USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:47

poes schreef:
En ik eet niet graag taart :’)
Ok ik ben gewoon moeilijk :D

Tis gewoon mijn keuken niet, kan me inbeelden dat zoals jij zegt het wel erg lekker is.

Lijkt me idd erg lastig als je geen vlees of vis eet. Maar dan zijn er altijd nog de onionrings en de green fried tomatoes!


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:12

Michelleex schreef:
Misschien hebben sommigen van jullie er wat aan: KLM werelddeal weken zijn er weer.
Wij gaan in September, die maand lijkt niet mee te doen.

Dat is gewoon nep.

Op een facebookpagina die ik volg over Amerika heeft iemand afgelopen weken de tickets in de gaten gehouden en ze zijn nu opeens duurder gemaakt zodat ze volgende week kunnen stunten met die zogenaamde aanbiedingen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:15

Je kunt ook om de 3 maanden tussen Canada en USA switchen. (Of was het met een ESTA 3 maanden in totaal per jaar?)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:00

Ik vond LA ook underwhelming. En bij Venice/Santa Monica was het de dag dat wij er waren grauw en grijs in mei dus dan maakt dat ook niet echt indruk. Disneyland was echter wel tof!
Zou niet snel weer gaan, al zijn vliegtickets naar LA veruit het goedkoopst in die hoek.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:48

8 Maanden voor vertrek zijn alle lijnvluchten toch te boeken? Zou van de gunstigste lijnvluchten de prijs op volgen zetten, dan zie je vanzelf de fluctuaties binnen komen. Had ik ook een keer gedaan voor een voorjaarsvlucht en die bleek op black friday het allergoedkoopste tarief te hebben van de 6 maanden dat ik dit ticket volgde.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 08:30

xSiep schreef:
Ik kom hier graag ook meelezen/praten :wave:

Mijn man en ik willen graag dit jaar mei/juni ongeveer 3 weken naar Amerika, het liefst vanaf San Fransisco uiteindelijk naar Denver via Yellowstone/Teton met RV. LA en LV slaan we over, maar wellicht wel naar Zion/Bryce Canyon.

Ik heb zelf al eens het standaard rondje LA/SF/LV gedaan met grand canyon en death valley, maar voor mijn man wordt het de eerste keer ver weg op vakantie. Ik kijk vooral uit naar Wyoming/Colorado. Ben aan het zoeken naar een ranch voor een (prive) trailride in Wyoming. Heb via google al wel wat opties gevonden, maar het ziet er allemaal een beetje staart aan staart sjokken uit.
Weet iemand toevallig een goede optie voor een ranch waar ze prive trailrides doen (hoeft niet langer dan 2 uur) in mooie omgeving en waar ze ook een galopje doen?

Ik denk dat je in Yellowstone nog afgesloten wegen treft eind mei wegens sneeuw. Zou zeker voor een SUV gaan ipv zo'n grote logge RV als je in het sneeuwseizoen wil reizen.

Zelf heb ik voor ik naar Yellowstone ging op een ranch in Wolf Creek Montana gezeten: Rocking Z. Die kan ik van harte aanbevelen!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:06

Ik zou Monument Valley juist zeker met overnachting doen! Het is mooi om meerdere keren het toeristisch rondje te rijden en zéker bij zonsopkomst!

LA vond ik niet zo bijzonder dus als je maar een krappe 2 weken hebt dan zou ik dat laten vallen en gelijk beginnen met de rit zodat je meer kunt genieten onderweg. In LA sta je een groot deel van de tijd aan te schuiven in de files.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:07

Boven Yosemite zeker naar ghosttown Bodie gaan! En je komt daar ook voorbij Monolake (ook prachtig met zonsop/ondergang)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:17

Mereltje schreef:
Zoals gezegd staat dit deel van de reis al vast en gaan we dus niet overnachten bij Monument Valley ;)
Ik heb ook heel lang getwijfeld over LA hoor, ik hoor er meer slechts over dan goed :') Maar omdat een aantal punten van LA zo bekend zijn en we er toch zijn heb ik zoiets van, dan wil ik er geweest zijn ook :))

Voor Bodie en Monolake moet je over de Tioga Pass vanuit Yosemite als ik het zo even snel bekijk op Google Maps? Ik denk dat de kans groot is dat deze nog gesloten is begin/half mei, maar ik hou het even in gedachte! Bedankt voor de tips in ieder geval!

In mei is die nog wel gesloten waarschijnlijk. Zelf kwamen we vanuit Deathvalley en zijn toen om moeten rijden voor Yosemite.

Je hoeft het ook allemaal niet in één reis te zien. De kans is groot dat Amerika naar meer smaakt en dan kun je de locaties waar je nu niet aan toekomt alsnog bezoeken. ;)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:14

Er vliegt al bijna niets meer, enige vluchten die nog zijn toegelaten zijn die om mensen terug naar huis te halen. Als je nu een week gaat zitten afwachten, dan vliegen die waarschijnlijk ook niet meer en kom je daar een aantal maanden vast te zitten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:30

Citaat:
'Mega-operatie’ om gestrande Nederlandse reizigers terug te halen
Het kabinet trekt samen met de reisbranche en het verbond van verzekeraars 10 miljoen euro uit om gestrande reizigers terug naar Nederland te halen. Volgens minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken gaat het om duizenden vakantiegangers. Hij spreekt van een ‘complexe en unieke operatie'.

De Nederlanders die in het buitenland vastzitten, moeten zelf ook bijdragen aan hun repatriëring. Voor reizigers binnen Europa wordt een eigen bijdrage van 300 euro gevraagd, landgenoten in de rest van de wereld die terug willen moeten 900 euro neertellen. De regeling is niet bedoeld voor Nederlanders die in het buitenland wonen en werken.

AD

Zou dus maar snel actie ondernemen om terug te kunnen geraken voor je pas écht veel geld kwijt bent doordat je je verblijf daar met maanden moet verlengen en wellicht tegen de hoofdprijs een nieuw ticket moet kopen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:50

Berdien schreef:
Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?

Ik heb Yellowstone/Grand Teton gecombineerd met west Canada. En in Montana heb ik 4 dagen op Rocking Z ranch gezeten: aanrader!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:26

Voor mij is een dag autorijden in Amerika ook echt genieten. Het is zoveel anders dan hier. Je ziet alleen maar oneindige leegte naast je, prachtige natuur en af en toe 'n boerderij in de verte.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:39

Ik reken er op dat ik dit hele jaar nergens naartoe ga. Ben normaal echt een travelzilla, maar ik zie het niet gebeuren dat je snel veilig bent elders dan thuis (buiten dat ze je als Nederlander ook maar binnen moeten willen laten) Als behorende tot de risicogroep wacht ik liever tot de vaccinatie beschikbaar komt, ook al duurt dat waarschijnlijk nog wel een jaar. Of tenminste adequate medicatie zodat je niet op de IC aan de beademing moet.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:33

nenahdm schreef:
Voor het eerst de Tetons & Yellowstone bezocht.. wat gaaf zeg. Ook heel weinig toeristen nu uiteraard, het park is ook deels gesloten nog maar dat was echt genieten <3

[ [url=m/4tpOkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WXnnNM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JJjvxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindelijk oost richting Cody, WY, twee keer door de McCullough Peaks gereden met de hoop wilde paarden te zien maar helaas :(

Alweer 3 weken onderweg aan het storm chasen. Dit is de reden waarom ik naar hier geëmigreerd ben <3

[ [url=m/LHeUtY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5qxFfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ivm COVID, alles voelt vrij normaal in de plains. We kamperen meestal in de auto en af en toe eens een hotel

Wat 'n prachtige foto's! Gaaf zeg die storm!
En Yellowstone/GT is sowieso fantastisch!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:34

En wat heerlijk dat je zonder de busladingen Aziatische toeristen door het NP kon rijden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:34

purny schreef:
Zijn er ook bokkers in Atlanta geweest? Wat is daar te doen en te zien?

Ik ben er geland en opgestegen. Verder had ik er geen interesse in. Zo snel mogelijk naar de Smoky's gereden en geroadtript door meerdere staten. Het verkeer van het vliegveld tot buiten de stad vond ik chaos.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:19

Indrukwekkende foto's zeg! Gaaf!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:22

Ik vind de meeste steden sowieso eigenlijk niks, dat zijn toch altijd wel de rioolputjes van elk land.

Zsm van de luchthaven de natuur en dorpjes in, daar is het leven goed.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:00

Ik vond Yosemite, Lake Tahoe en Napa zeker wel de moeite. Ook Dead Valley was leuk om 'n keer mee te maken (maar daar hoef ik niet persé terug naartoe) En Bodie vond ik prachtig spookdorpje.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:23

Ik las dat huurauto's op dit moment heel duur zijn omdat veel verhuurbedrijven een groot deel van de vloot hebben moeten verkopen wegens corona.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:13

MacavityL schreef:
Voor werk ben ik uitgenodigd om eind juli naar San Diego te komen. Nu ik het niet heel aantrekkelijk vind om het hele eind te vliegen voor 2-3 dagen, ben ik aan het kijken om er nog wat vakantie aan te plakken (denk aan dagen ipv weken). Sinds ik de westkust eigenlijk niet ken, heeft iemand nog tips/suggesties?

Moet je perse in juli? Ik zou proberen of het ook in september mag na het hoogseizoen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:31

Misschien richting Lake Tahoe?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 12:19

Yosemite, Bodie en Lake Tahoe

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:29

Napa Valley is ook heerlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BlackClaw, Century, Kimmie235, Miiej, Nathalie18x, Room_Soesje en 83 bezoekers