Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:15

Dat leer je niet af hoor..Ik doe dat nog steeds na 30 jaar kampeer ervaring. Maar goed, ik ben overgestapt van een tentje naar een grote caravan. Dus ik kan heel veel meenemen :')


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:33

Ik heb een dochter van 10 die alles heel vies weet te krijgen. Dus die 3 dagen wassen zit ik toch al aan :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:52

Al het sanitair is vanaf 15 juni weer open hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 06:50

zonnebloem18 schreef:
Ik zoek even tips voor een skottelbraai achtig iets. Ze zijn er ook van Campinggaz, wat is een aanrader. Vooral voor om te gebruiken voor BBQ, vlees bakken en wokken.


Wij hebben een safari chef: https://www.vrijbuiter.nl/cadac-safari- ... _MQAvD_BwE. Erg tevreden mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:03

Veel meenemen ben ik eerlijk gezegd nu ik terugdenk pas gaan doen sinds wij het paard meenemen, en toen daar ook nog een kind bij kwam. Ik wil dus liefst niet wassen op vakantie. Maar soms ontkom je er niet aan. Wel heel luxe, in Vorden hebben we ooit op een camping gestaan waar je de was bij de receptie inleverde en het schoon en nog belangrijker, droog terug kreeg. Ze vouwde het nog net niet op voor je. Dus toen ben ik wel een paar keer vaker terug gegaan. Wij hebben handdoeken die standaard in de caravan liggen, die had ik er weer mooi schoon in toen we weg reden naar huis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:25

Ja Coleman! Die hadden we ook mee op scoutingkamp vroeger. Alleen te bedienen als je er verstand van had. Ik hield het zelf bij camping gaz met die kleine tankjes. Al heb ik daar ook wel eens iemand bijna zijn wenkbrauwen mee zien verliezen :=

Wij hebben een caravan. Vroeger dus wel primitief, klein tentje, rugzak, wildkamperen, dagen lopen en dan bij een boer vragen of je in de wei mocht staan. Nu alle luxe, vast bed voor ons en dochter in het stapelbed. Hij is best groot. Wij hebben een Tec Weltbummler aktiv, geen idee welke maat. Hij staat zo bij huis, zal wel even een foto maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:15

[ img ]

Die van ons is dus blijkbaar 520.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:55

In de rimboe heb ik ook gestaan, als in: geen bereik met mobiel, en met je rol pleepapier het bos in met een schepje. Vind ik de caravan toch fijner :j dan maar een watje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:13

Festival kamperen nooit gedaan.

En bedankt voor de complimenten wij zijn nog steeds erg blij met deze caravan. Vanavond lekker in de caravan slapen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:15

Had toen we hem kochten begrepen dat dit de grootste maat was voor je overgaat op een tandem asser.

Als je trouwens in de Alpen kampeert hiermee is hij klein. Die Zwitsers komen allemaal met mega grote tandem assers. Lijkt die van ons net een Kip compact naast :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:22

Wij hebben een Lexus met flink vermogen. Dus klagen niet. Was erg fijn in de bergen. Het is sowieso een hele fijne auto, maar ook een super trekauto.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:42

Lekker groen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:08

Wij hebben een heerlijk weekend proef gedraaid. Nu alles schoon erin voor de vakantie. Nog 3 weekjes werken.

Hopen dat er volgend voorseizoen een plekje is voor ons waar we dit weekend stonden, is ideaal dicht bij huis, dicht bij stal, dicht bij werk en dicht bij school. Kunnen we lekker staan in het voorjaar tot de grote vakantie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:58

Wij hebben het verder van huis gehad een seizoensplek op 50 minuten rijden. Maar omdat ik veel weekenden werk of we met wedstrijden zaten gingen we steeds minder vaak. Dicht bij huis is dan wel ideaal kunnen we er ook doordeweeks zitten met mooi weer, en ook de weekenden dat ik werk. Dochter is nu ook vanmorgen vanaf de camping naar school gegaan, dat ging prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:56

Uhm, niet. Dagje weg kan niet. Of je moet de hond mee kunnen nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:36

Toen wij nog geen kind hadden ging de hond ook overal mee naar toe. Later hebben we een compromis gesloten, de laatste week van de vakantie de hond naar opa en oma zodat we ook.met dochter uitstapjes konden doen. Nu geen hond meer wel paard mee op vakantie. Maar die staat overdag lekker buiten waar voldoende toezicht is, dus dan is een dagje weg geen probleem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:03

Geen ervaring mee. Vaak is er wel een gezamenlijke vriezer.

Camping uitzoeken doen wij ook via Google. Plaatsnaam of regio invoeren waar je heen wil en dan zoeken op campings. En dan kun je zelf selecteren op reviews, faciliteiten, omgeving etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:47

Ik wil de website altijd zien. Zegt vaak heel veel, als dat er niet verzorgt uit ziet bijvoorbeeld haak ik af. Soms is ook leuk om op youtube te zoeken. Ik sta trouwens op dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=F2kBu-jT9Nw. Rond 0:44 kom ik voorbij draven met ons vorige paard. Ze zochten een braaf paard die ook van iets dichterbij gefilmd kon worden met rijden. Wij kampeerden er toevallig die vakantie met ons paard.

Als je de ASCI app gebruikt krijg je dan niet alleen ACSI campings? Zou ik wel beperkt vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:06

Zo hebben wij ooit in Ierland gestaan aan de Atlantische Oceaan. Prachtig was dat. Weet iig nog dat 1 van die campings op Achill Island was. Enige minpuntje was de wind, je moet wel een echt stevige tent hebben. Hoop surfers daar met van die pop up tentjes. Die waaiden allemaal weg :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:32

Ik heb het altijd snel koud. Ongeacht het luchtbed of de slaapzak :brr:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:51

mvdende schreef:
SusanH schreef:
Ik heb het altijd snel koud. Ongeacht het luchtbed of de slaapzak :brr:


Slaap je echt op een luchtbed?

Want dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Ik ben óók een koukleum en met goed materiaal is het voor mij prima te doen.


Nee op therma rest destijds. Met slaapzak die tot -20 zou moeten kunnen. En daar nog een fleecedekentje in tegen de kou.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:00

Wij hebben een hele grote caravan, maar koken eigenlijk altijd in de voortent of buiten. Vinden eetluchten in de caravan niet fijn.

Hij leuk IMJ :j


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:49

Wij hebben een gasaansluiting aan de buitenkant van de caravan. Hoeven alleen de slang van de kookplaat maar aan te sluiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:26

Voor zo'n cassetteluifel heb je allemaal wanden, zodat het bijna een voortent wordt. Wel veel makkelijker op te zetten :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:41

En is een veel fijnere winkel als Obelink.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL en 35 bezoekers