Vakantiehuisje met paardenstallen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:27

Ik jat je indeling, Hilary; dank voor die moeite :o
MizzMontana schreef:
Aan de vakantiegangers van bokt die wel eens met hun eigen paarden op vakantie gaan zou ik graag wat vragen stellen.

Als je een vakantiehuisje uitzoekt waar stallen bij zijn wat zouden jullie belangrijkste criteria dan zijn?

Denk hier bij aan ligging ten opzichte van ruiterpad en natuurgebied.

Pal aan het bos, bij voorkeur. Wij zijn strontverwend met het bos op 300mtr en vervolgens kun je zonder problemen een week weg blijven zonder een meter over hetzelfde pad te rijden.
Zo dol hoeft het ook niet te zijn, maar wel verschillende mogelijkheden/routes.
Heb je iets bijzonders in de buurt voor paardenmensen, vermeldt dat ook.

MizzMontana schreef:
Stal en weidegang of ook mogelijkheid 24/7 buiten.
Is er bij onbeperkt buiten ook behoefte aan een paddock voor de paarden die niet zo lang op gras kunnen?

Schuilstal met paddock / weidegang. Het stel taarten wat we nu hebben kan absoluut niet op stal in een vreemde omgeving, hebben we proefondervindelijk vastgesteld.
MizzMontana schreef:
Eigen hooi en brok meenemen of juist alles geregeld op locatie.

Maakt niet uit. Ben wel duidelijk in wat je zelf hebt. Hooi is droog en zonder plastic! Anders heet het voordroog en haak ik soort van af. De ene taart kan daar niet zo goed tegen.
Maak wel duidelijk wat jouw werkwijze is. Prima als jij alles aanlevert en dat de prijs dan hoger is; alles zelf meenemen ook goed.

MizzMontana schreef:
Zelf alles doen, voeren, uitmesten, buiten zetten of juist volpension.

In overleg. Ik kan begrijpen als je wil dat de wei/paddock (dagelijks?) uitgemest wordt, maar als jij dat zelf wil doen, ook goed.

MizzMontana schreef:
Welke faciliteiten zou je verwachten, poetsplaats, wasplaats, zadelkast, solarium, etc.

Poetsplaats met water, koud is goed, warm is luxe, eventueel een zadelkast, ruimte om eventueel meegebracht hooi neer te leggen.
Parkeerplek voor de vrachtwagen. De onze is 8,5mtr lang en weegt leeg 8 ton. Dat kun je niet op simpele stoeptegeltjes zetten, tenzij tegels leggen je hobby is :D Let ook op manoeuvreerruimte in zo'n geval. Ik kan redelijk op een dubbeltje draaien maar niet iedereen heeft een DAF of Mercedes (kleine draaicirkel!), MAN heeft gerust een meter meer ruimte nodig!
Niet voor mij, wel voor anderen wellicht: ruimte om menwagen neer te zetten.

MizzMontana schreef:
Welke dingen staan hier niet bij maar schieten jullie meteen te binnen als je denk aan vakantie met je eigen paard?

- mogelijkheid om hooi uit net of slowfeeder te geven. Dat stel vreetzakken is anders in no-time door hun hooi.
- zicht op andere paarden. Ik ben niet per se tegen contact met vreemde paarden, maar dan wel even onder toezicht kennis maken. Het zijn een stel schatjes, maar soms niet.
- Voldoende water. Hoe je dat regelt, maakt me niet uit als het maar schoon en genoeg is.
- vanaf je terrasje zicht op je paarden is toch wel ultiem genieten, zeker omdat die van ons nogal op de baas worden op vreemd terrein. Het zijn geen helden in die zin.

Over kaarten en begeleiding. Allemaal prima; wil daar ook best voor betalen. Ben ook hier duidelijk wat je kan bieden.
Ik kan prima kaart lezen, dus een fatsoenlijke kaart is voldoende maar als het een omgeving met geschiedenis is en jij kunt dat vertellen op een rit, vind ik dat ook interessant.


MizzMontana schreef:
Wat is een schappelijke prijs per paard per nacht?
Ik vind online prijzen die variëren van €7 voor alleen weidegang en €22,50 voor stalling met brok, hooi, strooisel en weidegang.

Om even een idee te geven, wij hebben een 2 persoons zelfvoorzienende accommodatie liggend aan de ruiterroute van een groot natuurgebied, dit huisje wil ik gaan verhuren met stallen er bij.

Die prijzen (her)ken ik ook en ik zou in dezelfde buurt gaan zitten. Voor luxe mag best betaald worden, evenals voor extra werk wat je doet.
Ben vooral duidelijk in wat de klant kan verwachten voor welke prijs. Laat dat ook zien aan de hand van foto's.

Tot slot zou ik kijken naar een optie tot drie of vier personen, indien dat haalbaar is voor jouw plek. Ik vind het bijvoorbeeld leuk om samen met onze instructrice op pad te gaan. Dat heeft dan vaak een (trainings-)doel maar we zijn ook gezellig met z'n drieën op pad.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 10:09

MizzMontana schreef:
Ikke, met iets bijzonders voor paardenmensen bedoel je dan een vierdaagse of ander evenement?

Vrachtwagen is ook een goede opmerking! Zo zie je maar dat ik al snel uit ga van wat wij zelf hebben (trailer).

Alles. Evenementen maar bijvoorbeeld ook een crossterrein, goede crosshindernissen in het bos of een waterpartij waar meer kan dan pootje baden (al zouden die van ons dat al spannend genoeg vinden :D )
Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een accommodatie met renbaan en crosshindernissen. Je kunt bij hen lessen nemen maar ook gebruik maken van hun accommodatie met je eigen instructie; tegen hele nette prijzen.

Eigenlijk alles (op paardengebied?) wat niet op elke straathoek te vinden is.

Ik zeg niet dat je je terrein in moet richten voor vrachtwagens, dat is soms gewoon niet haalbaar, maar denk wel na over die vraag en wat jij ermee kan, in jouw situatie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Earth, F_inley, Kimmie235, lucifertje, mvdende, redbutton, Sannek90, secricible, sietske83 en 80 bezoekers