Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-16 22:21

Zonder honden ga ik sowieso niet op vakantie, dan maar extra hard zoeken naar een camping waar we met vier honden terecht kunnen. :))

Leuke tent! Volgens mij hebben we daar ook nog aan gestaan.

Vandaag heb ik de kleren al ingepakt, nog niet alles, maar wel voor 90%. Ik kreeg echt nèt niet alles in een kist. Dan maar de berekende tweede kist mee. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-16 17:44

Voordeel van een huis kopen, ik laat alles in de kist als we terug komen en pak alles pas uit in het nieuwe huis! _O-

Jaloers op jou aanhanger Wilawander! Als je wilt mag je me eens foto's sturen, vind het altijd fantastisch om te zien.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 15:52

vuurneon schreef:
Renske, aanhangertje mee? :P

Wij gaan bijna kamperen, maar wij zitten met 1 probleem: onze luifel heeft alleen twee zijstukken en voorkant is dus open. Hoe houd ik kind binnenboord? :+ iemand een creatief idee daarvoor?
(Man opperde al een halsband met stroom _O- )


Stroom is overdreven, maar ik zou inderdaad wel de honden-optie overwegen. Daar heb je best sterke 'hekwerken' voor. Bijvoorbeeld een stuk schapendraad of een ren uitgeklapt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-16 19:13

Dit weer is absurd... ik hoop dat niemand van jullie in NL op vakantie is. -O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-16 20:36

Wij gaan zondag, in Engeland staat een hittegolf gepland, we zullen zien. _O-

Voor nu ben ik door het NL weer en een lieve collega, ziek, bah...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:15

Wat fijn dat het zo goed bevallen is met de Ukkepuk! :D Heeft hij of zij (sorry, vergeten wat jullie hadden) het ook naar zijn of haar zin gehad?

Wij zijn ook terug uit Engeland, super fijne weken gehad. Naar mijn persoonlijke mening wel iets te lang, maar dat is puur omdat ik echt een huismus ben. De camping waar we de tweede week stonden was echt super mooi en leuk. Geen poespas maar super nette sanitaire voorzieningen, grote ruime pitches (zonder stroom kon je neergooien waar je het zelf leuk vond) en met stroom was het ook mooi ruim. Wij zaten op een veld speciaal voor honden, aantal geen probleem. Het veld achter ons was speciaal voor kinderen met speelveld, we hebben de hele week alleen maar spelende en blije kinderen gezien. Leuke bijkomstigheid, er is geen WiFi op het hele terrein, heeeeerlijk! Mocht iemand naar Engeland willen naar een mooie camping, dan is dit echt een aanrader. In de buurt hele mooie stranden en een Pier waar veel te doen is, en het is nog geen 15 minuten wandelen vanaf het strand waar honden het hele jaar los mogen. Voor ons wel een flinke reis omdat wij vanaf Dover terug gingen, maar zeker meer dan waard.

De eerste week was ook een prachtig terrein, 900 campingplekken, bijna 750 caravans en nog was er ruimte teveel aan alle kanten. Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastigvallen aangezien dat allemaal bij de Agility wedstrijd hoorde.

Ik zal straks wat foto's plaatsen wat ik gemaakt heb. :)


Ik was overigens aan het denken om een lijstje te maken van de campings die iedereen bezocht heeft hier, binnen en buitenland. Dat zijn er nogal wat, en iets uit eigen ervaring spreekt vaak toch veel meer aan dan wat je zomaar via Google vind.

Is dat een idee?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:21

SusanH schreef:
Geen idee wanneer het aanbod het grootst is, maar als ik een gok zou mogen doen zou ik zeggen net na het kampeerseizoen :j


Inderdaad, meestal nét voordat de meeste caravans weer op stalling moeten.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:34

De eerste week hadden we vooral hele koude nachten. Dikke trui, fleecevest, fleecebroek, slaapzak dichtgeritst etc, zelfs onze Border Collie heeft met zijn BOT jasje moeten slapen vanwege de kou. Overdag was het dan weer bloedheet, echt NL weer dus. :') Omdat we zo dicht op de kust waren wel een paar keer flink wind gehad, dan had onze grote zeshoek en wel zwaar en is toch een paar keer goed dubbel geklapt.

De tweede week was het ook echt heerlijk weer, rond de 23 graden met een briesje. Twee dagen 26 graden gehad, die hebben we heel lui op het strand doorgebracht. En alsof de weergoden het wisten hadden we de zondag 17 graden, voor de honden die 13 uur in de auto moesten echt ideaal dus.

In ieder geval waren wij héél blij dat we daar waren en niet in NL, aangezien hier de mussen van het dak vielen. :')

Was bij thuiskomst wel grappig, we kwamen om 21.20u thuis en het was 26 graden in huis en op de slaapkamer 28. We deden dus de deur open en kregen een muur van hitte tegen ons, voordat we naar bed konden hebben we eerst alles tegen elkaar open gezet. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:16

vuurneon schreef:
Nou, caravan gekocht hoor! Even spontaan ergens kijken omdat wij er langs reden, werd verliefd worden op een caravan daar en kopen :')


Dat meen je niet? _O- _O- :+
Over impulsaankoop gesproken, hahaha! Wat voor iets?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:18

ikke schreef:
Klinkt Als een goede trip naar GB, KimD. Waar zat je in GB?

Lijstje is op zich een leuk idee, al weet ik niet meer alle campings waar ik ooit neergestreken ben.
Maar afgelopen week zaten we achtereenvolgens op:
Ant knaal in de Rips: http://www.antknaal.nl Kleinschalig SVR, mooie plek en positief geïmproviseerd voor de paarden.

De volgende nacht hebben we in een hoekje van een pensionstal geslapen en de nacht daarop zijn we zeer gastvrij ontvangen op de Breidablik door Carla van Nunen, waarvoor vanaf deze plek nog hartelijk dank http://www.breidablik.com

De laatste nacht hebben we op camping de Breehees gestaan; dat was ook zeker niet de laatste keer dat we daar geweest zijn http://www.breehees.nl


De eerste week in Ipswich, nog geen 30 minuten van Harwich. Voor de mensen die van HvH varen lekker dichtbij. :+ En de tweede week in East Runton, dichtbij Cromer, dat is nog eens zo'n twee uur van Ipswich door allemaal dorpjes en dergelijke.

We hebben ons daar wel vreselijk verbaasd over het verkeer, wat die Engelsen allemaal wel niet goed vinden joh. :Y)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:36

Nu ben ik uiteraard benieuwd naar de foto's als jullie hem voor de deur hebben staan! :D

Gefeliciteerd uiteraard, hartstikke leuk! Wij moeten eerst een grotere auto hebben voordat er een caravan komt. Met de Renault Scenic voel ik me niet veilig genoeg.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-16 14:17

Voor de mensen die suggesties hebben voor de kampeerlijst, stuur me die aub in een PB'tje! :)

En graag erbij vermelden of ze geschikt zijn voor kinderen of honden of andere nuttige informatie die je wilt delen. :):)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 19:26

Sheran schreef:
Je gaat toch niet kamperen met een stofzuiger? Of ben ik de enige? :P


Wat ik in Engeland allemaal op de camping voorbij heb zien komen... Daar is een stofzuiger niks bij. :')

Maar je krijgt die zakken goed vacuüm met een pompje waar twee kanten aan zitten. Een kant blaast lucht, de andere zuigt lucht. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 16:46

Me toch nog maar eens melden in mijn eigen topic. :')

Door een hoop geschuif met vakanties voor onze nieuwe manager leek het erop dat we ook dit jaar niet naar Engeland zouden kunnen gaan. Maar omdat hij weer moest schuiven komt hij precies terug als ik met vakantie zou gaan, dus de optie om naar Engeland op wedstrijd te gaan is er weer. *\o/*

Jammer genoeg is de boot nu 250,- duurder dan een paar maanden geleden, dus we hopen nog op een aanbieding.

Wel zullen we een paar dingen opnieuw moeten aanschaffen, waaronder een koelbox / vriezertje op stroom, want voor de honden moet voor een week KVV mee, en dat moet koel blijven. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 18:57

Het is even kijken wat het meest handige is, laatste keer zijn we zonder vlees gegaan maar dat is geen optie. We merkten dat de honden het vlees echt nodig hebben om voor de wedstrijden hun energie op peil te houden. :j

Misschien dat we een klein tafelmodel diepvries meenemen ofzo.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 21:44

Hoewel ik al een lange tijd niet aanwezig ben geweest (en ook niet ben wezen kamperen) kom ik even binnen vallen!

Ik ben op zoek naar een mobiele (draagbare) douche. Het is belangrijk dat deze zonder stroom is en kan worden opgehangen óf op luchtdruk werkt.

Dit idee heeft de voorkeur; https://www.decathlon.nl/p//zonnedouche ... mc=8513657

Of dit idee, alleen dan met slang: https://www.decathlon.nl/p/compacte-kam ... mc=8129316

De eerste variant is uitverkocht en komt voorlopig ook niet op voorraad, iets vergelijkbaars bij kampeerwinkels in de buurt was helaas niet te vinden.

Hier nog iemand tips voor een goed alternatief?

Het is overigens niet om te douchen maar om de hond te koelen na trainingen en tijdens wedstrijden in geval van nood.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 22:09

Avelienvd schreef:
Nijmegen heeft hem op voorraad. Okee wel een eind rijden.


Dan koel ik wel met een gieter. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 05:53

mvdende schreef:
KimD schreef:
Dan koel ik wel met een gieter. :')


Als je op winkelvoorraad klikt en een winkel invult, en vervolgens op alle winkels klikt, dan zie je waar ze nog op voorraad zijn. Zo zag ik Coolsingel en Alkmaar voorbij komen oa.

Edit: ik zie nu waar je woont, dan is Nijmegen de dichst bijzijnde :+ gaat hem niet worden dan.


Dat is logischerwijs het eerste wat ik gecheckt heb.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 12:58

Hoewel ik dit topic ooit geopend heb ben ik er bar weinig actief in geweest. :+ Maaaaar, we hebben onze kampeeruitzet een upgrade gegeven, we hebben een camper gekocht. Was niet helemaal de bedoeling maar dit was een buitenkansje wat we niet konden laten. *\o/*

Aangezien wij altijd met tenten op pad gingen is dit wel even andere koek. We hebben een goede uitzet gekocht voor de camper en moeten nog op pad voor gas en spul voor in het chemisch toilet. Nu leren hoe dat allemaal moet en waardoor alle kraantjes en dingetjes zijn in de camper.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 13:21

Een deel van onze tenten gaat er wel (met pijn in het hart) uit in de verkoop, we hebben de Base tenten van de Decathlon en die dingen zijn echt fantastisch! Maar met de camper gaan die echt alleen stof liggen vreten en dat is ook vreselijk zonde van die dingen, dus een gedeelte gaat weg. Één Base tent houden we sowieso omdat die wel praktisch is voor dagwedstrijden waar echt geen andere optie is dan de tent opzetten, plus, dat ding is goud waard en niet meer te krijgen. Vooralsnog krijg ik het niet over mijn hart om die weg te doen. :=


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 12:25

Voor de caravan/camper mensen met een TV erin, hoe streamen jullie van bijvoorbeeld telefoon naar TV?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 14:05

Echwel schreef:
Via een chromecast.


Dan moet ik met twee telefoons werken. Vind ik niet handig.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 14:11

Echwel schreef:
Je kunt ook je scherm spiegelen


Dat snap ik maar moet nog steeds een hotspot creëren voor de Wi-Fi op één telefoon zodat de chromecast met dezelfde Wi-Fi verbonden is.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, ComscoreBot, lotte_dl, Maera, s1993, Suliko, Thrive en 68 bezoekers