USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:55

Wij hebben een pauze genomen in SLC maar was idd niet bijzonder. Het was wel lekker om na een aantal dagen kamperen zonder faciliteiten in het hotel uitgebreid te kunnen douchen :D

Vanuit SLC zijn we naar Capitol Reef geweest, één nacht maar was wel erg mooi om in de avond doorheen te rijden. Aansluitend Zion (wel uit de richting) wat ik nog steeds een van de mooiste parken van Utah vind. Daarna door naar Moab.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:46

Danique07 schreef:
Iemand een goede tip voor een tweede rondreis.
Afgelopen jaar hebben we een ronde SF LV LA gemaakt van 3 weken. Vooral het bezoeken van natuurparken met af en toe een stad heeft onze voorkeur. 2 weken terug voor een kleine week in NY geweest en nu zijn we opzoek naar een rondreis van 2/3 weken (ligt er aan hoeveel tijd er nodig is) voor de zomervakantie. Het liefst met veel natuur en af en toe een stad. Ik zie hierboven Florida langs komen, ik heb zelf het gevoel dat dat niet helemaal is wat we zoeken. Iemand tips?
We hebben nu gezien:
Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Joshua tree.


Ik kan je de reis die wij in 2017 gemaakt hebben heel erg aanbevelen. :j Al zijn wij vooral voor natuur gegaan en weinig stad gedurende de reis. Maar net wat je er zelf van maakt.
Grofweg deze ronde, in 3 weken:

1. Vlucht op Denver (retour)
2. In twee dagen door Wyoming naar het noorden. Je kunt daar bijvoorbeeld Badlands NP en Devil's Tower ook nog meepakken met een omweg (hebben wij niet gedaan).
3. Pryor Mountains (mustangs geobserveerd).
4. Cody (stadje). Daar hebben we ook het Museum of the Old West bezocht, was erg leuk.
5. Yellowstone
6. Grand Teton
7. Salt Lake City
8. Zion NP
9. Capitol Reef NP
10. Moab (Canyonlands & Arches)
11. Rocky Mountains NP
12. Denver (vlucht).

Vrijwel iedere stop voor Cody meerdere nachten geweest. Yellowstone 4 nachten.
Leo @ [BEU] [FOTO] Roadtrip USA Colorado, Wyoming en Utah
[BEU] [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP



De trip voor dit jaar moeten we nog gaan ervaren maar lijkt me ook top. :D Dat is door Washington en Oregon, met Vancouver Island inbegrepen. Vooral een combinatie kust, natuur en een paar steden.

Ik wilde aanvankelijk meer Canada pakken met een combinatie Yellowstone, bijvoorbeeld Jasper, Banff, Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton. Maar die bewaren we nog even voor een andere keer. :D Is denk ik ook wel een aanrader voor in de zomer, die kant.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:58

Berdien schreef:
Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?


Tof! Zou fijn zijn als je zo'n reis in het vooruitzicht kunt plannen. Juist nu.


Ons rondje 3 jaar terug was het volgende, weliswaar 3 weken maar allicht heb je er iets aan:


1. Vlucht op Denver (retour)
2. In twee dagen door Wyoming naar het noorden.
3. Pryor Mountains
4. Cody (stadje). Daar hebben we ook het Museum of the Old West bezocht, was erg leuk.
5. Yellowstone
6. Grand Teton
7. Salt Lake City
8. Zion NP
9. Capitol Reef NP
10. Moab (Canyonlands & Arches)
11. Rocky Mountains NP
12. Denver (vlucht).

Wij hebben tot zoverre niets bijgeboekt, de tickets hadden we natuurlijk al wel... Ben echt een beetje angstvallig in de gaten aan het houden hoe de situatie zich in de VS ontwikkelt...
Gelukkig gaan we "pas" in september...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:11

Zo plannen wij nu ook. Maximale reistijd per dag is 4 uur, beide 2 uur achter het stuur. En bij bovenstaande reis ook zo ingericht dat we altijd minimaal 2 nachten en vaak langer ergens verbleven. Bovenstaande reis had wel weer grotere afstanden. Vooral het stuk van Grand Teton naar SLC was pittig herinner ik me (6 uur).
Komende reis heeft wel veel meer doorreis, vooral langs de kust, maar dat hoeft niet erg te zijn als we niet te lange stukken hoeven te rijden.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:20

VS rijdt een stúk prettiger dan Schotland wat dat aangaat. Je vreet stukken meer km's op een dag :D na twee jaar VS verkeek ik me daar in Schotland echt even op.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:44

Onze reis staat gepland voor september en ja, ik vind het best heel spannend...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:38

Op de heenweg naar de VS toe wordt ik vooral, hoe moe ik ook ben van de reis, de eerste dagen midden in de nacht klaarwakker wakker laar voor de dag. En ben ik dus vroeg op de avond helemaal bekaf. Dat settelt op zich vrij snel.
Op de terugweg heb ik beide keren een nachtvlucht gehad, maar beide keren was ik behoorlijk verreisd na aankomst omdat ik in het vliegtuig nauwelijks tot niet slaap. Vooral de terugweg heb ik beide reizen als het zwaarst ervaren qua jetlag. De eerste keer kwamen we pas laat op de avond in NL aan omdat we een lange overstap hadden. Toen wilde ik alleen maar slapen. De tweede keer kwamen we in de middag aan en kon ik nog wel even naar stal om paardlief te knuffelen maar daarna ook snel naar huis.
Het is het beste om snel een normaal ritme aan te nemen, maar je lijf reageert best raar (de ene persoon anders dan de andere) en zeker na een lange reis (onderschat de vliegreis en alles eromheen niet) denk ik dat het erg pittig is om een bruiloft aangesloten te hebben. Ik zou de keuze bij haar leggen.

Maar wat een moeilijke situatie joh. Sterkte met de beslissing!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:24

Ik ben dan weer niet in Florida geweest, maar wel in het westen en echt... Doen! Onvergetelijk :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:49

Canyonlands blijft in mijn beleving één van de mooiste plekken in het westen. Wat was dat bijzonder.
Ik vind het westen ook fantastisch en afwisselend qua landschap en natuur: juist geologisch gezien. Mijn vriend is geoloog en mijn persoonlijke gids _O- dan beleef je het ook weer heel anders en leer je ook steeds meer zien. Rotsen zijn ineens niet meer zomaar rotsen.

Ik ben zo benieuwd naar het noordwesten :+:

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:36

Ik ook niet, er zijn zoveel mooie plekken. Ik zou echt niet kunnen kiezen. :)

Ja pfoe Canyonlands ben ik echt verliefd op geworden. Vooral met zonsondergang, práchtig :oo

Arches was ook mooi hoor, maar vooral in de auto gezeten vanwege de hitte (ook al waren we echt vroeg) en door de wandeling naar Delicate Arch, voor zonsopgang begonnen maar tientallen doden gestorven onderweg :+ daarna had ik echt geen reserves meer in m'n lijf.

Maar Canyonlands kon ik alleen al uren zitten kijken naar het landschap <3

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:58

Spannend :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:59

Hier verwacht ik ook niet dat we 4 september de lucht in gaan. De onzekerheid is echt niet tof, want tot het definitief gecancelled wordt weet je niks, maar het zij zo.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:10

Prachtige platen Nenah! Zowel van de parken als de stormen <3 waanzinnig!
Jammer dat je de wilde paarden niet hebt gezien!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:42

Voor Europese reizigers inderdaad...
Zat er in. Op zich goed om nu eindelijk zeker te weten dat de reisplannen de vuilbak in kunnen..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:57

Wij vliegen op Vancouver dus moeten nog afwachten wat Canada gaat doen. Geen idee hoe de maatschappij het gaat doen met de vlucht en restitutie mochten ook daar de grenzen dicht blijven. We moeten dus nog steeds afwachten, het enige wat we nu zeker weten is dat de reis door Washington en Oregon van de baan is..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:19

Wat verwarrend allemaal :wow:
Nou, dan blijven we toch nog maar weer in afwacht stand.... :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:06

Wat gaaf en wat fijn dat je er naartoe kon! :) Prachtige foto's.

Onze reis naar Vancouver, Washington en Oregon is vorige week eindelijk definitief gecancelled (natuurlijk hadden we niet verwacht dat het door zou gaan ;) het was alleen wachten tot de vlucht gecancelled zou worden zodat we zouden weten hoe verder).
Vandaag stond het complete bedrag weer op onze rekening. Super netjes. :)
Ze wilden ons een voucher bieden die een jaar geldig was maar met één mailtje terug bleek restitutie ook mogelijk. Top geregeld.
Wanneer we wel gaan reizen weet natuurlijk niemand. We houden de reis voor "ooit" in gedachten. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:24

Dat is echt vreselijk zuur... :\

Wij zouden 4 september vliegen. Het ging bij ons alleen om vliegtickets totaal 1200 euro (februari geboekt, vlak er na werd alles natuurlijk onzeker en dus niet verder gegaan met zaken boeken).
Echt keurig afgehandeld door de maatschappij (Icelandair).

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:31

Wij hoorden het echt pas 18 augustus. Tot die tijd stond de vlucht ook nog als gepland.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:01

Nee ik zie het dit jaar nog niet gebeuren helaas :n onze reisplannen van 2020 blijven voorlopig in de kast..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:15

Even een schopje, misschien weet een van jullie het antwoord :D

Wij vliegen eind januari naar Seattle. Qua covid vaccinaties hebben we beide 2x de basis en januari 2022 de booster. Zijn we dan "fully vaccinated" of is een extra booster ook nodig? Dat kan ik op de site van de overheid niet duidelijk terugvinden.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:12

En is de internationale QR code voldoende of echt een geel boekje nodig?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:26

QR heb ik inderdaad nog op mijn telefoon. Papieren vaccinatiebewijs is neem ik aan het document dat je kunt downloaden via Rijksoverheid?

Sorry voor al mijn vragen, weet het liever zeker. :)) Zeker naar de VS.


De reis gaat overigens naar Seattle, waar we 1,5 dag overbruggen (ik durf geen overstap aan na alle ellendeverhalen van Schiphol) en daarna vliegen we door naar Hawaii. Hier gaan we in 10 dagen 2 eilanden bezoeken.
Het begon als een grapje maar werd al snel serieus. Het wordt trouwens een hele actieve vakantie, we zijn zelf geen strand/resort mensen. Behalve strand om overheen te wandelen. :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 05:37

Oh gaaf!! We zijn zo benieuwd! Welke eilanden heb jij bezocht?
Wij gaan eerst naar Big Island, daarna naar Kauai. Onmogelijke keuze trouwens, haha! Dus wie weet ooit de andere eilanden ook. :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:39

Heeft iemand nog leuke tips om te doen in Seattle?
We overbruggen daar 2 nachten, en zijn al in de ochtend in de stad dus zo'n 1,5 dag te vullen.

Ik wil in ieder geval naar Pike Market, de Starbucks en de ondergrondse stadstour (lekker ultieme toerist uithangen). We verblijven hartje centrum en hebben geen huurauto voor die 1,5 dag. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers