Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:43

SusanH schreef:
Wij hebben een hele mooie zak bij onze voortent. Past alles in.

Wij ook maar daar krijgen wij die enorme tent nooit meer in gepropt :D


Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:58

Ik heb geen mogelijkheid om thuis iets schoon te maken, ook de caravan niet. Ik woon in een appartement met ondergrondse parkeergarage. Caravan kan 2 straten verderop een nachtje aan de weg staan, maar de mensen die daar wonen, zijn daar uiteraard niet blij mee.
Wij halen de tent er zondag af, maandag moeten we voor half 11 van de camping af zijn. We wilden het morgen doen, maar er komt heel veel regen morgenmiddag en zondag nacht, dan staan de fietsen buiten in de regen. Onze garage is heel nat, staat een luchtontvochtiger in, die oet de truuk gaan doen. Onze auto’s passen er toch niet in.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:03

Wij zijn ook nog gebonden aan breng en haaltijden van de stalling. We halen hem een dag van tevoren en brengen hem een dag na thuiskomst weg. Ik gooi altijd lakens over de bedden en het zitje, het wordt nogal stoffig in de stalling. Verder zijn we niet zo schoonmakerig :j
In verband met de verwachte zondvloed gaat de voortent er straks al af. We wilden fietsen vandaag maar er is een mountainbike event hier in de bossen, daar kunnen wij als bejaarden niet in verzeild raken

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:58

[ img ]
We zijn op de fiets naar Vasse gegaan, helaas niet gereserveerd, dus alleen de buitenkant gezien van dit “wereldberoemde “ restaurant.
Vanavond op de camping gereserveerd in het restaurant, dat vind ik al spannend genoeg. Ik ben sinds half maart nergens binnen geweest behalve in mijn eigen huis :=
De voortent is eraf, morgen naar huis.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:29

Melia schreef:
Ria's eetcafé was anders ook een aanrader geweest. Jammer dat er geen plek was. Eet smakelijk!

Volgende keer
het restaurant op de camping was geen aanrader, het eten was prima, maar het is een stamcafé van plaatselijke mensen, boeren die zitten te klaverjassen, schouder aan schouder, tafeltjes vlak naast elkaar, geen desinfectie, een papieren menukaart, bediening geen mondkapjes op, geen enkel besef van corona.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:45

Melia schreef:
Och jee een flinke tegenvaller dus. Jammer dat het zo moest lopen

Toen mijn man gisteravond reserveerde, was het restaurant leeg. Nooit aan gedacht dat het een stamkroeg zou kunnen zijn van de plaatselijke boeren.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:35

Mijn nieuwe voortent is alweer te koop. Mijn man vindt het een onhandelbaar ding voor mensen van onze leeftijd.
Hij ligt nu in de garage te drogen, als hij droog is, gaan we een poging doen om hen op te vouwen en dan gaat hij in het voorjaar op Marktplaats.
Hij wil nu een luifel en we houden het kleine voortentje dat bij windkracht 3 al de lucht in vliegt


Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:47

IMJ schreef:
he gets wat jammer!
Wat was er niet handig aan dan?

Het is natuurlijk een enorme grote “lap”.
Hij is zo opgezet met dat oppompsysteem en ook in no time afgebroken, maar dan.... opvouwen ging niet want de tent was nat. Het paste niet zo in het serviceluik dus moest achterin de auto. En nu ligt de hele garage vol. Met dit weer droogt er niets ondanks 2 draaiende luchtontvochtapparaten is het er nogal nat.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:50

Ik heb nog niks durven boeken. Wij willen eerst beide volledig gevaccineerd zijn voordat we de deur uit gaan.
Ik zag wel dat er enorm veel campings met privé sanitair zijn ineens en aangezien we toch niet (meer) in de schoolvakanties gaan, hoop ik september/oktober nog een weekje weg te kunnen.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:12

Ik zit net naar Oostappen te kijken: massa is kassa. :')
Ik had ooit een voortent gekocht bij de Wit en kreeg daar een weekendje Terspegelt bij. Moest helaas in de herfstvakantie. Alleen maar gillende kinderen daar. Zal best leuk zijn buiten schoolvakanties. Maar voorlopig zitten we nog thuis

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:49

Ik heb als afscheid van mijn werk + cadeautje voor 40 dienstjaren een voortent “gekregen “ (zelf uitgezocht) omdat een afscheidsfeestje niet mocht met de corona. Maar nu wil mijn man een luifel omdat die voortent voor ons (oudjes) toch wel veel werk is. Ik wil er eigenlijk niet meer in investeren want ik vermoed dat we niet veel meer weg zullen gaan met de caravan. Mijn man vindt Nederland niks aan en buitenland zit er niet meer in voorlopig.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:11

onder druk wordt alles vloeibaar, dus ik heb net maar een camping met privé sanitair en het kattenpension geboekt van 1 t/m 7 juni.
Als ik corona krijg voor die tijd, is het toch einde oefening voor mij, dus dan kan mijn man toch nog een weekje weg... hoe hij de kat in het mandje krijgt in z'n uppie is dan helemaal zijn probleem :')

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:18

ClauH schreef:
Citaat:
hoe hij de kat in het mandje krijgt in z'n uppie is dan helemaal zijn probleem :')


Ik zie het helemaal voor me :')

ik ook := :):)

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:00

SusanH schreef:
Wij hebben deze en zijn daar erg tevreden over, gaat al jaren mee en is lekker groot: https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html

daar hebben wij het kleinere broertje van :D

@IMJ dat kacheltje hebben wij ook, staat nu beneden in het kamertje waar mijn man veel zit, hij is nogal kouwelijk en als ik daar nu binnenkom, smelt ik meteen weg

Wij hebben niet eens meer een gastank mee met de caravan, we koken op inductie en verwarmen met dat kleine kacheltje

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:22

Marie111 schreef:
Dan ga je dus niet naar campings met maar 6 ampère stroom denk ik?

dat klopt, ik zoek de campings waar we heen gaan zorgvuldig uit

Citaat:
En wat is er mis met koken op gas?

niks, maar we koken thuis ook op inductie en zo'n gastank neemt best veel ruimte in beslag

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:53

Haha die kast heb ik ook. Bij ons liggen de schoenen/slippers erin. En dat kacheltje heb ik ook geloof ik

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:28

kan je niet een windscherm neerzetten ipv een afrastering om je territorium af te bakenen? Die heb je in alle soorten en maten , kleuren en prijzen tegenwoordig

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:33

wij gaan buiten de schoolvakanties op vakantie, ik ben gestopt met werken (in het onderwijs) en nu kan het dus, ware het niet dat er corona is, dus het kan weer niet......

Ik zoek, als ik keus heb op de website van de camping, bij voorkeur een plek uit op een niet-honden veld. Nu ik uitsluitend een plek met privé sanitair wil, is dat moeilijker.
Ik vind honden prima, maar niet vlakbij me, een klein hondje gaat nog wel, als ie z'n kop maar houdt en niet continu keft, maar grote honden trek ik echt niet meer, dan durf ik m'n caravan niet meer uit.

Ik ben een kattenmens, zou mijn Turkse Van graag meenemen en ze zou het geweldig vinden, maar het is me de stress niet waard. Ze vindt het ook geweldig om een weekje in het kattenhotel de boel te terroriseren :D :+

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:04

IMJ schreef:
Ah! Kom eens knuffelen! Deze die we nu hebben is de helft (qua gewicht en energie) van Argos!

als ik (ooit) volledig gevaccineerd ben, kom ik kijken bij je, voor nu geen ontmoetingen met andere mensen (al een jaar lang) ;(

Hondentrauma opgelopen op een stal: ik stap 's avonds in het donker uit mijn auto en voel tanden in mijn knie, bij iedere beweging voel ik ze dieper in mijn knie. Het duurde even voor ik "gered"werd.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:17

wat zullen campings mogen met plekken met privé sanitair als toiletgebouwen dicht moeten?

Campings alleen open voor mensen met een vaccinatiepaspoort, zou ook nog kunnen.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 19:56

mvdende schreef:
Morrie schreef:
wat zullen campings mogen met plekken met privé sanitair als toiletgebouwen dicht moeten?

Campings alleen open voor mensen met een vaccinatiepaspoort, zou ook nog kunnen.



Ik snap het in jouw geval prima Morrie, aangezien jij nu één van de eerste aan de beurt gaat zijn voor een prik.

Zo oud ben ik ook weer niet, mijn man mag de 28ste zijn eerste prik komen halen, ik ben pas maanden later aan de beurt, vrees ik.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:11

je kan ook eerder met pensioen dan je 67ste :) Ik ben met 40 dienstjaren eruit gegaan.

Wellicht kan je met een negatieve PCR test ook gaan kamperen van de zomer. Ik heb 1 juni geboekt en dan ben zeker nog niet volledig gevaccineerd, bij AZ zit er 3 maanden tussen de prikken, dus ik zal ook zoiets moeten doen, vrees ik, of mijn man gaat alleen een weekje weg.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:52

Ons oude beestje mag 4 mei naar de caravan dokter. Het chemisch toilet is stuk en er is iets met de uitdraaipootjes.
Bij leven en welzijn zullen we 1 juni een weekje gaan kamperen

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:20

Van de zomer gaan we niet: schoolvakanties! Misschien in september nog.
Onze caravan is al behoorlijk oud hoor. Ik weet niet precies hoe oud.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:50

iemand interesse in een Alpenkreuzer? Niet van mij, maar van een kennis:
*klik*

en mijn nieuwe voortent komt weer te koop, we hebben hem 1 x opgezet vorig jaar, maar het is niet meer te doen voor ons, we zijn hier echt te oud en te krakkemikkig voor. Mijn man wil het in juni nog 1 x proberen, maar ik ben er helemaal klaar mee, een luifel is genoeg, we zitten toch altijd binnen.
*klik*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Marleen_L en 92 bezoekers