Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:44

Leuk!

Ik ken dit wel via een paar (besloten) Facebooksites, dan gaat het inderdaad om huizenruil maar ook om oppas als je op vakantie gaat. Ik heb er zelf wel eens gebruik van gemaakt als wij kort weggingen. Struikelpunt is dan wel vaak dat ik de paarden aan huis heb, dus ik wil echt iemand die wat van paarden weet (zeg maar problemen herkent en weet dat ze tandjes en hoefjes hebben). Maar dat zal op Bokt geen probleem zijn :D . Het oppassen is dan om niet, dus ik betaal niet. We zorgen natuurlijk wel voor een zeer goed gevulde voorraadkast. Omdat we vrij en heel rustig wonen en er in huis niet veel gedaan hoeft te worden, is het voor de oppas ook wel echt vakantie.

Het is verder vooral een kwestie van vertrouwen en los durven laten. Ik maak van tevoren vrij uitgebreid kennis (het liefst heb ik iemand via via via) en vertrouw dan echt op mijn eigen gevoel. Verder heb ik een 'opvang'netwerk waar de oppas gebruik van kan maken bij problemen en schrijf echt overal handleidingen voor :D . Denk eraan dat dingen die voor jou heel gewoon zijn (bv. de tv aanzetten met verschillende afstandsbedieningen) voor een ander kunnen zorgen voor veel hoofdbrekens.

Ik sta trouwens wel open voor geïnteresseerde oppassen, in echte ruil niet (denk dat ik mijn man daar niet echt enthousiast voor krijg).

En TS over het optimist zijn: dat ben ik dus ook. Ik ga er van uit dat het goed gaat en zorg wel voor duidelijke afspraken over bijvoorbeeld gemaakte schade (kan altijd gebeuren natuurlijk). Mijn ervaring is dat mensen er wel bewust van zijn dat ze met iemand anders zijn spullen bezig zijn en dus voorzichtig zijn. Maar een ongelukje kan altijd gebeuren, dat moet je incalculeren.


turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:01

ruitje schreef:
Ja ik weet dat het concept bestaat, maar dacht met Bokkers is dit misschien ook wel leuk :D

Invullijst, handig dan als we dat quoten ofzo? Ik ben niet zo sterk in bedenken wat handig is :')

Zoiets? Jullie wat aan te vullen?

Citaat:
Bokker: Ruitje
Waar: Zoetermeer
Hoeveel m2: 100
Aantal personen: 2 of 4 ( 1 x gewoon 2 persoonsbed, 1 x goed 2 persoonsopblaasbed aanwezig)
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: niet aanwezig, wel welkom.

Dit is leuk:
-BBQ & afgesloten tuin( fietsen/motoren staan veilig)
-1 minuut lopen van Noord Aa, veel fiets en wandelmogelijkheden.
- 15/20 min auto rijden af van: strand, Delft, Leiden, Den Haag, Gouda. Mooie historische steden :)

Dit is niet leuk:
-Saai hoekhuis
-Ik heb geen fietsen :+



Datum: flexibel
Zoekt: Iets waar we kunnen BBQen, rest maakt niet uit :+
Vind dieren verzorgen een probleem: nee


Wat tof al al die reacties, zelfs al internationaal :D


Misschien iets toevoegen over bereikbaarheid. Zo is ons huis echt niet makkelijk bereikbaar met ov, maar leen ik dan wel vrij makkelijk mijn auto uit. Als er mensen zouden willen komen die geen rijbewijs hebben is dit dus een hele onhandige locatie :o . Voor de rest leuke omschrijvingen!

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:04

Sintara schreef:
Wat zou je met je eigen spullen doen, als er iemand in jouw huis/appartement komt?

Ik heb een leuk appartement op struikelafstand van een stadscentrum, maar nu met corona is dat ook vrij saai hoor eerlijk gezegd.

Ik zou zo voor mensen een paar dagen op hun paarden willen passen hoor. Zeker met mooi weer bij het strand of andere mooie plek *\o/* (misschien kan mijn paard wel mee logeren ooit)


Ik laat alles gewoon staan. Papieren ruim ik wel netjes op, maar als mensen echt gaan zoeken kunnen ze het gewoon vinden. Als je echt breekbare erfstukken hebt staan zou ik die misschien ergens opbergen, maar echt alles persoonlijke spullen opbergen vind ik geen doen. Ik ga ervan uit dat de zaken die ze kunnen ontdekken nu niet echt heel erg wereldschokkend zijn. Als ik ze met mijn dieren vertrouw, doe ik dat zeker met mijn spullen.

turtlelito
Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:09

Sintara schreef:
Nouja het is zoiets van.. De andere mensen kunnen dan hun kleren enzo niet kwijt hahaah.
Zeker met z'n tweeën is mijn appt leeg al wel krap


Oh zo! Goed punt. Je neemt natuurlijk zelf ook wat mee tijdens jouw tripje, dus die hoeveelheid zou er bij moeten kunnen.
Ik schuif altijd een beetje zodat er een paar makkelijke kastvakken beschikbaar zijn en heb een losse rails op wieltjes als kledingrek die gebruikt kan worden. Anders zou je ook nog wat kleren etc van jezelf in een koffer kunnen doen om ruimte te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 65 bezoekers