Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:27

Hoi, ik kom hier ook graag meekletsen als dat goed is. Wij hebben vorig jaar (voor Corona) een caravan gekocht om lekker mee op pad te kunnen. Tot nu zijn we er dus nog maar 1 week mee weg geweest in eigen land. Hopelijk kan er dit jaar net iets meer.

Wat voor tafel gebruiken jullie als je gaat kamperen? Wij hadden echt een klein tafeltje van toen we nog met zijn tweeen waren en met de tent gingen. Met een gezin van 4 is dat iets minder handig.

Nu twijfel ik een beetje tussen 2 tupe tafels, namelijk:
https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html
https://www.obelink.nl/camp4-mendoza-roltafel.html
Hebben jullie nog tips?

En wat zijn fijne webwinkels met betrekking tot kampeerartikelen? We hebben nog wel wat praktische spulletjes nodig geloof ik.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:39

4 = 2 volwassenen en 2 kinderen? Welke leeftijd?

Voor de kinderen hebben wij heel lang zoiets gebruikt. We aten er ook wel met ons vieren aan. Dan zaten we zelf op stoelen aan de kopse kanten.

https://www.vrijbuiter.nl/eurotrail-lim ... _ebce0005/

Verder hebben we al jaren een gewone witte tafel met poten die onder het blad geklapt worden. Eigenlijk een beetje zwaar, maar daardoor staat hij wel stevig.

Heb je al goede stoelen trouwens?

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:04

2 kinderen idd. Van 2 en bijna 4 als we weer op pad hopen te mogen gaan.

We hebben goede stoelen. En voor de meiden met een zitverhoger erop. We zijn dus echt op zoek naar een tafel. Een roltafel lijkt me praktisch met opbergen, maar hoe praktisch is dat in gebruik?
De tafel die we nu hebben is ook met van die pootjes die je eronder vouwt. Maar als we er 4 borden opzetten, dan is hij wel vol.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 01:23

De picknickset was ook handig voor de kinderen om aan te spelen en knutselen enzo.

Dan konden wij aan de gewone tafel zitten, waar meer op past dan 4 borden.

We zetten de tafels oo, wel eens aanelkaar als we met meer mensen waren.

Of een roltafel praktisch in gebruik is weer ik niet. Heb ze zelf nog nooit gebruikt.
Heb er wel eens naar gekeken, maar niet gekocht, omdat we een prima tafel hebben.

Denk dat je je moet afvragen hoe vaak je de tafel wil in- en uitklappen.
Ga je rondtrekken of blijven jullie langer op 1 plek?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 03:21

Qua type absoluut die roltafel. Toen we nog in Nederland woonden, hadden wij ook zoiets en wat was dat een fijne tafel! Heel stevig maar licht qua gewicht. Opzetten vonden wij niet heel veel werk.

Wij gebruiken nu deze, maar dat is meer omdat we die al hadden als ‘extra tafel’ en hij prima voor kamperen is. Wij zijn maar samen en hebben op zich ruimte genoeg in de auto.

https://www.bunnings.com.au/lifetime-4f ... lsrc=aw.ds

Qua maat en ruimte genoeg met kinderen heb ik geen idee, sorry.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 07:54

EedihcrO schreef:
Hoi, ik kom hier ook graag meekletsen als dat goed is. Wij hebben vorig jaar (voor Corona) een caravan gekocht om lekker mee op pad te kunnen. Tot nu zijn we er dus nog maar 1 week mee weg geweest in eigen land. Hopelijk kan er dit jaar net iets meer.

Wat voor tafel gebruiken jullie als je gaat kamperen? Wij hadden echt een klein tafeltje van toen we nog met zijn tweeen waren en met de tent gingen. Met een gezin van 4 is dat iets minder handig.

Nu twijfel ik een beetje tussen 2 tupe tafels, namelijk:
https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html
https://www.obelink.nl/camp4-mendoza-roltafel.html
Hebben jullie nog tips?

En wat zijn fijne webwinkels met betrekking tot kampeerartikelen? We hebben nog wel wat praktische spulletjes nodig geloof ik.

Ik zou dan persoonlijk voor de 2e link gaan. Die eerste is niet heel stevig en volgens mij kun je de poten ook niet verstellen.
Volgens mij is die van ons van Dukdalf en komt ook bij Obelink weg. Wij hebben daar het meeste ook weg, maar onze voortent komt bijvoorbeeld van De Wit Schijndel en een bolderkar voor de kids van Vrijbuiter.
Weet niet of jullie luxe kampeerders zijn? Wij hebben ook een ligbed van Isabella met zonnekap, een klein kacheltje (dacht 10 euro bij Obelink destijds) en doet het fantastisch.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 07:54

Wat leuk eedichro!
Ik vind het zelf wel fijn als iets snel staat! Wij hebben nu zo'n niet zo'n stevige. Het gaat prima maar stoort me ook wel. Komt natuurlijk ook omdat ze zo licht zijn. Pootjes verstellen is wel belangrijk!

Ik weet niet waar je woont?
Met kinderen is de Wit in Schijndel leuk ook heen te gaan (normaal dan, speeltuin buiten met poffertjes en aardbeien) en online vind ik Obelink leuk maar die heb je al gevonden!

Wij hebben ook een heel klein elektrisch kacheltje van 9,95. Zal dezelfde zijn. Topding. Verwarmde de hele caravan (4.70meter) afgelopen herfst toen de ontsteking van het gaskacheltje het begaf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:07


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:00

SusanH schreef:
Wij hebben deze en zijn daar erg tevreden over, gaat al jaren mee en is lekker groot: https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html

daar hebben wij het kleinere broertje van :D

@IMJ dat kacheltje hebben wij ook, staat nu beneden in het kamertje waar mijn man veel zit, hij is nogal kouwelijk en als ik daar nu binnenkom, smelt ik meteen weg

Wij hebben niet eens meer een gastank mee met de caravan, we koken op inductie en verwarmen met dat kleine kacheltje

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:14

Zo, wat een reacties al. Dank jullie wel!

Het liefst ga ik even kijken naar de tafel. Maar tis even zien of dat lukt. We zouden in juni weg willen. En nu de meiden nog klein zijn, zullen we minder rond trekken. Toen we nog met zijn tweeën waren keken we gewoon waar het mooi was en het weer ook leuk. Zeker in een tent wil ik niet alleen maar regen. Maar misschien gaat trekken wel hartstikke makkelijk. Dat weet ik nog niet.
@Marie111, jullie hadden dat 2 tafels mee. Dat is ook nog een idee. Maar ik begin het liefst eerst met 1 goeie.

@barramundi, das ook wel een grote tafel ja. Maar zoiets vind je denk ik eerder bij de Makro.

@imj, Schijndel zou goed te doen zijn. We hebben de caravan gekocht bij Coppens in Best. Ook een mooie winkel, maar vaak wel een stuk duurder dan Obelink.

@SusanH, das ook een mooie ja. Die had ik ook gezien. Die is wel echt weer enorm, maar misschien ook wel fijn.

En iedereen dus een elektrisch kacheltje. Ik neem aan voor in de caravan zelf? Is dat zoveel beter dan de kachel van de caravan zelf? Afgelopen september hebben wij een prachtige week gehad, maar s morgens was het 11 graden in de caravan :brr:

@melia, goeie tip ook van de verstelbare pootjes. Daar had ik nog niet naar gekeken.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:23

Morrie schreef:
SusanH schreef:
Wij hebben deze en zijn daar erg tevreden over, gaat al jaren mee en is lekker groot: https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html

daar hebben wij het kleinere broertje van :D

@IMJ dat kacheltje hebben wij ook, staat nu beneden in het kamertje waar mijn man veel zit, hij is nogal kouwelijk en als ik daar nu binnenkom, smelt ik meteen weg

Wij hebben niet eens meer een gastank mee met de caravan, we koken op inductie en verwarmen met dat kleine kacheltje


Dan ga je dus niet naar campings met maar 6 ampère stroom denk ik?

En wat is er mis met koken op gas?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:29

O, ja over kacheltjes. We gebruiken zo'n klein kacheltje in de voortent.
Verder hebben we een airco op het dak, die dus ook kan verwarmen....
Zit ook wel een gaskachel in, maar die hebben we dus nog nooit gebruikt.

We "leven" zoveel mogelijk in de voortent en gebruiken de caravan eigenlijk alleen om te slapen en koken.

Maar we willen proberen dit jaar eens met z'n tweetjes weg te gaan en dan wat meer in de caravan te leven met alleen de luifel eraan.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:22

Marie111 schreef:
Dan ga je dus niet naar campings met maar 6 ampère stroom denk ik?

dat klopt, ik zoek de campings waar we heen gaan zorgvuldig uit

Citaat:
En wat is er mis met koken op gas?

niks, maar we koken thuis ook op inductie en zo'n gastank neemt best veel ruimte in beslag

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:36

Koken op elektriciteit is wel slim, voor de stroom betaal je immers een vast bedrag per dag dat je op de camping bent :j
En idd het is een grote tafel die we hebben maar wij hebben dan ook een hele grote caravan met dito voortent :=
We hebben er zelfs nog een kleinere tafel bij, die staat meestal buiten. Dan hoeven we niet steeds tafels heen en weer te slepen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:46

Ik heb mijn oog laten vallen op een bell tent, even voor het idee.
https://www.obelink.nl/obelink-sahara-4 ... -tent.html

heeft iemand hier ervaringen mee?
mij lijkt het handig met kinderen en hond omdat je er ook in kan staan. Echter is mijn man wat minder enthousiast die vind het de tent van de waarzegster op de kermis...nu moet ik het bekennen het is volgens mij wel het zelfde model :9 .

Wat zijn jullie ervaringen er mee, positieve en negatieve ervaringen!

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:29

Dit soort tenten, dit model en gemaakt van zwaar doek zijn lomp om mee te nemen en fantastisch om in te kamperen. Praktisch onverwoestbaar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:34

In Duitsland en met name Oostenrijk zijn er toch genoeg campings waar je niet onbeperkt stroom krijgt en waar je fiks bij moet betalen. Wordt ook echt de meterstand genoteerd.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:20

Kwita ik zou dan gaan voor een stormtent, ik vind die van ons echt heerlijk. Hoog genoeg om in te staan en door de vorm ook veel ruimte.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:48

Dat kacheltje neemt niet veel stroom gek genoeg!
Ik begrijp dat je man hem daar heeft morrie! Perfect ding.

Vriendin van mij heeft pas een opknapper gekocht (caravan). De gaskachel was stuk en wilde ze er eigenlijk uit. Dit kleintje aangeraden. Ze was er ook heel blij mee tijdens het klussen afgelopen weken!

Ik heb die tafel van susanH ook. Prima tafel hoor maar je moet niet in het midden steunen of je kind er op zetten.. wat vrij logisch is bij zijn klaptafel natuurlijk.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:41

Ook wel handig om te weten dus. Een klaptafel kan inklappen... Met kinderen die erop gaan hangen misschien niet zo heel handig...
En dat kacheltje, is daar een linkje van?

Koken op elektra kan wel fijn zijn misschien. Ik heb afgelopen jaar niet in de caravan gekookt ivm het mooie weer. Dan sta ik liever buiten.

Mooie tent kwita, maar geen idee of dat handig is of niet. Geen ervaring met het type.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:50

Wij hebben dan een Dukdalf tafel en ook een klein bijzettafeltje. Maar laatstgenoemde kost niet wat, maar is ook niet wat zegmaar :+. Hij voldoet prima om dus even je spullen die je normaal op de grote tafel het liggen, er even op legt tijdens het eten. Dan heb je net even wat meer ruimte. Desnoods combineer je ze. Klein tafeltje voor de pannen en grote om te eten. Het neemt amper ruimte in en het tafeltje weegt niks.
Wij hadden voordat we kinderen hadden een tent en daarbij een kast https://www.obelink.nl/obelink-duo-easy-luxe-kast.html. Die gebruiken we nu nog steeds, staat in de voortent waar we dan het koffiezetapparaat en de waterkoker op hebben staan. Ook wat lekkers in de kasten en bestek, spelletjes etc. om in de avond te doen zodat je niet persé de caravan in hoeft. Neemt wel aardig wat ruimte weer in.

Kachel in de caravan gebruiken wij amper, nu moet ik zeggen dat we met echte kou ook nog niet gekampeerd hebben in de caravan. Kachel gebruiken wij dan puur voor buiten.

Dit is de link van de kachel, wij hebben ander merk dacht ik (Tristar) maar deze is nagenoeg hetzelfde. https://www.obelink.nl/mestic-mqk-200-q ... achel.html

Klaptafel heb ik persoonlijk niets mee. Vind het een onding.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:53

Haha die kast heb ik ook. Bij ons liggen de schoenen/slippers erin. En dat kacheltje heb ik ook geloof ik

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:35


EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:52

Zo'n kastje had ik ook al op mijn wishlist staan ja. Maar wel handig dus. We hebben best een forse caravan (vind ik dan) en een ruime voortent. Dat kastje naar het alleen maar meer opgeruimd maken. Kacheltje gaat er ook bij op de lijst. Even zien wat voor weer het tzt is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 07:59

Wij hebben ook een dochter, die gaat al vanaf baby mee kamperen. Je kan kinderen echt wel leren dat ze niet op de tafel mogen zitten/hangen/liggen. Heeft zij ook nooit gedaan, ze wordt nu 11 en de tafel is nog prima.