USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:59

Het is echt een onzinnige maatregel die niet veel zal helpen. Er wordt momenteel veel te weinig getest Amerika, waardoor veel mensen vrezen dat er veel meer mensen met corona zijn dan in eerste instantie werd gedacht. Het is wel erg vervelend voor iedereen die zijn reis heeft moeten annuleren/omboeken. :(:)
Ik heb zelf het plan om in september naar Alaska te gaan, maar ik wil eerst graag zien hoe dit alles zich de komende dagen/weken ontwikkelt.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D



Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:40

Ik wacht het maar gewoon af. Gelukkig had ik nog niets geboekt, maar ik had toch gehoopt om in oktober richting de VS te gaan.

Voor degenen die wel geboekt hebben: ik zou wel een vinger aan de pols houden bij de reisorganisatie/vliegmaatschappij/hotelketen etc. De communicatie verloopt over het algemeen erg traag op dit moment.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Lau07
Moderator
Berichten: 1515
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:47

Cowboy55 schreef:
Uit nieuwsgierigheid : is er iemand die ooit Louisiana, Alabama en Mississippi gedaan heeft? En dan bedoel ik alles behalve New Orleans, maar het echte heartland. KKK gebied. Absoluut geen fan van zo’n club, vandaar dat ik het vraag. Hoe veilig/onveilig en racistisch/niet racistisch zijn die Staten voor een witte toerist? Ik wil nog steeds een keer o.a. het museum voor/van de Tuskegee Airmen bezoeken in Tuskegee, Alabama…..


Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch maar eens reageren. Mijn ouders hebben the Heartland zo'n 12 jaar geleden bezocht. Ze zijn toen van de oostkust naar het westen gereden en hebben wat familieleden bezocht die veel in de heartland staten werken. De grote steden vonden ze niet heel prettig buiten het centrum om, omdat ze de segregatie erg opvallend vonden. Vooral St. Louis vonden ze buiten het centrum vrij onveilig, er hing hier en daar een wat gespannen sfeer. Ze vonden het ook niet gek dat daar toen een paar jaar later veel rellen zijn uitgebroken. Montgomery vonden ze dan weer heel interessant, ook vanwege de geschiedenis als eerste Confederate capital.
Halverwege Mississippi zijn ze een keer aangehouden door een State Trooper die verlegen zat om een praatje en die erg nieuwsgierig was naar waar ze vandaan kwamen (de license plate op de auto kwam namelijk uit Maine). Zodra mensen doorhadden dat mijn ouders Europeanen waren, was iedereen eigenlijk vrij open en geïnteresseerd. De mensen zijn wel echt racistisch, en zijn daar ook heel open over. Mijn ouders hebben de sundown towns wel een beetje vermeden, omdat daar meestal de echte KKK jongens nog zitten. Als wit persoon heb je er niet veel te vrezen, al vonden m'n ouders mensen in the Heartland in het algemeen wel wat wantrouwender dan in andere staten.
Ze vonden the Heartland vooral leeg, en de mensen relatief arm en erg geïsoleerd, vooral in MI. Met name op het platteland waren er veel mensen die nog nooit buiten de staat waren geweest en eigenlijk bijna niets meekrijgen van wat er in de rest van de wereld gebeurt. De kerk en de lokale community zijn daar vooral belangrijk. Misschien is dat inmiddels anders, maar ik betwijfel het.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan en 83 bezoekers