Het grote backpacktopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sherivey
Berichten: 8595
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:23

Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D

:wave:


Sherivey
Berichten: 8595
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:36

Dankje voor de tip :)

We willen idd schoenen, backpack en tent bij bever oid aanschaffen :j
Shirts ed hebben we al wel liggen. Maar de belangrijkste dingen moeten wel de hele toch door kunnen komen

Lijkt me ook zeker zwaar, vandaar dat we ook niet direct ver weg gaan in een heel bergachtig gebied. Limburg heeft zeker hoogtemeters, maar niet zoals bvb Frankrijk/ Oostenrijk.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8595
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:07

Wat leuk dat je de honden meeneemt! :D

Net even je Insta opgezocht. Wat een mooie honden zijn het zeg <3

:wave:

Sherivey
Berichten: 8595
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:21

midori schreef:
Dilan93 schreef:
Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D


Zolang je het echt leuk vind is het niet snel te zwaar hoor :) Maar dan moet je wel slim je rugzak inpakken zoals al gezegd is! En de afstand aanpassen aan wat je zelf fijn vind. Rule of thumb voor mij is max 15 kg mee nemen, en als het bergachtig is wandelstokken mee nemen. Ik vond wandelstokken altijd stom en voor oudere mensen :+ Ik heb afgelopen zomer de peaks of the balkans gelopen en zou echt niet zonder willen! Maar goed, dat was ook gemiddeld 1000m de hoogte in per dag. Maar zelfs op de King's trail in noord Zweden, die een stuk vlakker is, vond ik de stokken erg fijn.

Trekking is echt een passie en heb ook in een buitensportzaak gewerkt en ben een beetje een gear-nerd :Y) dus als je nog tips wil hoor ik het graag!

Stokken lijken mij ook wel apart lopen. Maar idd, als je naar de bergen gaat kan dat zeker van pas komen.

Wij zijn vanmiddag naar Bever geweest. Echt geweldige service en veel informatie gekregen. En het advies om op de website even rustig te kijken wat we willen. We hebben een aantal rugzakken en schoenen geprobeerd.

Voor een tent willen we volgend weekend naar Houten.

:wave:


Sherivey
Berichten: 8595
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:23

Wipher schreef:
Nee in Ierland hebben we in hostels geslapen, volgens mij mag je daar niet wild kamperen. Wel lekker met de tas op de rug gelopen. Sommige hostels bieden aan dat ze je spullen naar je volgende plek brengen, maar dat vind ik niet leuk. Niets zo fijn als je avondpotje in de bergen op een gasbrandertje koken :)

Die optie zag ik in Limburg ook veel voorbij komen. Maar dat willen we juist niet.

Hele idee is zelf alle bepakking mee te nemen :j

:wave:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, miisshOrse, Yom en 156 bezoekers