Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 20:19

Ik blijf altijd aan het zoeken naar nieuwe vakantieplekjes. We zouden eigenlijk volgende week naar Zanzibar maar dat gaat niet door. Nu hebben we voor volgend jaar wel wat ideeën, maar als mijn gezondheid nog niet optimaal is, wil ik een andere vakantie.
Nu ben ik benieuwd naar jullie mooie snorkelplekken op de wereld. Het gaat alleen om snorkelen, wij kunnen beide niet diep onder water, ik kan nog niet eens een meter onder water _O-

Ik zou graag eens willen snorkelen met grote exemplaren. Dat vind ik toch wel heel kicken. :D Ik ben wel van de reuzenmanta's, walvissen, haaien en dat spul heb ik gemerkt :D Maar ik snap dat dat niet zo makkelijk is om dat enkel met snorkelen te spotten :P :')

Earth het reisbureau.


Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 20:59

Nemo's <3 Stiekem zat ik ook een beetje richting Thailand te kijken, Azië spreekt me toch het meest aan namelijk :=

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-21 22:24

LieZ_Horses schreef:
Komodo eilanden, mooiste plek waar ik ooit gesnorkeld heb. Echt prachtig en heel rustgevend.


[ [url=m/AzH4NO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JXf5jm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e9vTJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qP1grA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LJf2C7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat is dus grappig, daar zijn wij al geweest. Dus we zijn een beetje verpest _O- Het liefst zou ik er weer terug keren, als het niet zo ver was :P

@Moonsparkle, Komodo eilanden dus :P Wij zijn toen op een 4 daagse trip geweest met een boot van https://lepirate.com/explorer/ want dan kun je de laatste nacht op hun privé eiland slapen en daar kun je echt het mooist snorkelen <3 Voor meer tips en tricks kun je me een pb doen :)

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Waar heb jij mooi gesnorkeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 17:28

Wat zijn de tips voor Europa? Ik weet dat je geen haaien kunt vinden in Europa, maar dat hoeft niet perse natuurlijk :)

Earth het reisbureau.


Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 18:17

Amber_anne schreef:
Earth schreef:
Wat zijn de tips voor Europa? Ik weet dat je geen haaien kunt vinden in Europa, maar dat hoeft niet perse natuurlijk :)


Hierboven staat een tip over basking sharks. Ik heb even gegoogeld en vond deze website "Basking Shark Scotland" https://baskingsharkscotland.co.uk


Tof, ik laat dat aan mijn man zien. Zegt ie 'No way!! Daar pas ik in joh, straks zijn ze scheel en eten ze je op!!!'
Ja schat... :') _O-

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-21 18:52

Die laat ik hem maar helemaal niet zien _O- De whale shark wil ik zoooo graag zien <3 Maar ik denk dat mijn man het dan ook besterft _O- Hij vond reuzenmanta's al eng :')

Edit: Toch laten zien. Hij schudt hard nee. Dan vraag ik hem welke zeedieren hij dan wil zien: zeepaardjes, sponsen :') _O-

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 17:10

Daar ben ik weer. Ik ben nog steeds een beetje aan het rond kijken. Ik zou nog steeds graag weg willen in de meivakantie. We hadden al een plan liggen voor Sri Lanka, maar gezien mijn gezondheid wil ik daar nu nog niet heen. Want we willen daar echt rondreizen en dat trek ik nu niet goed. Dus ik zit nu te kijken naar een mooie strandvakantie, waarvoor we max 12 uur hoeven te vliegen (daarna nog een max een uur reizen naar bestemming), liefst rechtstreeks en waar we vooral kunnen genieten van het strand en het liefst direct vanaf het strand kunnen snorkelen.


Nu heb ik al zitten kijken naar Arabia Azur Resort in Egypte, al heb ik daar wat moeite mee omdat ik er al eens eerder ben geweest en het echt niet leuk vond in Hurghada. Dus dan zouden we echt gaan voor het strand en het snorkelen, zou dat interessant genoeg zijn denken jullie? Ik vind prijzen als volgt:
Vlucht €397 pp, €850.- ong totaal
resort all in €745.-
Dus €1595 voor een week. Dat vind ik voor Hurghada nog vrij duur :=


Anders zit ik te kijken naar Thailand, is wel iets verder vliegen voor een weekje := :+ Maar dan kom ik niet rechtstreeks bij de eilanden, dat is wel jammer. En dan duurt het reizen echt te lang.
Maar als ik dan toch zou gaan, dan zou ik denk ik kiezen om te reizen naar Koh Samui, alleen dat is dus ongeveer 16 uur vliegen voor onggeveer €600.- pp. Maar het spreekt me wel veel meer aan qua sfeer en omgeving dan Egypte. En in Koh Samui kan ik een week in een schitterende bungalow zitten voor €228.- incl ontbijt :') Dus dan kom ik uit op:
Vlucht ong €1200.-
Hotel incl ontbijt €228.-
Totaal €1428.-
Het is dus alleen 2 keer zo lang vliegen.

3e optie is Curacao, alleen schrik ik een beetje van die vliegtickets á €950 pp. Is dat een beetje een gebruikelijke prijs? En ik had op het eerste oog ook meer accommodaties verwacht voor een interessante prijs. Nu is het om en nabij:
Tickets €2000.-
Hotel €750.-
Totaal €2750.-
Het is 9 uur rechtstreeks vliegen, maar ik vind het dus erg prijzig...

Ik heb ook gekeken naar Mozambique, maar dat is echt lang vliegen met meerdere overstap dus dat is wat mij betreft geen optie. De Malediven willen we nog heen in combi met Sri Lanka,
Zo, dit was mijn hersenspinsel van een uurtje of 2... Ik neig ondanks mijn gezondheid toch sterk naar optie 2 :') en ik bedenk me net dat we helemaal niet gebonden zijn aan maar 1 week _O- dus dat zou optie 2 dan weer interessanter maken...
Nja, als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 17:33

Booooo schreef:
Ik ben 3 jaar geleden in Arabia Azur geweest en echt top! Er komen echt super veel mensen speciaal voor het snorkelen. Ik durfde de zee niet eens in omdat de vissen en andere dieren (roggen, zee egels) zo dicht aan het strand kwamen. Soms komen er zelfs dolfijnen dichtbij. Het resort heeft zelf ook savonds iedere avond wel vermaak.

Wat vond je niet leuk aan Hurghada?


Goed om te weten. Ik vind de omgeving echt heel inspiratieloos, ik vind het niet fijn dat er bijna geen vrouwen te zien zijn en ik vond enkel de oude stad leuk. Maar dat heb ik dus al gezien. Ik vond het quadrijden wel lachen om eens te doen, maar dat hoef ik ook niet meer te deoen, evenals kamelenrijden voor de lol. Ik ben ook bij de Bedoeïenen geweest, vond ik wel geinig maar ook niet zo bijzonder om nog eens te doen. En wij zijn juist mensen die houden van kleinschalige hotels, van het uit eten gaan of rondrijden en leuke dingen zien. Dat zie ik daar dus niet. Dus het is wel een ding om daar heen te gaan, vooral omdat ik altijd heb geroepen dat ik daar nooit meer naartoe wilde _O-
Dus ik zou dan echt enkel gaan voor het strand en het snorkelen :P

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:16

Adamootje schreef:
In Egypte kun je mooi snorkelen en freediven voor een niet al te hoge prijs. Bovendien is het slechts een paar uur vliegen. Ik raad zeker Marsa Alam aan. Je kunt daar o.a. snorkelen met zeekoeien en zeeschildpadden.

Wij zijn afgelopen zomer naar Bonaire geweest en daar kun je ook fantastisch freediven en snorkelen. Je hebt daar ontzettend veel verschillende snorkel- en duikplekken. Met een boot kun je bovendien naar Klein-Bonaire, waar je ook heel mooi kunt snorkelen. Ik vond Bonaire wel prijzig, ook wat betreft eten en drinken.


Heb jij dan tips voor een resort in Marsa Alam?

Ik vind de ABC eilanden ook nog prijzig. Ik zit ook naar andere eilanden daar te kijken. Maar volgens sites is Bonaire inderdaad de mooiste plek in de Cariben om te snorkelen :P Oh ik vind al prijzen van €560.- naar Bonaire, dat klinkt beter :P

@Moonsparkle, welke plekken ben jij daar geweest? Kun je daar ook direct vanaf het strand snorkelen? Niet dat we dat alleen maar willen hoor, maar vind ik altijd wel interessant om te weten.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 18:57

Niqui schreef:
Mijn schoonouders gaan altijd naar Dahab om te snorkelen en te duiken. Ze hebben altijd een all-inclusive hotel daar en vinden het daar veel beter dan in Hurghada. Hier wat meer informatie: https://www.prettytravelling.nl/snorkel ... ab-egypte/


Bedankt voor de tip, deze omgeving spreekt mij al veel meer aan. Ook omdat er niet enkel van die resorts te vinden zijn en omdat het heuvelachtig is wat me altijd meer aanspreekt. :j
Reizen ze dan via Sharm?

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 19:13

Avanti schreef:
1. Maldiven, echt fantastisch en nooit meer zo mooi en levendig gezie 'n.
2. Hawaii
3. Great barrière reef
4. Seychellen (helaas ook veel koraal dood door orkaan El Nino maat nog mooie stukken te vinden)

Thailand viel erg tegen, maar zullen vast ook mooie stukken zijn.


Thanks, nummer 1 en 4 gaan we sowieso nog naar toe :P Zonde van de Seychellen trouwens, dat wist ik helemaal niet. Daar gaan wil ik pas over een paar jaar heen, want ik heb het gevoel dat als je daar bent geweest, je op vakantie gaan hebt uitgespeeld :')

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 19:32

Niqui schreef:
Mijn schoonouders gaan altijd naar Dahab om te snorkelen en te duiken. Ze hebben altijd een all-inclusive hotel daar en vinden het daar veel beter dan in Hurghada. Hier wat meer informatie: https://www.prettytravelling.nl/snorkel ... ab-egypte/


Ik zat even te kijken, Dahab is wel een heel goedkoop alternatief :j
Tickets: €360 pp
Hotel all in €700.-
Dus €1420.- totaal. Het aanvliegen valt me alleen even tegen, dat is toch wel zo'n 8 a 9 uur.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 21:43

Kmbrly schreef:
Kan mij niet in beelden dat wij zolang op de vlieger hebben gezeten voor dahab.
Ik weet wel dat we toen via duitsland vlogen.
Maar vind de prijzen precies hoog :=, er was een tijd dat we voor 600 all in 2 Weken daar waren.


Ja ik vind de pakketreizen niet heel veel goedkoper dan €2000.- :=
Maar mijn man vind Bonaire veel meer bij ons passen. Hij zou wel graag naar Egypte willen, maar hij wil dan liever naar Luxor/vallei der Koningen etc.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 00:10

Niqui schreef:
Wij hebben ooit een Nijlcruise langs al die oudheden gedaan en dat vonden we fantastisch. Als het weer veilig kan, zouden we dat graag nog een keer met onze kinderen willen doen. En daarna nog wel een aantal dagen snorkelen aan de Rode zee :-).

Ja dat zei ik tegen mijn man, dat zouden we dan wel eens kunnen doen.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:05

Niqui schreef:
Ik heb het mijn schoonouders even gevraagd: ze vlogen inderdaad op Sharm El-Sheikh. Dahad is wel een stukje rijden vanaf Sharm, zeker een uur à 1.5 uur. Ze hebben in hotel Daniela gezeten (HP) en een all-incl. hotel.

Ze zijn ook diverse keren naar Marsa Alam geweest. Ze hebben daar een all-in hotel (Brayka Bay) gehad met een prachtig park erbij en een uitgebreide mogelijkheid om te snorkelen. Dit ligt aan een eigen baai. Daar zouden ze dit jaar ook weer heen, maar vanwege Corona hebben ze dit afgezegd. Dan vliegen ze op Hurghada.

Het snorkelen is op beide plaatsen mooi. Brayka Bay is wat luxer (en ze denken ook wat duurder). En je komt er ook wat makkelijker (half uurtje rijden).

(Edit: ik zie dat je Hotel Brayka Bay als pakketreis bij Tui kan boeken - incl. vlucht. Dat is wel een voordelige optie zo te zien)


Jammer dat Brayka bay al vol is, maar dat zal komen door de vakantie :)
Vanwege financiële overwegingen blijven we toch Egypte erin houden.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:31

Kever schreef:
Ik vond Bonaire echt underwhelming. Had er veel meer van verwacht als een van de populairste duikspots ter wereld. Prachtig helder water, maar weinig kleurrijk koraal en we moesten echt ons best doen om een schildpad te spotten :') (terwijl ze daar zo trots zijn op het beschermen van de schildpaddenpopulatie).
De onderwaterwereld bij Indonesië (en dan in het bijzonder rondom de Nusa eilanden) vond ik echt waanzinnig <3 . Hier hebben we bijvoorbeeld gesnorkeld (m'n vriend ook gedoken) met reuze mantaroggen, ontzettend veel schildpadden, super veel kleurrijk koraal en mooie visjes.
Ik zou dus zelf niet meer zo snel 10 uur in het vliegtuig naar Bonaire gaan, dan ga ik liever die 10 uur de andere kant op :D


Naar de Nusa is wel iets verder dan 10 uur :')
Maar wat jammer dat het tegenviel zeg! Wat mij wat tegenviel in de zoektocht was de weinige echte stranden die je daar hebt. Ik hoef geen uitgerekte stranden maar eigenlijk is het in Kralendijk helemaal niks. En er zijn heel weinig (betaalbare) hotels met directe toegang tot de zee. Maar de sfeer spreekt me nog steeds wel aan.
Rytir de Filipijnen is wel een beetje ver he :P
En Thailand heb ik oko zitten kijken naar dan ben je nog wat lang onderweg omdat je niet rechtstreeks vliegt op de eilanden.

Earth het reisbureau.

Earth
Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-22 18:42

Of gewoon voor €2000.- naar de Malediven... Wel op een werkeiland, dus geen Resort, maar dat vind ik dan niet zo erg... <<)

Mindim, wij zijn op Lombok geweest, dus die hoek heb ik al gehad :P (en is wel heul lang vliegen, 18 uur. Dat kan ik nu lichamelijk niet aan.)

Edit: Malediven is alleen wel weer te lang vliegen, is niet rechtstreeks te komen helaas...

Earth het reisbureau.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinmanon en 131 bezoekers