USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:29

Gelukkig is mijn rondreis pas op 2 juli, dus ik moet mij niet al te druk maken, maar toch doe ik het wel een beetje...Het reisbureau heeft aangegeven dat wij niet kunnen annuleren als tegen die tijd toch nog blijkt dat er een inreisverbod is, we moeten dan omboeken naar een andere bestemming.

nou ja, ik heb nog even, voel wel mee met mensen die nu zouden gaan! super zuur als je reis waar je op verheugd, niet door gaat.

B+12 L+4


happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:33

Jazeker heb ik een reis- en annuleringsverzekering.

Eerder nooit gehad (annuleringsverzekering), maar vorig jaar zat ik in Euro Disney en overleed mijn vader. 3 maanden later hadden we twee weken Rhodos geboekt en na 1 dag daar, konden we met spoed terug naar Nederland omdat mijn schoonvader slecht lag. (hij is ook overleden een paar dagen na aankomst terug in Nederland). Wij waren toen een paar duizend EUR kwijt.

Omdat de trip naar de US wat duurder is, hebben we toch besloten een goede annuleringsverzekering af te sluiten. Helaas valt Corona hier niet onder. Er zijn enkele maatschappijen die het onder natuurrampen scharen, maar Allianz, waar ik zit, helaas niet.

ik hoop dus van harte dat we kunnen gaan! Er rust echt een smet op mijn vakanties de laatste tijd...Daarbij hebben we dit geld niet nog een keer liggen.

maar goed, het is pas over 16 weken. dus wellicht zit ik in de stress voor niets. Ik vind het veel vervelender voor de mensen die nu al getroffen zijn.

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:52

Nadir, ik ga er ook wel vanuit 1 juli gewoon gaan, maar vanwege alle pech met vorige vakanties zit ik er toch een beetje in van “het zal toch niet weer”

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:37

Helaas niet. Wel mogen wij omboeken naar een andere bestemming eventueel ( mocht het echt zover komen). Maar ja wij zijn Amerika fan en dit is onze bucketlist droomreis. Maar goed, mocht het echt zover komen, dan is Afrika voor ons een alternatief

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:44

Nabster schreef:
Altijd een goede reisverzekering afsluiten. Dat betaalt zich echt terug.


Er zijn weinig verzekeraars die op dit moment zeggen dat ze dit onder natuurrampen scharen en dus terug betalen

Wij zijn juist op deze over gestapt (zaten bij de ING na het gedoe toen onze beide vaders overleden) naar deze op advies van onze adviseur. De dekking was heel breed, ook bv overleiden paard was reden voor annuleren. Helaas dit inreisverbod dan weer niet

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:06

Thx knabbelgirl!

Vanmiddag het reisbureau gebeld en aangegeven dat ik om wil boeken. Dat is geen probleem, ook niet als de datum langer dan een jaar weg is. het kan alleen nu nog niet kosteloos omdat KLM dat nu alleen doet voor vertrekken tm 31 mei. We moeten dus nog even geduld hebben.

Maar hebben wel al besloten om te boeken maar juli 2021. Ach... we hebben deze reis al ik augustus 2019 geboekt dus geduld opbrengen kunnen we wel

Voor nu maak ik me er ook niet zo druk meer om, ik maak mij meer zorgen om alle economische gevolgen die dit gaat hebben.

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:16

zojuist mijn excursies maar geannuleerd (lower en upper antelope Canyon) en een keurige mail dat ik netjes al mijn geld binnen 10 werkdagen terug gestort krijg. Super netjes, helemaal in deze tijden!

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:01

Sannens schreef:
Hoi! Hebben meer mensen stress over vakanties van deze zomer en corona? Ik zou 20 augustus gaan en ik hoop zo dat het gewoon door kan gaan.


Geen stress, dat stadium ben ik voorbij. Wij zouden 2 juli gaan, maar hebben alle excursies reeds geannuleerd. Nu wachten ter travelnauts contact op neemt en dan ga ik kijken of ik de Corona voucher wil accepteren.

Ook 20 augustus vind ik ambitieus, ik hoop het voor je maar heb er een hard hoofd in

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:51

Even een vraagje aan de Amerika kenners...

Ik ben reeds 2x in Florida geweest ( steeds combi van Orlando en Fort Meyers) en ben echt fan. Echter al jaren staat de grand canyon, Yosemite etc op mijn bucketlist. Daarom vorig kaar juli mijn rondreis reeds geboekt voor juli dit jaar.

Omdat we zolang van te voren hebben geboekt was de voorpret misschien een beetje een overkill. Ik hem er zo naar uitgekeken en zo veel voorwerk gedaan, roadbook gemaakt elk weekend folders bekeken etc, dat het op een geheven moment beetje overkill werd. Toen kwam vorige maand ook de Corona om de hoek waardoor de reis niet doorgaat en ik enkel om kan boeken naar augustus 2021 ( kind van 5 dus gebonden aan vakanties en vanwege de duur vd reis aan de zomervakantie)

Ik heb er niet echt zin meer in, de lol is er vanaf en twee jaar voorpret is overkill.

Ik wil dus nu gaan voor kerst 2 weken Florida. Ik weet dat ik dat geweldig vind en het is dan nog dit jaar. Dat betekent wel dat we de voucher dus daarvoor gebruiken en Californië de komende 5 jaar van de baan is.

Nu ben ik nog nooit in Californië geweest. Dus voor de mensen die zowel in Californië als in Florida zijn geweest. Wat zouden jullie doen? Topt Californië Florida?

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:33

Nou ja, blijft lastig haha. Mijn man is echt voorstander om Californie te laten en van de Corona voucher (weer) naar Florida te gaan. Ik twijfel nog... Nou ja, ik heb nog even, het is nu nog te vroeg om na te denken omdat we natuurlijk ook simpelweg niet weten wanneer we plannen kunnen maken.

eerst maar eens verdiepen in die Corona voucher. Het liefst wil ik eigenlijk gewoon mijn geld terug..

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:16

MoniqueT schreef:
Ik vind Californië (en de staten Nevada, Utah en Arizona) gewoon totaal niet vergelijkbaar met Florida. Voor mij zijn dat gewoon totaal verschillende vakanties.


Dat denk ik ook niet... voor wat ik mij dan kan voorstellen van onze Californië rondreis ( en de staten eromheen, doen het standaard rondje), ben er nog nooit geweest natuurlijk. Wel in Florida, maar als ik de voorbereidingen vergelijk, totaal anders.

We zijn wel echt Florida fan moet ik zeggen..

Maar goed, een keer wat anders is ook wel leuk.

Een voordeel, als de trip niet doorgaat, en we gaan toch weer voor de Californië rondreis, dan ga ik het anders samenstellen. Ik heb het nu veel te strak gepland en dat vind ik met een 5 jarige en een man die niet rijdt, toch een beetje to much

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:32

Het zuidwesten lijkt mij idd wel gruwelijk heet! Ik kan slecht tegen de warmte en wij zouden 2 juli gaan, dat vond ik wel een dingetje. Vooral death Vally/Vegas zag ik qua warmte tegen op.

Florida 1 x met kerst geweest en vorig jaar de laatste week april/eerste week mei, vooral mei vond ik de luchtvochtigheid erg hoog, niet te doen.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik mijn trip naar het zuidwesten (ervan uitgaande dat we voor dezelfde bestemming blijven gaan) het liefst in mei doen idd. Helaas is dat niet mogelijk ivm vakanties.

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:52

wat leuk zo'n foto uit de oudedoos Monique!

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:54

Overigens zijn we ook aan het kijken naar Zuid Afrika (voor het omboeken van onze trip door het Zuidwesten). Heel wat anders en misschien niet helemaal thuis in het USA topic haha. Maar ook dit staat op onze lijstje. Alleen dit willen we eigenlijk doen als onze dochter (nu 5) wat ouder is.

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:59

Hmmmm dat klinkt toch ook wel heel leuk Emma! En ja waarom niet, we zouden van de zomer ook met onze 5 (dan 6) jarige rondje zuidwesten doen dus waarom niet zuid Afrika

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:00

wij hebben in april al een voucher gehad voor onze trip in jul (wij zouden op dit moment in het vliegtuig zitten naar San Francisko).

De reisorganisatie belde toevallig van de week met het verzoek of ze onze reis mochten omoeken naar volgend jaar juli maar wij hebben aangegeven dat wij ons geld terug willen.

ergens tussen oktober en april 2021 zouden wij dat terug moeten krijgen...zucht... dat duurt best lang..

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:21

Wat snel Leo! En super netjes!!

Mijn reis is in april al gecanceld. 5000 eur aanbetaald maar nog niks gezien... verwacht het geld eerlijk gezegd dit jaar niet meer

B+12 L+4


happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:27

knabbelgirl schreef:
Oeh Dizzy gave foto's! Wanneer zijn jullie geweest? Wat viel je tegen aan noord cali?

Fijn dat het goed geregeld is Leo! Hopelijk mogen jullie de reis toch op 'korte' termijn gaan maken!

Happy hadden jullie wel restitutie aangevraagd? Voor onze reis in juni waren toen enkel nog vouchers, week later kwam dat ook restitutie mocht, maar ene maatschappij deed restitutie voor die tijd wel al de ander nog niet. Hier is alles omgeboekt naar volgend jaar (door gebruik van vouchers), kunnen we dan nog niet, dan willen we restitutie Voor nu zijn we hier heel tevreden mee en ook de service was uitmuntend gelukkig

Zal nog wel een poos wachten zijn gok ik Purny, goed dat je jezelf in ieder geval behoed van teleurstellingen, wel reëel ook denk ik helaas

Jetje Beetje dat was ook netjes geregeld zeg! Top :)

Jammer dat jij ook niet weg kan Dallista, fingers crossed voor volgend jaar!


Knabbelgirl, wij hadden niet echt een optie. De reis hebben we door een bureau laten samenstellen, dus compleet pakket. We hebben de helft aanbetaald (5.000 EUR) en konden eigenlijk alleen een corona voucher krijgen. Andere optie kregen wij niet van het reisbureau.

We hebben inmiddels laten weten dat we de reis niet om gaan boeken en de voucher dus uitbetaald willen krijgen. Dat gaat (hopelijk!!) plaatsvinden tussen oktober en april 2021

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:04

SennaS schreef:
Wij zouden 5 maart naar Orlando gaan maar hebben de tickets gewijzigd naar september. Ik vond het risico dat je daar vast komt te zitten doordat je positief test voordat je naar huis gaat te groot aangezien dat aardig veel geld kan gaan kosten. Mijn verzekering dekt ook niks als je in een code oranje land met corona naar de dokter of ziekenhuis moet. En dan ook nog de 5/10 dagen quarantaine als je terugkomt. Als we samen waren geweest had ik er misschien anders ingestaan maar met onze dochter van 1 wil ik me echt geen gedoe op de hals halen.

Ik baal als een stekker want we hadden er zoveel zin in en behoefte aan maar ik denk dat we een goede beslissing hebben gemaakt. Ik hoop dat we in september wel kunnen gaan. We kijken er in elk geval lekker naar uit :D


Hier net zo… in 2019 nog naar Orlando en Fort Meyers Beach geweest. In 2020 stond een rondreis Californië geboekt maar dat ging natuurlijk niet door.

Nu hebben we die rondreis maar op de lange baan geschoven. Ook tot dochter wat ouder is. Zouden dan in mei dit jaar toch weer Florida doen, maar ik zie het niet gebeuren. Ik ben ook nog afhankelijk van de schoolvakanties. Dus ik denk maar te mikken op 2023.

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:58

ik sta op het punt om te boeken! weet iemand hoe het zit met je corona. 2 entingen zijn voldoende, maar wat als hij verlopen is? moet je dan toch de booster halen? (die ik niet mag vanwege corona)

B+12 L+4

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:30

zo, wij ook toch maar geboekt! in 2020 kon onze 3 weekse reis helaas niet doorgaan vanwege corona. Nu durven we het aan, maar heeft manlief niet meer genoeg dagen omdat we een nieuw(bouw) huis gekocht hebben.

Dus een 2 weekse reis geboekt en we laten (helaas) San Francisco zitten. Dat komt een ander keer wel. We gaan nu heen op Las Vegas en terug LA.

B+12 L+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MerleSimone en 115 bezoekers