Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja

Iriscope

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:25

Hij was op een groep springbokken aan het azen, maar helaas hadden die hem al heel snel gezien.
Wat voor pets mag je oppassen?

Never be so kind you forget to be clever
Never be so clever you forget to be kind

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 07:03

Hier in Namibie staan we aan het begin van de outbreak. We waren natuurlijk maanden terug al in lock down. Toen verloren vele mensen hun banen, konden we geen alcohol kopen en hadden we rond de 12 gevallen totaal.

Nu waren de regels wat versoepeld en brak het echt pas uit. Dit virus moet zich, hoe dan ook, verspreiden. We kunnen het niet compleet tegen gaan en het was dom van de overheid om te denken dat ze dat wel konden.

Aan de kust zijn de meeste gevallen, maar ook in Windhoek beginnen de aantallen per dag op te lopen met 5 per dag. Aan de kust is nog steeds complete lockdown, die mogen dus ook de regio niet uit, maar de scholen zijn dan wel weer open (?!). In Windhoek op het moment geen lockdown, maar ik gok dat we daar snel weer naar terug gaan.

Het aantal besmettingen in Namibie staat nu boven de 1600 en dat stijgt per dag met tussen de 90-120 nieuwe gevallen. Namibie had maatregelen moeten treffen, zonder gelijk in lockdown te gaan.
In de eerste periode zijn zoveel mensen hun banen kwijt geraakt en werden alle regels heftig gecontroleerd maar was het eigenlijk nog niet nodig.

Nu is het wel nodig, want nu is het virus daadwerkelijk hier, en nu neemt niemand het meer serieus en raken straks nog meer mensen hun banen (opnieuw) kwijt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:50

Heel eerlijk, mensen in ZA moeten thuis blijven en zo min mogelijk mensen zien. Wat wel en niet mag officieel is leuk, maar met het aantal besmettingen dat zo hard groeit, werkt het duidelijk niet.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor wat hij/zij zelf doet en dat houdt ook in dat je niet naar restaurants gaat, onnodig afspreekt met mensen etc, ook al "mag" dat van de overheid wel.

Das de enige manier om het toerisme bijvoorbeeld weer open te krijgen, eerst van de Corona af, dan pas weer open. Ik zie ook niet in hoe het toerisme open gooien nu zin heeft, locals moeten nu niet willen reizen want dat verspreid het virus alleen maar meer, en internationaal mag en wil je nu niet naar een land waar Corona zo heftig is.

Wij hoopten in augustus nog eens gebruik te maken van de kortingsactie die we hier hebben voor Etosha, maar met het aantal gevallen dat zo stijgt, nemen we onze verantwoording en blijven we dus thuis.

Ik snap heel goed dat mensen hun banen kwijt zijn en geld nodig hebben, maar in mijn ogen zijn die half/half regels juist de reden dat Corona nog langer gaat duren.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:56

Nee wij hebben hier ook niks over Tanzania meegekregen helaas. Mocht ik wat horen, dan hou ik je op de hoogte!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:30

Wanneer het plan ingaat weet ik niet precies, maar dit is het plan volgens onze minister, Geingob;

Citaat:
Geingob notes the tourism revival plan announced in June has now been approved and would be implemented from Monday. Tourists would not be subjected to a 14-day quarantine, but will be required to stay at their first destination for seven days and to be tested before continuing.

Bron; The Namibia

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:18

Poes, je bent hier ook welkom hoor! Ook hier gaan de grenzen weer open en ook voor toeristen uit Europa.
Wel moet je je thuis laten testen en als je rondreist, moet je hier op dag 5 nogmaals een test laten doen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:31

Heb nog wel een zadel wat hierheen moet :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:02

Je bent altijd welkom meid. Ik kom ook binnenkort naar Nederland om familie op te zoeken, nu we het land hier weer uit mogen. Dan kunnen we vast ook meeten!