USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:21

Dat hadden wij inderdaad ook, volledige reis ook echt al betaald. Ik hoop dat jullie het snel uitbetaald krijgen, zou heel fijn zijn!


Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:13

Wij hadden onze reis van vorig jaar omgeboekt voor juni dit jaar, maar tellen nu letterlijk de dagen af tot we gratis mogen annuleren over 9 dagen. We zien het niet gebeuren en zien het eerlijk ook echt niet zitten, land is nog lang niet zoals het hoort te zijn dus we wachten liever. In tegenstelling tot vorig jaar vragen we dit jaar ook het geld terug, wat ik moreel best een dingetje vind omdat we het bedrijf graag overeind willen houden, maar als dit seizoen weer in het water valt zullen er vele bedrijven mee ten onder gaan vrees ik, dus houdt het nu liever in eigen beheer

Ik hoop dat het kan voor je Purny! Fingers crossen, en gefeliciteerd met je nieuwe huis joh, eindelijk van die buurman af dus? Woon je er al lang en bevalt het goed?

Ook voor jou vingers crossed Tierania! (Mijn autocorrect blijft je boktnaam wijzigen naar Tamara :') )

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:20

Oh wat fijn voor je Purny, het is je gegund!!

Shanna hopelijk lukt het :D

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:49

Victory-Boy schreef:
Wij zouden dit jaar gaan, maar denk niet dat we überhaupt kunnen. Mijn vriend heeft kanker gekregen en we zijn nog met allerlei tests bezig om te kijken hoe en wat. ;(

Oh jeetje wat heftig! Heel veel sterkte :(:)

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:36

Sterkte met het wachten Victory-boy! Ik duim voor een zo goed mogelijke uitslag!

Wij hebben zojuist onze reis naar Amerika geannuleerd. Netjes geregeld door de organisatie. Nu hopen dat we van KLM ook de kosten van de stoelupgrade terug krijgen (waarschijnlijk niet). Jammer maar helaas. Hebben nu 2 weekjes center parcs geboekt

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 15:09

Tioga is inderdaad een hele grote aanrader! Geweldig bureau met hele fijne staf :)

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:01

Na Corona zal ik niet snel meer dingen los boeken, bij een heel aantal reisverzekeringen heb je dan toch problemen in deze situatie. Die van mij dekte bijvoorbeeld alleen alle kosten wanneer het een pakketreis was. Zal dat toch wel in mijn achterhoofd houden nu

Uiteindelijk is het misschien ook even voelen bij ieder bureau, wij hadden met 3 contact gehad en zonder twijfel Tioga gekozen, het contact was gewoon heel erg prettig en er werd zo fijn meegedacht. Ook fijn dat er gewoon veel flexibiliteit was overal in, ook in 1 hotel van de reis zelf boeken omdat die niet in hun pakket zat.

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:56

Katja schreef:
Je kunt ook zorgen dat je een reisverzekering hebt die gewoon de losse dingen dekt. Enige is dat repatriëring vaak vanuit reisorganisaties komt en dan is het soms makkelijker thuiskomen. Aan de andere kant is er niemand in het buitenland blijven staan dus je komt sowieso wel thuis.

Ik heb afgelopen week nieuwe tickets geboekt naar Florida. Voor februari dus we hebben nog even maar wel iets om naar uit te kijken. Ik had nog een voucher liggen en kon daarmee alleen economy comfort stoelen boeken dus we moesten iets bij betalen maar voor €250 p.p vliegen we nu heen en weer met 46 kilo bagage p.p en in de economy comfort van Lufthansa die wel serieus veel meer comfort biedt met 20cm extra beenruimten, bredere stoelen en ze kunnen ook vrij ver achterover.
We vliegen heen naar Orlando en terug vanuit Miami.

Klopt inderdaad, maar ik wist dit voor Corona bijvoorbeeld niet, benoem het enkel omdat het misschien voor meer mensen geldt. Verder heel tevreden met mijn verzekering en wil er graag blijven dus waar pakket prima te doen is, heeft dat nu wel voorkeur voor mij. Mochten we eens iets los willen boeken gaan we er inderdaad wel naar kijken :j Bij mijn partner kan het bijvoorbeeld wel.

Oeh wat leuk zeg! Klinkt goed ook die zitplaatsen!

MoniqueT schreef:
Dat laatste van Knabbelgirl bedoel ik eigenlijk, ze zijn altijd heel flexibel in dat soort dingen.

Tja, ik heb auto’s altijd annuleerbaar geboekt, hotels ook zoveel mogelijk, maar vluchten is een ander verhaal natuurlijk. Maar zoals wij altijd roadtrippen en vrij flexibel willen blijven, zie ik een pakketreis ook echt niet zitten.

We hadden vorig jaar een auto (annuleerbaar), vluchten (vouchers van KLM en terugbetaald) en een villa in Orlando geboekt voor onze oudste. Gelukkig was de villa via een goede vriendin als tussenpersoon en had zij de betaling nog even vastgehouden toen er al onrust kwam, we kregen alles terug. En we hadden veel geld uitgegeven aan parkentickets (all in voor 14 dagen), maar die had ik verzekerd en dat heeft uiteindelijk alleen verzekering en verzendkosten gekost.

Nu zijn er wel veel organisaties die ook garanties geven, omdat ze die toeristen gewoon willen, maar het is inderdaad wel opletten!

Dat scheelt een hoop Monique :j gaan je zoon en schoondochter (toch?) wel nog zodra het eenmaal kan?

Oh wat gaaf Purny, NYC in kerstsfeer, lijkt me heel gaaf!

Wij durven het voorlopig ook niet aan, zullen pas weer boeken als alles echt wel weer een poos normaal is en landen ook weer een beetje zijn hersteld

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:41

Wat erg Victory Boy! Heel veel sterkte voor jullie!

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:35

Ik kan je Tioga heel erg aanraden, die kunnen echt alles aanpassen naar jouw wens. Je zou daar even kunnen informeren? Let wel op dat in april/mei sommige stukken misschien gesloten kunnen zijn door sneeuw, zoals de Tioga Pass. Dan moet je wel een eindje omrijden (doorgaande route van Yosemite naar Las Vegas), maar het is wel te doen. Volgens mij hoef je daar vanaf Sequoia ook niet overheen maar rijdt je meteen de alternatieve route

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:25

Voor Yosemite hadden wij trouwens het hotel Yosemite View Lodge geboekt, is dus wel een hotel maar super dichtbij (ingang van het park), nog betaalbaar en onwijs mooi! Tioga had die niet in hun aanbod maar is toen voor ons in het aanbod opgenomen. Die flexibiliteit is 1 van de dingen waarom wij zo blij met ze waren. Héle vriendelijke mensen ook :)

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:38

Ik zou er eerlijk gezegd niet op rekenen, USA gaat weer minder goed afgelopen tijd en er zijn nog geen signalen gekomen dat Biden de intentie heeft om het inreisverbod ook maar iets te versoepelen. Ik denk dat ze nog wel tot december verlengen en misschien eerder opheffen als het kan, maar niet al in oktober. Hopelijk voor jullie heb ik het mis!

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:20

Ik koop altijd een prepaid kaartje van t-mobile na aankomst, ideaal!

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:44

Wat een gave Vegas foto's! Heel veel plezier!

Ik kijk inderdaad ook naar reviews op boeking maar nog meer op tripadvisor. Daarbij kijk ik eerst algemeen en dan sorteer ik op jaartal. Slechte zaken kunnen immers verbeterd zijn tegenwoordig. En naar gratis parkeren op eigen terrein. 1x gehad dat bij boeken het parkeren 25 dollar was en vervolgens bij aankomst 75, dus dat doe ik niet meer.

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:50

Gaaf Katja! Klinkt als een mooie reis. Veel plezier alvast!
Ik heb voor een bruiloft een week in Salt Lake gezeten, als je er mensen kent of interesse hebt voor de gemeenschap is het interessant, maar een leuke stad noem ik het niet. De kerken etc zijn mooi maar dat heb je na 1 ook wel gezien. Vond het wel echt een super fijn vliegveld, mega snel overal doorheen, zeker vergeleken met LAX en JFK

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:00

Ik koop altijd een losse kaart in Amerika van T-mobile, onbeperkte data, 1 maand geldig. Werkt perfect, deze doe ik in mijn gewone telefoon, WhatsApp laat ik op mijn Nederlandse nummer. Esim wil ik volgende keer ook eens naar gaan kijken

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:14

Super leuk Cer! Hoe gaat de reis eruit zien?

Zijn er hier mensen die met een baby naar Amerika zijn geweest? Kindje zou 5 maanden zijn als we willen gaan, in juni, en we boeken niet tot we een idee hebben hoe het kindje is en of het haalbaar is voor het kindje. We willen onze rondreis uit het 1e Coronajaar nu gaan maken, en zitten te twijfelen wat beter is met een baby. Wel of geen overstap (ik dacht geen, maar mogelijk zie ik dit verkeerd) en juist met de auto en dan hotelletjes boeken, of met een RV zodat je een vaste uitvalsbasis hebt, en deze inleveren als we eindigen in LA om te wisselen naar een gewone auto. Ik weet dat je sowieso goed moet kijken naar de stoelverdeling in de RV zodat je nog een stoel hebt die voorwaarts gericht is voor de autostoel.

Mocht de route ervoor uitmaken, dit zijn onze slaapstops:
- San Francisco 3x (hier huren we nog geen vervoersmiddel)
- Yosemite 2x
- Sequoia 1x
- Death Valley 1x
- Las Vegas 2x
- Zion 1x
- Bryce Canyon 1x
- Page 1x
- Grand Canyon 2x
- Lake Havasu2x (hier wonen vrienden, dus niet voor de omgeving)
- LA 3x
Mogelijk passen wij de route nog aan overigens, dit is zoals het destijds stond, maar we moeten nog kijken naar invulling met een baby erbij

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:16

Wauw dat klinkt als een fantastische reis! Gaaf zeg! Begrijpelijk dat het ook wel heel spannend is maar komt vast goed, de tijd gaat zo snel als je daar bent!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: senna21, Thami en 121 bezoekers