USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:24

Wat tof een topic over de USA!

Ik vertrek 4 Augustus voor een 13 maanden naar Amerika en ga daar werken als Au Pair in een Amerikaans gezin.

Een vraagje voor de gene die al vaker in de USA hebben gereisd. Welk formaat koffer word over het algemeen aangehouden voor handbagage?
Ik moet namelijk nog een nieuwe koffer kopen voor ik vertrek :j


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:25

Omdat het zo wisselend is en ik binnen de USA ook nog zal gaan reizen is het dan denk ik toch het handigst om de kleinste maat te nemen. Dan weet ik zeker dat hij mee mag het vliegtuig in :)

Ik ga een jaar in Denver wonen! En ik ben iedere maand een lang weekend vrij en hoop dan ook leuke tripjes te kunnen plannen.
Voor nu is dit de bucketlist:
- skiën in de Rocky Mountains
- Yellow stone national park
- Bezoek aan Chicago
- Bezoek aan San Francisco
- Een groot pretpark bezoeken

De laatste maand van het programma ben ik vrij, en hoop ik met andere Au pairs een reis te gaan maken :j

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:45

Dat het online te vinden is had ik al gezien ja, heel handig.
Helaas weet ik voorlopig nog niet met welke maatschappijen ik zal gaan reizen.
Dat er vaak een camera tas mee mag is wel erg handig!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:44

Heel erg bedankt voor de tips dames! :j

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:34

Ik verwacht dat ze moet wachten op haar social security number voordat ze haar rijbewijs mag halen.

Dat was bij mij namelijk ook het geval, ik mag nu aankomende week mijn rijexamen gaan doen. Ondanks dat ik in Nederland mijn rijbewijs al gehaald heb moet ik nu nog mijn state driver licence halen. :j

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:01

Ik vind zelf Colorado ook een prachtige staat, erg veel mooie natuur en goede wandel opties! Utah is ‘vlakbij’ en ook erg mooi.

Yellowstone is ook prachtig.

Mijn ouders gaan een trip doen van San Francisco naar Denver met een RV.

Dit zijn wat foto’s van de omgeving van Denver.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik ga over 2 weken een weekendje naar Miami, heeft er iemand nog tips voor deze stad?

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:28

Ontzettend bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker meenemen, ik wil er een relaxed weekend van maken. Lekker een weekendje alleen op pad :)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 04:53

Helaas is er een hoop gedoe hier. Mensen zijn behoorlijk aan het stressen over het Corona virus.
Er word hier in Colorado op sommige scholen al gesproken over het sluiten van de scholen voor 2 weken.
Mijn laatste 5 maanden in de US zijn in gegaan en ik zou hierin 4 vakanties hebben. Tot zover gaat er hopelijk 1 heel misschien 2 er van door.
Ik zou naar Costa Rica gaan met een vriend maar zijn vlucht gaat via Miami dus die zal gecanceld gaan worden.
Mijn ouders zouden mij komen bezoeken en ik zou naar Hawaii en Turks and Caicos gaan maar dit gaat niet door omdat mijn hostfamily niet meer mag reizen vanwege hun werk.
Voorlopig gaan er ook geen vluchten meer naar Europa dus kan ik het land ook niet verlaten, dat zal hopelijk over 5 maanden wel weer anders zijn.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:04

Het is echt enorm balen voor iedereen die een reis gepland had staan!
Het zijn dure reizen en er is door veel mensen hard voor gespaard om de reis te kunnen gaan maken.

Helaas is mijn vakantie naar Hawaï gecanceld, en zal de reis naar Turks and Caicos ook niet door gaan waarschijnlijk.

In Colorado worden strenge maatregelen genomen. De scholen zijn hier nu 2 weken dicht en zelfs het park waar we normaal naar toe gaan gaat dicht. Ook word er gesproken over een verbod op binnenlandse reizen.
Helaas is dit absoluut niet hoe ik mijn laatste maanden in de US voorgesteld had, maar er is niks aan te veranderen.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:36

Hier begint het virus toch echt de overhand te krijgen. Er word van uit gegaan dat de scholen 5 weken dicht zullen blijven. De ski resorts zijn sinds gisteren gesloten, en iedereen die er afgelopen week geweest is en symptomen heeft word gevraagd zichzelf 7-10 dagen in quarantaine te zetten.
De familie waar ik bij woon mag niet naar werk omdat we afgelopen weekend in de bergen zijn geweest, en ik lig ziek op bed.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:51

Wat een rot situatie Annash!

Hoe is het daar Nenahmd? Is er al een lock down bij jullie?


Hier in Denver, Colorado is zojuist een Total lockdown aangekondigd. Vanaf morgen avond zal dus bijna alles gesloten zijn.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 02:56

Hier in CO gaat alles goed, er waren wat protesten rond The Capitol in Denver maar dat valt allemaal erg mee.
In de ziekenhuizen hebben ze alles nog onder controle en begin mei mogen sommige bedrijven weer open gaan.


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:20

Enorm balen dat voor zo veel mensen hun trip niet door kan gaan!
Ik was afgelopen weekend in The Tetons en Yellowstone national park. Wat is het toch een mooi land!
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:58

Hey USA liefhebbers,

Wat is het stil hier, helaas door Covid kan niemand nog op reis natuurlijk.
Hier wat foto’s van mijn meest recente trip naar Oregon en Californië.
Oregon is geweldig, noord Californië viel zwaar tegen dus zijn we zo snel mogelijk weer terug naar Oregon gereden.
Wij zijn vanaf Portland naar San Francisco gereden en terug langs Lake Tahoe en Crater lake.

Coast line Oregon.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Crater lake
[ img ]

California
[ img ]

Mt. Hood
[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:55

Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Het plan was om Yosemite te bezoeken maar dat was helaas al helemaal vol geboekt omdat je een reservatie moet hebben ivm COVID.
Ik ben van 5 Augustus tot 18 Augustus geweest, maar niet vanaf Nederland. Ik ben woonachtig in Denver.

Helaas zijn er momenteel extreme bos branden en is de luchtkwaliteit hier enorm slecht op het moment.

Hopelijk kunnen we hier snel weer van de outdoor activiteiten genieten.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:41

Ceetje_bokt schreef:
Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!


Portland hebben wij met opzet volledig ontweken. Er zijn al maanden riots gaande in zo verre dat zelfs de politie niet meer ingrijpt. Enorm zonde hoe het er aan toe gaat in zulke steden.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 04:10

Hier ook een LDR met een amerikaan, gelukkig vallen wij wel onder de uitzondering regeling en is mijn vriend naar Europa (buiten EU) verhuist. Dat maakt het wel wat makkelijker.
Ik wacht ook nogsteeds tot de grenzen weer open gaan. Ik zou graag mijn voormalige host family weer bezoeken. Helaas verwacht ik nog niet snel dat het mogelijk zal zijn.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:53

Er zijn zeker andere opties, zoals hier boven genoemd inderdaad 2 weken buiten de EU/schengen verblijven.

Mijn vriend woont tijdelijk in Servië. Dit is gebeurd toen de regeling voor lange afstandsrelatie niet geldig was. Door daar te wonen kon ik hem wel opzoeken, en nu is het een stuk makkelijker op en neer naar Nederland te reizen voor hem.

Trouwen is een van de oplossingen.

Ik houd er rekening mee dat ik voorlopig de US echt niet binnen zal mogen, gelukkig vind mijn vriend het niet erg deze kant op te komen.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:15

Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


San Francisco zou ik inderdaad ook totaal niet aanraden.

Ik heb precies dezelfde ervaring met San Francisco.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 17:54

Ik ben er in de zomer van 2020 geweest, toen was het geen fijne plek om te bezoeken. Corona heeft waarschijnlijk wel een grote invloed daar op gehad en dingen erger gemaakt.

Inderdaad vies, vol junks en daklozen.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:00

moonsparkle schreef:
Dat lees ik ook, ook dat je voor sommige dan iets van een vergunning aan moet vragen en soms gaat het per loting zoals de hike Devils landing. Logisch dat ze het doen, maar ik ben door wat ik lees qua drukte erg gaan twijfelen. Ik dacht anders om misschien een reis te doen van Colorado en een deel Utah maar dan ook de minder toeristische delen oid bezoeken.


Absoluut doen!

Colorado is prachtig, en Utah is geweldig als je van outdoor activiteiten en mooie natuur houd!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:40

Ik zou ook omhoog rijden, richting Oregon bijvoorbeeld.

Crater lake is een van mijn favoriete plekken in Oregon.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, lgw, Lugea, RedRoses, Sizzle, Stybba, Supervixen, Unoo en 73 bezoekers