Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:10

zonnebloem18 schreef:
Zijn er geen kleinere campings die nog wat hebben? Ligt er ook een beetje aan wat voor tent je hebt. De camping waar wij heen gaan heeft nog wel plek voor kleine tenten tot 8m².



Een grote 4 persoonstent.

En de leuke kleine campings zaten vorige jaar óók vol.


Alleen nog een paar plekken midden in een kaal weiland. En dat vind ik vreselijke campings.

Ik heb liever wat grotere campings, met een restaurantje enzo.

Klein mag ook, bijvoorbeeld de campings van logeren bij de boswachter, maar kale weilanden hoef ik niet. Dan kan ik net zo goed thuis de deur uit lopen en binnen 2 minuten sta ik op de weilanden.

Ik had gehoopt dat mensen net als ik nog niet zouden durven boeken nu alles nog zo onzeker is. Maar véél mensen boeken kennelijk toch.

Ik ga wel zien wat er gaat gebeuren. Of alles weer open is in juni en wanneer er dan een of 2 weken goed weer voorspeld wordt, probeer ik last minuut ergens een plekje te vinden.

En anders wordt het "gewoon weer" oostappen. Zij hebben meerdere parken waar je uit kan kiezen gelukkig. Afgelopen jaar stond ik op Hengelhoef en voor Oostappen is het me 100% meegevallen. Dus nóg een jaar zou ok zijn, maar liever een andere omgeving.

Iets wat ik dit jaar zéker ga aanschaffen is een afrastering net. Zodat de hond los op mijn plekje kan en alle mensen én kinderen niet over onze plek kunnen lopen. (Hond is niet zo sociaal en aan een lange lijn bleek toch dat kinderen steeds vlak langs hem rende en totaal NIET naar mij wilden luisteren als ik zei dat ze NIET over onze plek mochten lopen/rennen. Maar ik praatte tegen dovemansoren helaas)

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:59

Dat is voor kinderen denk ik ook heel moeilijk. Die zien geen gevaar in een hond en soms zien ze hem waarschijnlijk niet eens liggen.
Wat boeken van de camping betreft, als het sanitair niet open is, dan krijgen wij ons geld terug. Dat hebben we vooraf gevraagd. Dus dan ben ik er niet zo bang voor.

En de campingwinkel, je hebt helemaal gelijk. Maar dat is ook meteen het gevaar. Ik koop dan teveel en niet alles heb ik nodig. Ik weet ook niet of juni de eerste keer is dat we gaan. Als we zin hebben, pakken we de caravan en gaan we een weekend weg. Maar dan moet dat dus wel kunnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:04

Als je op een camping met kinderen staat weet je gewoon dat ze over je plek gaan lopen als je een plek aan de looproute hebt ( en dat is al snel op een grotere camping) wil je dat niet dan moet je een kleinere camping zoeken waar vooral ouder publiek op af komt.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:37

EedihcrO schreef:
Dat is voor kinderen denk ik ook heel moeilijk. Die zien geen gevaar in een hond en soms zien ze hem waarschijnlijk niet eens liggen.
Wat boeken van de camping betreft, als het sanitair niet open is, dan krijgen wij ons geld terug. Dat hebben we vooraf gevraagd. Dus dan ben ik er niet zo bang voor.

En de campingwinkel, je hebt helemaal gelijk. Maar dat is ook meteen het gevaar. Ik koop dan teveel en niet alles heb ik nodig. Ik weet ook niet of juni de eerste keer is dat we gaan. Als we zin hebben, pakken we de caravan en gaan we een weekend weg. Maar dan moet dat dus wel kunnen.



SusanH schreef:
Als je op een camping met kinderen staat weet je gewoon dat ze over je plek gaan lopen als je een plek aan de looproute hebt ( en dat is al snel op een grotere camping) wil je dat niet dan moet je een kleinere camping zoeken waar vooral ouder publiek op af komt.


Vroegah toen ik kind was, werd ons door onze ouders medegedeeld en geleerd dat het niet oké is om over andermans plekje te lopen. Mijn zusje en ik deden dat dan ook niet.

Tuurlijk waren wij óók kinderen en het zal ongetwijfeld een aantal keer wél gebeurd zijn, in spel ofzo, dat we over andermans plekje liepen/ renden.

Maar de hoofdregel was toch echt: niet de weg afsnijden en daarbij dwars door iemand anders zn plekje gaan lopen.

Gewoon netjes over de daarvoor bestemde paden lopen.


Helaas zie ik (óók in het algemeen dat kinderen totáál niet meer opgevoed worden, nergens meer in) tegenwoordig véél vaker kinderen die deze camping enquête niet geleerd krijgen van hun ouders en gewoon dwars door je plekje komen baggeren.

Óók volwassen zijn trouwens goed in de bocht afsnijden en zo op mijn plekje lopen..


Met een hond die het niet geheel waardeert dat er mensen vlak langs lopen, was het vorig jaar niet echt tof. Ik moest ogen in mn achterhoofd hebben om te voorkomen dat mijn hond achter de kinderen aan vloog/ de volwassen naar de kuiten hapte.

Dáár heb ik dit jaar GEEN zin meer in. Vandaar mijn oplossing een afrastering net mee te nemen. Een goedkope, lichtgewicht, gemakkelijke oplossing die waarschijnlijk héél véél rust gaat geven voor mijn hond (die weet immers dat er geen mensen meer over onze plek gaan lopen)

Voor mij (Ik hoef iets minder ogen in mijn achterhoofd te hebben en hoef niet bang te zijn dat mijn hond gaat happen)

En voor alles en iedereen die normaal gesproken wél over mijn plekje zouden lopen, met vervolgens een boze hond achter hun aan.

Hij zal voornamelijk óók aangelijnd liggen!

Dus én aangelijnd én met afrastering. Ik denk dat ik het op deze manier veilig en leuk kan houden voor iedereen.

Edit: kinderen op een camping is bijna niet te voorkomen. En met mijn 26 jaar sta ik óók niet graag tussen 65+ op de camping. Naast dat 65+ zich wel 2x bedenkt om in de zomervakantie weg te gaan.

Dit jaar wil ik in juni of in juli weg, afhankelijk wat het weer gaat doen.

Vorig jaar was juni + juli natuurlijk niet de droogste maand, toen ik zag dat het waarschijnlijk eind juli beter werd kwa weer, heb ik snel Oostappen nog geboekt. En 2 weken lang 36°c gehad. Was een beetje teveel van het goede want lekker flinke wandelingen maken zat er natuurlijk even niet in met de hond.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:02

Houd je er wel rekening mee dat je op veel campings geen afrastering mag neerzetten?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:24

rien10 schreef:
Houd je er wel rekening mee dat je op veel campings geen afrastering mag neerzetten?


Ja, op een aantal campings heb ik inderdaad gelezen dat een afzetting niet mag. Maar ook genoeg campings waar het wel toegestaan is/ niets over te vinden is.

Campings die het op voorhand verbieden zal ik dus gaan vermijden. In ieder geval voor vakanties langer dan enkele dagen.

Tis jammer dat sommige campings het verbieden, het levert geen schade op aan het gras, maar het uiterlijk is natuurlijk niet heel charmant.

Ik zou wel voor een groen net kiezen, dat is iig minder opvallend dan een knal oranje net.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:25

OK, fijn. Zou toch rot zijn als je er pas achter kwam dat het niet mocht als je je auto aan het uitladen was.

Ik vind het fijn dat campings het verbieden. T moet geen hokken paradijs worden, het is een camping.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:27

Wist ik niet dat dat op veel campings niet mocht. Eigenlijk heb ik altijd wel afrasteringen gezien voor honden op de campings, en nooit ergens gelezen dat het niet mocht. Ik zit er ook aan te denken om voor komend jaar een schapennet mee te nemen als afrastering, want die ervaring van de kinderen die mvdende heeft, die heb ik ook (en ook met andere honden, fijn als je eigen hond niet hondvriendelijk is, gelukkig wel kindvriendelijk maar ze worden omver gesprongen).

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:37

rien10 schreef:
OK, fijn. Zou toch rot zijn als je er pas achter kwam dat het niet mocht als je je auto aan het uitladen was.

Ik vind het fijn dat campings het verbieden. T moet geen hokken paradijs worden, het is een camping.



Het is een camping ja. En als iedereen, groot en klein,maar zich netjes aan de camping etiquette zou houden (niet over andermans plekje lopen)

Dan zou ik de eerste zijn die een afrastering achterwege laat!

Ik vind het namelijk helemaal niet leuk om een Fort Knox te moet opzetten om anderen (voornamelijk kinderen dus) uit mijn plekje te houden.

Liefst leg ik mijn hond aan een lange lijn en klaar...

Maar ik heb afgelopen jaar dus meermaals meegemaakt op verschillende campings dat mensen niet willen accepteren dat een hond ook wel eens NIET lief kan zijn.

En dan komen ze vlak langs mijn hond gelopen en dan is het vervolgens blèren als hij lelijk gaat doen!

Dus dan maar op een andere manier proberen. Mét afrastering.... hopelijk snappen mensen dán dat ze niet door onze plek moeten lopen. Gaat trouwens lastig worden om door ons plekje te lopen als er een omheining rond staat.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:26

Prima toch? Ik val je niet aan hoor. Jij gaat naar een camping waar dat mag. Ik bij voorkeur naar een camping waar dat niet mag. Voor ieder wat wils

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:28

kan je niet een windscherm neerzetten ipv een afrastering om je territorium af te bakenen? Die heb je in alle soorten en maten , kleuren en prijzen tegenwoordig

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:21

Morrie schreef:
kan je niet een windscherm neerzetten ipv een afrastering om je territorium af te bakenen? Die heb je in alle soorten en maten , kleuren en prijzen tegenwoordig


Wat gaat een windscherm méér doen dan een afrastering net?

Dan zou ik meerdere windschermen naast elkaar moeten gaan zetten om zeg maar 30 meter af te schermen.

Want helaas werkt een klein stukje afzetten niet.... Ik had bijvoorbeeld mijn auto altijd zó geparkeerd dat de bocht 100% afsnijden niet mogelijk was. Maar kinderen lopen gewoon om de auto heen en rennen dan alsnog doodleuk over de rest van je plekje.

En ondanks dat ik mijn hond waarschijnlijk de grootste tijd tóch aan een lange lijn vast leg, is het óók wel fijn om op een rustig moment de hond gewoon lekker even los over mijn plekje te laten scharrelen.

Zn net kost iets van €40 voor 50M en iets van €25 voor 20 afrastering paaltjes.

Eelmo

Berichten: 2930
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:06

Ik weet niet hoe groot je hond is, maar kun je niet gewoon een puppyren op je plek parkeren? Is misschien niet ideaal, maar dan kun je iig op de rondrennende-kinderen-spitsuren de hond een eigen plekje geven.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:48

Het is een grote hond, dat gaat niet werken. En het is ook wel fijn als je hond nog een beetje rond kan scharrelen om je tent.
Wij hebben het probleem ook en soms moeten we de lijn zo kort maken dat de hond niet eens de camper meer in kan om te drinken. Zelf zit je dan echt niet fijn vakantie te vieren.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:03

Eelmo schreef:
Ik weet niet hoe groot je hond is, maar kun je niet gewoon een puppyren op je plek parkeren? Is misschien niet ideaal, maar dan kun je iig op de rondrennende-kinderen-spitsuren de hond een eigen plekje geven.


Hond is een Duitse Staande van 25kg...

En daarnaast ben ik gewoon van mening dat zodra ik voor een afgebakend stukje gras betaal, het gedurende de geboekte periode dan ook mijn plekje is. En dat ik het recht heb om te bepalen hoe, wie, wat er op mijn plekje komen.

Ik vind het dan ook echt absurd dat ik mijn hond dan in een puppyren moet opsluiten omdat andermans kinderen (die natuurlijk óók gewoon de speeltuintjes enz hebben) nóg meer ruimte nodig hebben door ze op mijn plekje te laten komen....

Fl*kker op!

Net zoals dat ik ervoor moet zorgen dat mijn hond niet bij elke tent gaat lopen kloten (zal wat zijn, alle honden los lopen op een camping) hebben ouders van kinderen de plicht om te voorkomen dat hún kroost hetzelfde doet....

Kinderen leg je niet aan een lange lijn vast.. Maar je kan kinderen best leren wat de regels zijn op een camping. En het niet over andermans plekje lopen is toch wel regel nr 1!


Neonlight schreef:
Het is een grote hond, dat gaat niet werken. En het is ook wel fijn als je hond nog een beetje rond kan scharrelen om je tent.
Wij hebben het probleem ook en soms moeten we de lijn zo kort maken dat de hond niet eens de camper meer in kan om te drinken. Zelf zit je dan echt niet fijn vakantie te vieren.


Dit dus!

Ik geef mijn hond graag zo veel mogelijk ruimte als dat ons plekje toelaat.

Vorig jaar had ik een (toch niet zo fijne en nu kapot) oprolbare grondpin. Zeg maar een Flexi, maar dan van staalkabel. Die rolde in en uit. Lijn had een lengte van 6 meter en ik had de pin zó geplaatst, dat Skip overal 6 meter de ruimte had, zonder ons plekje te overschrijden.

Hoe vaak mensen dus wel niet op 3 meter afstand tot de hond over onze plek liepen en vervolgens boos werden dat mijn hond hun aanvloog.... ontelbaar!

En ik iedere keer maar weer uitleggen dat als ze netjes de aangelegde weg zouden volgen, mijn hond dáár niet bij kan komen. Maar dat de lijn dus 6 meter lang is, dus als ze op 3 meter afstand de hond gingen passeren dat ze een probleem hebben.

Dat is gewoon niet ontspannen vakantie vieren. Want mijn hond heeft het gedaan als hij wél een keer echt grijpt! Terwijl de mensen/ kinderen in eerste instantie de fout in gaan, door op het eigen terrein van de hond te komen.

Daarom ga ik dit jaar voor een afrastering.

Netjes op de afgrenzing van ons plekje, zo heeft de hond de maximale hoeveelheid ruimte om te scharrelen en kunnen kinderen en mensen veilig langs lopen.

Hond zal óók aan een lange lijn komen, die ongeveer 1m korter gaat zijn dan waar de afrastering staat. Zodat hij niet tegen/ door de afrastering heen gaat als hij een keer lelijk doet en mensen dus ruim en veilig langs kunnen lopen.

Mijn hond is echt geen valse, maar is ontzettend angstig voor mensen en dat samen met bescherming drang van "zijn plekje/ huis" levert regelmatig hard blaffen op naar "rare" mensen. Dat kan iemand met capuchon zijn, iemand op een scateboard enz. Hij gaat niet tegen iedereen staan blaffen gelukkig. Er kunnen zo 30 mensen langs lopen en Skip blijft heerlijk rustig liggen.

Ik ga trouwens óók een opvouwbare bench aanschaffen, zodat hij echt een eigen plekje heeft om zich in terug te trekken. Nu doet hij dat door in de tent te gaan liggen, liefst op mijn bed. Maar dat mag niet omdat ik graag het muskietennet dicht houdt en dat niet gaat als Skip daar wil slapen. Of ik moet hem opsluiten in de slaapcabine, maar dat doe ik liever ook niet.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:40

"Flikker op". Fijne attitude. Je bent op vakantie he, als je op de camping zit. Je bent niet oorlog aan het voeren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:06

Ik ben eigenlijk wel blij dat mijn hond 'visite' alleen maar leuk vindt. Ik had hem btw anders ook niet meegenomen naar een drukke camping geloof ik.. voor niemand fijn als ik het zo lees.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het heel erg mee vindt vallen met de mensen die bij ons over ons stukje lopen tot nog toe. En ook niet iedereen wilde zomaar aan hem zitten terwijl hij afgelopen zomer pas 4 maanden was (mensen willen dat toch graag aaien).

Ik hoop dat dit een oplossing voor jullie is.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:10

rien10 schreef:
"Flikker op". Fijne attitude. Je bent op vakantie he, als je op de camping zit. Je bent niet oorlog aan het voeren.


Ja ik ben op vakantie.

Maar als ik 300x tegen bepaalde kinderen moet gaan zeggen dat ze AUB voor hun eigen veiligheid NIET over mijn plekje moeten lopen, is het fijne vakantie gevoel wél een beetje verdwenen.

Ik ervaar op dat moment overlast van andermans kinderen.

Dan is op dat moment inderdaad mijn mening: flikker op met die kinderen!

Nogmaals is heb totaal géén probleem met kinderen die lekker aan het spelen zijn in één van de vele speeltuintjes op de camping, noch als ze op hun eigen plekje lekker bezig zijn of op de paden ons plekje voorbij komen lopen.

Het ENIGSTE wat ik verlang en vraag is dat ze niet op MIJN plekje moeten komen!

Ze hebben zeeën van ruimte! Waarom moeten ze dan óók nog mijn plekje hebben om op te spelen?

Dat kinderen dit niet automatisch snappen is te begrijpen, maar dáár ligt dan ook de verantwoordelijkheid van de ouders.

En zo moeilijk is dat niet! Aangezien er ook kinderen zijn die het wél snappen en echt hun best doen niet over je plekje te komen.

Maar die paar hardleerse kinderen maken mijn vakantie er absoluut niet gezelliger op. Want zodra Skip uitvalt is het janken. Óók als het bij flink blaffen blijft. En dan heeft Skip het gedaan en is Skip een valse rothond!

Terwijl er totaal géén probleem hoeft te zijn!

Ik ga het dit jaar dus eens proberen met een afrastering, kijken of dat wil helpen tegen eigenwijze mensen en kinderen.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:14

Ok.... en door....

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:18

rien10 schreef:
"Flikker op". Fijne attitude. Je bent op vakantie he, als je op de camping zit. Je bent niet oorlog aan het voeren.


Snap het in haar context wel.

Ik maak onze hond vast aan het wiel van caravan, met 5 meter lijn. Zodat ze onder de luivel kan lopen en in de caravan kan.
Mensen presteren het om onder onze luivel door te lopen (korte weg) en dan te mopperen dat mijn hond blaft. Die krijgen ook te horen flikker gewoon op, je hebt niets onder mijn luivel te zoeken.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:31

Rustig aan, kamperen is leuk... :D

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:36

Helemaal waar, dat mensen niet onder je luifel moeten doorlopen. En een hond die de hele tijd getriggerd wordt, is ook niet fijn.
Maar net als wat Leo zegt: Rustaaaaag, je bent op vakantie.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:39

Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:39

ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.


Dat lijkt me een top oplossing.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:44

Sowieso is het natuurlijk niet fijn als mensen onder je luifel komen: dat hoort niet en mag je best van zeggen. Zo ben ik ook opgevoed als kind: je loopt niet over andermans stukjes heen.