Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:43

Leuk idee!

Ons huis is nog in opbouwfase en dit jaar geen vakantie voor ons.

Maar zit wel te denken om voor de toekomst te zoeken naar een betrouwbaar persoon, die bij ons vakantie wil vieren met zorg voor paarden en katten als we er zelf ff tussenuit willen. Niet per definitie ruilen van huis dus.

We wonen vrijstaand aan het bos met paarden aan huis en vlakbij de Duitse grens met genoeg zienswaardigheden in de buurt.

Ben benieuwd of daar ook animo voor is.

Vroeger thuis hadden we weinig te spenderen. We woonden bosrijk, vrienden van ons woonden aan zee. We deden ieder jaar 2 weken woningruil en hadden zo allemaal een echt vakantiegevoel. :D

M1+10


boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 06:32

Ik vind het een erg leuk topic.
En natuurlijk ga ik dan nadenken of t ook wat voor mij is :D .

Gedeeltelijk is dat het geval :D. Ik voel niet zo de behoefte eigenlijk om in iemands huis te zitten. Wat dat betreft zoek ik bij vakantie liever iets meer gemak op door te kiezen voor iets kleins, met ontbijtje, geen zorg voor dieren en de mogelijkheid zelf te kunnen kiezen waar naar toe te gaan en wanneer.

Maar heel gemakkelijk weggaan, dat doen we niet vanwege onze dieren en dus als iemand het juist leuk vindt om lekker buitenaf met dieren bezig te zijn in prachtige omgeving, dan is dat voor ons juist heel fijn en ik denk dat iemand anders onze plek ook heel fijn vindt.

We wonen in een gerenoveerde boerderij, 2 Friese paarden, 2 cavia's, 2 buitenkatten, 2 binnenkatten.
Vrij luxe, maar gezellig huis. Alle kanten vrij uitzicht, vanuit de tuin direct een wandelpad naar het bos.
Niet afgelegen, supermarkt, restaurants e.d 5 minuten fietsen en leuke plaatsjes, mooie natuur overal aanwezig.
Behalve dat je de weg nog wel eens hoort, vinden wij het ideaal hier.

Mijn twijfel om iemand anders in ons huis te laten, zit m niet in geen vertrouwen te hebben in hoe iemand voor de dieren zorgt of met onze spullen omgaat, maar meer dat we iets geboekt zouden hebben en iemand door omstandigheden last minute afhaakt. Bijvoorbeeld ziek, 1 van de ouders ziek, auto kapot etc.

Daarom vind ik het lastig om iemand die heel ver weg woont te vragen.

Overigens heb ik 1x 2 weken een bekende in mijn vorige huis laten wonen, toen ik op vakantie was. Vrouw van 22, die ik al jaren van stal kende.ng

Dat is helaas heel slecht bevallen. Schade aan t huis door het geven van een feestje in mn huis en 2 getraumatiseerde katten aangetroffen. Laten we het dan niet hebben over volle wasmanden met beddengoed, badlakens en haar ondergoed, mijn opgegeten voorraad eten en overal lege flessen drank.

Hebben jullie wel eens vervelende woningruil meegemaakt?
Ik denk dat ik gewoon pech gehad heb hoor, maar ben toch benieuwd.

M1+10

boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:06

Marita schreef:
Ik pas regelmatig op het huis en de beestenboel van mijn zus. Leuk om te doen. Als je geen luxe vakantie wenst, is dat ideaal voor een dierenliefhebber.

@Boemel, ik kan wel achterwacht voor je zijn? Mocht er dan ineens iets gebeuren met je oppas, spring ik bij…. Kun je met een gerust hart jullie welverdiende vakantie boeken!
En eventueel kan ik een oogje in het zeil houden :j


Das lief. Dankjewel :o

M1+10

boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:33

Het lijkt ons (stel, midden 40) leuk om een keer voor een (lang) weekend te ruilen. We hebben er geen ervaring in, dus is voor ons ook even uitproberen en ervaren.
We wonen in Gelderland, gemeente Montferland.
Wanneer ruilen? Tijdens een periode van lekker weer :D

Dit is leuk:
#jaren 30 boerderij voorzien van alle gemakken. Inclusief 2 werkkamers met bureau's, monitoren en goede internetverbinding.
#huis ligt aan een wandelroute, aan een landgoed. Je wandelt vanuit de tuin het bos in.
#vrijstaand huis, vrije ligging.
#1500 meter van het Montferlandse bos met veel wandelroutes, mountainbikeroutes en ruiterroutes.
#nabij Duitse grens. Zowel in het dorp zelf als in omliggende dorpen in Nederland en Duitsland goede betaalbare restaurants.
#supermarkt op 800m
#Doetinchem, Zevenaar, Arnhem, Kleve goed bereikbaar. Dus winkelen is goed mogelijk.
#8km van zwemwater.
#5 lieve aanhankelijke katten, deel binnen, deel buiten.
#2 lieve Friese paarden. 24/7 buiten aan huis. Ca 1 uur werk per dag.
#grote tuin met terrasoverkapping en prachtig uitzicht.
#aan het eind van de straat mogelijk om paarden te huren voor een bosrit.
#1 van de Friezen mag in de rijbak gereden worden.
#binnen 30 minuten diverse museums, Posbank en dierentuin.

Dit is niet leuk
#eigen huisdieren meebrengen niet mogelijk.
#Eigen paard meebrengen niet mogelijk.
#weg is bij tijden druk
#openbaar vervoer is op 5km van de woning.

Waar zouden we zelf willen zitten?
#nabij Nederlandse kust
#Limburg
#Duitsland/ België, max 4 uur rijden.
#landelijk gelegen.
#adres zonder honden (ivm allergie)


[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

M1+10

boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:21

Wow, als ik over sommige oppasadresjes lees, dan denk ik “ik verkoop onze paarden en ga lekker overal oppassen” :D

Ondertussen ben ik mentaal nog steeds niet zover dat ik het aandurf om zelf om oppas te vragen nu er een hondsbrutale 3 jarige tussen loopt := [ img ]

M1+10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min en 79 bezoekers