Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Firelight, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:43

SusanH schreef:
Wij hebben een hele mooie zak bij onze voortent. Past alles in.

Wij ook maar daar krijgen wij die enorme tent nooit meer in gepropt :D

Morrie

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:58

Ik heb geen mogelijkheid om thuis iets schoon te maken, ook de caravan niet. Ik woon in een appartement met ondergrondse parkeergarage. Caravan kan 2 straten verderop een nachtje aan de weg staan, maar de mensen die daar wonen, zijn daar uiteraard niet blij mee.
Wij halen de tent er zondag af, maandag moeten we voor half 11 van de camping af zijn. We wilden het morgen doen, maar er komt heel veel regen morgenmiddag en zondag nacht, dan staan de fietsen buiten in de regen. Onze garage is heel nat, staat een luchtontvochtiger in, die oet de truuk gaan doen. Onze auto’s passen er toch niet in.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:03

Wij zijn ook nog gebonden aan breng en haaltijden van de stalling. We halen hem een dag van tevoren en brengen hem een dag na thuiskomst weg. Ik gooi altijd lakens over de bedden en het zitje, het wordt nogal stoffig in de stalling. Verder zijn we niet zo schoonmakerig :j
In verband met de verwachte zondvloed gaat de voortent er straks al af. We wilden fietsen vandaag maar er is een mountainbike event hier in de bossen, daar kunnen wij als bejaarden niet in verzeild raken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:58

[ img ]
We zijn op de fiets naar Vasse gegaan, helaas niet gereserveerd, dus alleen de buitenkant gezien van dit “wereldberoemde “ restaurant.
Vanavond op de camping gereserveerd in het restaurant, dat vind ik al spannend genoeg. Ik ben sinds half maart nergens binnen geweest behalve in mijn eigen huis :=
De voortent is eraf, morgen naar huis.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:29

Melia schreef:
Ria's eetcafé was anders ook een aanrader geweest. Jammer dat er geen plek was. Eet smakelijk!

Volgende keer
het restaurant op de camping was geen aanrader, het eten was prima, maar het is een stamcafé van plaatselijke mensen, boeren die zitten te klaverjassen, schouder aan schouder, tafeltjes vlak naast elkaar, geen desinfectie, een papieren menukaart, bediening geen mondkapjes op, geen enkel besef van corona.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:45

Melia schreef:
Och jee een flinke tegenvaller dus. Jammer dat het zo moest lopen

Toen mijn man gisteravond reserveerde, was het restaurant leeg. Nooit aan gedacht dat het een stamkroeg zou kunnen zijn van de plaatselijke boeren.

Morrie

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:35

Mijn nieuwe voortent is alweer te koop. Mijn man vindt het een onhandelbaar ding voor mensen van onze leeftijd.
Hij ligt nu in de garage te drogen, als hij droog is, gaan we een poging doen om hen op te vouwen en dan gaat hij in het voorjaar op Marktplaats.
Hij wil nu een luifel en we houden het kleine voortentje dat bij windkracht 3 al de lucht in vliegt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:47

IMJ schreef:
he gets wat jammer!
Wat was er niet handig aan dan?

Het is natuurlijk een enorme grote “lap”.
Hij is zo opgezet met dat oppompsysteem en ook in no time afgebroken, maar dan.... opvouwen ging niet want de tent was nat. Het paste niet zo in het serviceluik dus moest achterin de auto. En nu ligt de hele garage vol. Met dit weer droogt er niets ondanks 2 draaiende luchtontvochtapparaten is het er nogal nat.