en Lemgongan. Ook weer naar Mexico. Dat is een weer, ben er al geweest.

Qua bezit wil ik graag weer een jong en goed springpaard met goede gangen om weer van jongs af aan mee te beginnen met de dressuur en western (springen is bijzaak, maar ik leer ze wel de basis van springen). Soms denk ik dat ik dit gewoon moet doen en mijn huidige paard moet verkopen. 2.5 jaar oud zodat je direct er mee kunt beginnen zeg maar en niet eerst volledig in het land moet zetten voor opfok. Maar zoals ik vroeger op elk paard stapte, dat doe ik niet meer. Ik heb nu niet zo'n behoefte meer aan er af vliegen. Dus dat is nog wel een dingetje. Maar ik zie mezelf echt geen oud paard kopen. Het is dat ik die heb, maar als ik heel eerlijk ben is de lol er eigenlijk al jaren af en hoop ik echt dat de jonge ruin waar ik op mag rijden weer goed gaat lopen. Die is af en toe echt link in de omgang (slaan), maar mijn eigen paard vind ik te sullig geworden zeg maar. Ik heb haar gewoon beloond afgelopen week toen ze voor het eerst sinds tijden weer eens schrok en er vandoor schoot voor 5m. Ik wil dat gedrag eigenlijk vaker zien. Natuurlijk is het fijn een superbraaf paard te hebben wat nooit een dag anders dan anders is en waar iedereen op kan rijden. Maar toch mag iets minder doods wel.
Dus eigenlijk loperig, maar niet gemeen en nooit zomaar wegrennend en bokkend zodat je wel blijft zitten :D

Andere wensen heb ik ook, maar aangezien die financieel nooit haalbaar zullen zijn kan ik dat geen bucketlist noemen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers