Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:37

Hoi medekampeerders :wave: mag ik ook meepraten hier en tips en ideeën op doen? :D

Wij, m'n vriend en ik, hebben het kamperen beide met de paplepel ingegoten gekregen. Ik met m'n ouders, een oude camper en een losse tent er naast voor m'n zusje en ik. Mijn vriend met zijn ouders op de motor en tentjes mee achterop.
Samen hebben we na een paar jaar rondreizen met een klein koepeltentje uiteindelijk een (voor ons grote) Coleman tent gekocht. We zijn net terug van kampeervakantie in Oostenrijk, waar we 10 dagen op dezelfde plek hebben gestaan. Normaal zijn we meer van het rondreizen maar dit is ook wel goed bevallen uiteindelijk. :)

Over afbreken: mijn vader is ook van het kaliber haringen in een sopje :D en alles wordt afgeborsteld en thuis uitgehangen en gesopt. Wij zijn blij als het droog opgerold kan en hangen thuis uit om de onderkant af te borstelen en dan rollen we de boel weer op en gaat het in de kast.
Afgelopen vakantie hebben we flink bekijks getrokken met opbouwen. Niet omdat we onhandig bezig waren, die tent staat zo. Maar vanwege alles wat uit onze kleine Volkswagen Up kwam :') De overbuurman kwam zelfs vragen hoe dat er allemaal in past. Tetriskampioenen _O- We kunnen na inpakken gewoon door de achterruit kijken.
De buurman zelf reed met een grote camper waar enkel een luifel aan zat, met een even grote aanhanger er naast waar ongeveer alles in zat waar ik niet eens over na zou denken op kampeervakantie :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 05:55

ikke schreef:
Nee, complete campeeruitrustingen uit kleine autootjes is leuk! Misschien was jij dat wel want vlak na ons reed een Pinda het terrein op; wat daar allemaal uit kwam :wow: Dat ding was bodemloos! Complete bungalowtent, die duidelijk bij ervaren kampeerders hoorde want dat ding werd professioneel in elkaar geknutseld. Binnen een uur stond dat ding, compleet ingericht!

Vervolgens kwamen daar twee hobby-isten naast staan; daar hebben we het nu nog over! Die hadden twee uur en drie echtscheidingen nodig om een overmaatse puptent op te zetten!
We zagen die Pinda-bezitters kijken maar die stonden ernaast dus die hielden hun gezicht in de plooi....


Haha, wij voelden ons vorig jaar zo ook erg bekeken :') Met onze VW Up! in Oostenrijk (waar we gewoon door de achterruit konden kijken met rijden) waar onze complete uitrusting prima in paste. Inclusief krat eten, twee manden kleding en opblaasbare bank :')
Een Duitse man tegenover ons (met mega kamper en grote aanhangwagen er naast met opslag) zat het met een biertje aan te kijken en kwam uiteindelijk toch vragen hóe dat allemaal in onze auto zat _O-
Gelukkig was dat het enige bekijks wat we trokken want we hebben alles zo staan. Alleen ons luifeltje was nieuw en even puzzelen.

Ik mis kamperen. Hopelijk kan het snel weer, al is het maar een weekendje :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:31

Rustig aan, kamperen is leuk... :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:44

Sowieso is het natuurlijk niet fijn als mensen onder je luifel komen: dat hoort niet en mag je best van zeggen. Zo ben ik ook opgevoed als kind: je loopt niet over andermans stukjes heen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:24

Hoezo in Schotland geen kinderen op campings? Ik heb twee weken in Schotland rond getrokken met de tent maar kinderen heb je op reguliere campings overal (of buiten schoolvakanties gaan). Of ga je wildkamperen?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:14

Hier (stille meelezer) momenteel ook aan het kamperen, 10 dagen in Oostenrijk. Eerste en enige keer dit jaar dat we weg konden, maar het is volop genieten! Wel koude en vochtige nachten maar dat is te overzien.
[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:07

Hier ook prima koken op de camping. :j wij hebben een tafelgaspitje en een Cadac safari chef. Eenpansgerechten maar ook pasta gaan meer dan prima. Iets grillen, salade er bij. :9
We eten ook regelmatig ergens bij een restaurant hoor, wisselen het een beetje af.

Gave foto's van uitzichten vanuit de daktenten! Toch wel heel gaaf hoor, zo'n daktent. :j

Wij hebben de eerste regenmiddag deze vakantie. Vanmorgen en voormiddag nog kunnen wandelen, nu heerlijk met een boek onder de luifel, het is alles behalve koud. :) Straks maken we pasta.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:04

Dat is bijna geen kamperen meer te noemen, wat een luxe :D Ik heb minder luxe hotelkamers gezien.
Gaaf hoor, Egypte. De Rode Zee is prachtig.




Nog een paar dagen dan mogen wij ook weer op pad met de tent. Dit jaar alleen nog maar een keer 1 nacht en een keer 3 nachten weg geweest, om te wennen met de pup. Gelukkig vindt hij het ook prachtig allemaal.
We hebben dit jaar een plek met stroom voor het eerst, dat zijn we helemaal niet gewend haha. We gaan naar Luxemburg.
Laatst bijgewerkt door Leo op 31-08-22 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:20

Een heel fijn kampeerjaar gewenst iedereen!

Ik ben voornamelijk meelezer en zal dat ook wel blijven maar probeer ook zo nu en dan iets te delen. Komend jaar hoop ik ook weer wat vaker op pad te kunnen. In januari / februari trappen we in ieder geval af met een trip naar Hawaii, waar we op het tweede eiland zullen gaan kamperen. We nemen de kleine tent mee dus dat wordt heerlijk ouderwets basic kamperen!

Verder hopen we komend jaar een bus te kunnen aanschaffen die we willen ombouwen tot camper. Nu we een hond hebben, lijkt ons dat toch wel enorm praktisch! En we blijven wat mobieler, een bus pak je toch makkelijker voor een weekendje dan een grote tent + volgepakte auto. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:40

Zal ik zeker doen! Mijn vriend is enorm handig dus wil het inderdaad zelf gaan doen. Vooralsnog moet er eerst een bus komen en momenteel liggen de prijzen voor tweedehands auto's nog schandalig hoog dus we wachten dat nog even af :=

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 11:35

Absoluut waar Ikke :j M'n vriend is al een poosje bezig met inlezen en ontwerpen opslaan, hij is idd van goed vooronderzoek. :j
En we willen de bus inderdaad breder inzetten. Voor stadsauto heb ik een Up en omdat ik toch veel door de stad moet voor werk, houd ik die graag aan. Maar voor als je eens wat meer mee moet is een grotere auto (of bus dus) echt wel fijn, dat missen we nu (zeker met de hond ook mee).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:13

moonsparkle schreef:
Soms lijkt me een camper of busje wel fijn je hebt alles er in, het lijkt me warmer dan een tent

Maar ik heb wel best vaak gehad op campings dat bijvoorbeeld het Caravandeel helemaal vol was en dat ik een van de weinige tenten op het tentveld was. Of dat je toch uit wat mooiere plekjes kunt kiezen en de tent plekken zijn best vaak niet zo afgebakend.

Ik ben bezig met een lijstje voor decathlon :
Nieuwe slaapzak
Dikke sokken
Muts


Ook eens hoor! We houden de tent denk ik ook gewoon aan, die kan altijd mee natuurlijk, mocht het onderweg eens uitkomen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 13:56

Dat begrijp ik helemaal @KimD! Ik moet er ook niet aan denken om afstand te doen van mijn tent :D zeker de grote niet maar de kleine liever ook niet. Ook al is die in 2016 voor het laatste mee geweest... straks in februari komt ie toch ineens weer van pas!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 20:59

Luxemburg, Mullerthal is inderdaad onwijs leuk. :j

Wij gaan in september naar Oostenrijk, Vorarlberg met de tent. In de zomer nog wel binnen Nederland verwacht ik een paar keer kamperen. De plannen voor een bus ombouwen zijn er nog steeds en de wens is groot, maar de prijzen van bussen liggen nog steeds erg hoog.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 06:34

gaucho schreef:
Renee1991 schreef:
Thanks! Ik ga eens naar Luxemburg kijken :j


Wij staan op een camping aan het Mullerthal, is inderdaad prachtig en camping niet duur. Camping Martbusch.


Hier hebben wij afgelopen september gestaan. Hele prima camping en het beste was dat je zó het bos in loopt vanaf de camping, met prachtig uitzicht op een paar minuten lopen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 06:45


..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:18

Leuke combi met de Ardennen! <3

Heerlijke foto's hierboven. Ik vond het zo verrassend leuk en mooi daar. Gaan zeker nog eens terug.
Maar dit jaar eerst weer mijn andere liefde, kamperen in Oostenrijk. :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 15:15

Geniet ervan Gaucho! Prachtig!

Wij hebben ook tenttapijt onder de luifel, ideaal. Ik vind het comfortabel!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:03

Hier ook de Cadac Safari chef 2. Perfect ding, je kunt er alles mee. BBQ werkt ook prima.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:03

Wij hebben zonder hond maar met tent 2 jaar op Grubhof gestaan in Salzburgerland. Dan vond ik een hele hondvriendelijke camping, enkel geen omheinde plaatsen dus wat dat betreft zou het afvallen. Maar wel hele leuke routes rondom de camping en vanaf de camping loop je direct langs de rivier. Er waren heel veel mensen met honden toen.

Wij gaan dit jaar met hond naar een camping in Vorarlberg. Volgens mij niet omheind maar wel grote kavels. Hond gaat dan wel aan de lijn buiten de tent, in de tent gewoon tuig af uiteraard.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:01

Hier ook eigen losse gasfles :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 07:15

Hier pas sinds vorig jaar een hond mee, maar de vakanties zijn niet veel anders geworden dan er voor. We zijn echt wandelaars dus de hond gaat gewoon mee. Voor een hapje eten kiezen we een restaurant waar de hond mee mag maar meestal koken we bij de tent. Boodschappen doen is wel even 1 persoon nu, de ander blijft bij de hond. En douchen is ook omstebeurt.

Onze dagen bestaan meestal uit een lange wandeling, lekker lezen/chillen bij de tent, douchen voor de drukte, koken, wandelen en spelletje.

Prachtige bus! Onze plannen voor een bus zijn iets uitgesteld wegens een bruiloft die er tussen kwam, maar wat in het vat zit verzuurd niet. En we hebben onze fijne tent.

Wij hebben nu een midweek Ardennen geboekt begin augustus (nabij Rochefort) en 10 dagen Oostenrijk in september (Vorarlberg). Nog even kijken of we nog ergens een weekendje kunnen meepakken. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:26

Wij hebben vorig jaar op Martbusch gestaan,inderdaad tijdig reserveren. En idd, je hebt alleen maar Nederlandse kentekens om je heen :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:20

Vanaf de camping alleen al kun je prachtig en ver hiken! Heerlijke omgeving! Een dagje Trier is ook leuk :j
Veel plezier daar!

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:29

Ja :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ellen05, karinmanon, Relaxed en 67 bezoekers