Vakantiehuisje met paardenstallen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:38

MizzMontana schreef:
Aan de vakantiegangers van bokt die wel eens met hun eigen paarden op vakantie gaan zou ik graag wat vragen stellen.

Als je een vakantiehuisje uitzoekt waar stallen bij zijn wat zouden jullie belangrijkste criteria dan zijn?

Denk hier bij aan ligging ten opzichte van ruiterpad en natuurgebied.
Stal en weidegang of ook mogelijkheid 24/7 buiten.
Is er bij onbeperkt buiten ook behoefte aan een paddock voor de paarden die niet zo lang op gras kunnen?
Eigen hooi en brok meenemen of juist alles geregeld op locatie.
Zelf alles doen, voeren, uitmesten, buiten zetten of juist volpension.
Welke faciliteiten zou je verwachten, poetsplaats, wasplaats, zadelkast, solarium, etc.

Welke dingen staan hier niet bij maar schieten jullie meteen te binnen als je denk aan vakantie met je eigen paard?

Wat is een schappelijke prijs per paard per nacht?
Ik vind online prijzen die variëren van €7 voor alleen weidegang en €22,50 voor stalling met brok, hooi, strooisel en weidegang.

Om even een idee te geven, wij hebben een 2 persoons zelfvoorzienende accommodatie liggend aan de ruiterroute van een groot natuurgebied, dit huisje wil ik gaan verhuren met stallen er bij.


Als ik voor ons spreek:
Stalling en weidegang (die van ons is een stal gewend, als er alleen weidegang is valt locatie voor mij af)
Gelijk uit kunnen rijden in het bos, gaan liever niet langs de weg.
Paddock is niet nodig (als er weiland is), maar een paddock ipv weidegang mits voldoende hooi en ruimte voor een sprintje voldoet ook. Wel graag zelf bepalen wanneer paard in en uit de wei/paddock gaat. Of uitloop vanuit stal zodat paard zelf kan kiezen.
Hooi graag op locatie, brok nemen we zelf mee.
Binnen en buiten zetten doen we zelf. Wil ook niet dat een ander dat doet. Uitmesten geen voorkeur of dit wel/niet gedaan wordt. Wel graag onbeperkt strooisel, liefst stro.
En qua faciliteiten: poets en wasplaats niet perse noodzakelijk, als er maar wel een mogelijkheid is om het paard af te spuiten. Eigen zadelkast is fijn maar geen must. Wat we wel graag willen: een rijbak met goede bodem. Omdat we niet alle dagen buiten rijden maar ook graag in de bak door trainen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:03

Voerbak is wat wij standaard in de trailer hebben, hooinet ook. Dus zelf meenemen is geen probleem. Routekaart is fijn, maar wij redden ons ook zonder :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:21

wittepit schreef:
Citaat:
Joltsje ‘s ochtends voeren tegelijk met mijn eigen paarden zou voor mij een kleine moeite zijn. Misschien zelfs wel wenselijk om zo onrust bij de paarden van de gasten te voorkomen.


Vind ik erg prettig als dit zo aangekondigd wordt, niet dat ik heel erg van het uitslapen ben, meer dat ik zo’n gevoel krijg van “ah, paardenmensen”.


Idd dat is fijn. Camping waar we van de zomer heen gaan moet je zelf de bakjes voer klaar zetten voor de stal, en de paarden krijgen dan tegelijk voer van personeel wat daar werkt. Zo heb je rust op stal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Tink89, Travel_me, xYaartje en 77 bezoekers