Vakantiehuisje met paardenstallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:24

MizzMontana schreef:
Aan de vakantiegangers van bokt die wel eens met hun eigen paarden op vakantie gaan zou ik graag wat vragen stellen.

Als je een vakantiehuisje uitzoekt waar stallen bij zijn wat zouden jullie belangrijkste criteria dan zijn?

Denk hier bij aan ligging ten opzichte van ruiterpad en natuurgebied.

Max 10 minuten stappen naar het eerste ruiterpad en dan mogelijkheid voor een rit van minimaal 20 km. En uiteraard meerdere routes, niet dat je bijv 4 dagen hetzelfde rondje moet rijden omdat er geen andere paden zijn ;)

MizzMontana schreef:
Stal en weidegang of ook mogelijkheid 24/7 buiten.
Is er bij onbeperkt buiten ook behoefte aan een paddock voor de paarden die niet zo lang op gras kunnen?

Schuilstal met paddock eraan vast, en dan de optie om een aansluitende wei open te zetten (paard moet dus bij weidegang ook toegang hebben tot de schuilstal).

MizzMontana schreef:
Eigen hooi en brok meenemen of juist alles geregeld op locatie.

Ik neem dat liefst zelf mee.

MizzMontana schreef:
Zelf alles doen, voeren, uitmesten, buiten zetten of juist volpension.

In overleg met de verhuurder, denk ik. Ik doe het graag zelf allemaal, maar stel dat ik ‘s morgens weg wil en mijn paard beperkt op de wei zou willen, zou het fijn zijn als de verhuurder het paard in de wei zet of juist eruit haalt.

MizzMontana schreef:
Welke faciliteiten zou je verwachten, poetsplaats, wasplaats, zadelkast, solarium, etc.

Poetsplaats met water (gewoon koud), zadelkast, ruimte om meegebracht hooi neer te leggen.
Niet voor mij, wel voor anderen wellicht: ruimte om menwagen neer te zetten

MizzMontana schreef:
Welke dingen staan hier niet bij maar schieten jullie meteen te binnen als je denk aan vakantie met je eigen paard?

- wij voeren hooi uit netten die in bakken liggen. Dat zou ik graag op een vakantieadres ook willen.
- mogelijkheid om zowel in de stal als in de paddock hooi te voeren
- geen automatische drinkbak (ik wil graag zien wat ie drinkt, en evt elektrolyten toe kunnen voegen)
- als ik met mijn paard alleen kom, zou ik willen dat de verhuurder zijn/haar paarden bij de mijne in de buurt laat lopen en dat mijn paard niet alleen achterblijft
- keuze voor bodembedekking in de schuilstal (in onze stallen ligt niets, maar ik zou bijv vlas of zaagsel prima vinden, stro dan weer niet ivm niet aan gewend zijn en daardoor een keer verstoppingskoliek gehad)
- wei moet dagelijks worden uitgemest en bij voorkeur niet be-kunstmest etc worden (maar ik ben daar wel een zeikerd in).

MizzMontana schreef:
Wat is een schappelijke prijs per paard per nacht?
Ik vind online prijzen die variëren van €7 voor alleen weidegang en €22,50 voor stalling met brok, hooi, strooisel en weidegang.

Om even een idee te geven, wij hebben een 2 persoons zelfvoorzienende accommodatie liggend aan de ruiterroute van een groot natuurgebied, dit huisje wil ik gaan verhuren met stallen er bij.

Prijzen vind ik echt heel moeilijk; voor een accommodatie die aan mijn wensen en eisen voldoet, zou ik echt wel een aardig bedrag willen neerleggen.
Volgens mij weet ik waar jij ongeveer zit; mochten jullie iets maken wat aan mijn lijst voldoet, heb ik zeker interesse :j

Oy with the poodles, already


Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 07:24

Een weitje ertussen zou helemaal perfect zijn; dat neuzen met andere paarden vind ik ook niet prettig (in dit geval omdat het maar voor zo’n korte periode zou zijn). Waar we tot nu toe op vakantie gingen kon dat niet en zeulde ik altijd eigen prikpaaltjes en draad mee om een dubbele omheining te maken.

Mijn voorkeur zou echt wel zijn met schuilstal; ik merk dat mij paard die graag verkiest boven de rij bomen waar hij ook toegang tot heeft, met name in het vliegen-/steekbeestenseizoen.

Ik zou trouwens eerder een weekend of midweek komen dan een hele week. Wel zou het fijn zijn als je (mits beschikbaar) van bijv donderdag tot zondag of maandag oid kunt boeken en niet vastzit aan vrijdag-maandag / maandag-vrijdag.

Wat betreft achterlaten van een smerige stal: je zou borg kunnen vragen. Als bij vertrek alles netjes is krijgt de huurder de borg terug, zo niet, dan betaalt de borg jouw arbeid om het weer netjes te maken.

Oy with the poodles, already

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:04

Wij nemen altijd zelf voerbakjes en een waterbak mee, maar dat heeft te maken met het formaat van onze kleinste: de Shet voelt zich groots, maar kan echt niet bij de gemiddelde voer- of waterbak. Dus wij zijn gewend om dat zelf mee te nemen.

Een kaartje (of meerdere) met routes van verschillende lengtes en wat tips en trics (“mooi pad, leuk slingerpaadje, goed pad voor een galopje”, etc) zou ik wel waarderen. In het DFW zijn vijf dagtochten, das leuk, maar ook andere paadjes daar zijn hartstikke leuk en die leer je alleen kennen door zelf creatief te zijn, of als iemand anders een rondje voor je bedenkt. Je kunt er over nadenken om de routes ook digitaal aan te bieden zodat mensen ze zelf in een app kunnen inlezen en zo kunnen rijden.

Ik zou een huisje waar een hond minder snel huren; ik zou het bijv leuk vinden om een weekend met mijn vader op vakantie te gaan, maar hij is allergisch voor honden. Een huisje met honden zou geen absolute no go zijn, maar wel een minpunt zijn.
Maar: bij goed schoonmaken en flink doorluchten zou het een optie kunnen zijn.

Oy with the poodles, already

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:46

Ik zou het wel willen weten waar ik beesten tegen zou kunnen komen, leuk om foto’s van ze te maken ;) Mijn paard heeft er geen probleem mee, en in dus ook niet. De hekken zou ik fijn vinden om te weten, maar vergeet er niet bij te vermelden dat er bij ongeveer elk hek opstapjes staan (vind dat echt goed geregeld daar).

Oy with the poodles, already


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ontherun en 70 bezoekers