Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:15

Inderdaad, hier ook op de lijst thanks voor de info! Spelen staat hier helaas even op een laag pitje, maar komt straks wel weer.


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:35

Wij zijn de laatste tijd helaas niet al spelen toe gekomen, hoop na volgende week weer. Zie wel wat leuke suggesties voorbij komen hier!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 20:14

Net Black Hawk gespeeld, 52 minuten over gedaan. Wel heel tof!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 23:07

KarinW86 schreef:
Wij vonden hem ook erg leuk!

Deel 2 komt van Unsolved Mysterie en las ook dat wss weer spel komt van Rijswijk van Lockdown Homebound


Bedoel je met deel 2 dat het een vervolg is op Black Hawk? Dat zou wel tof zijn! Weer zoeken nog iets voor volgende week :D En Rijswijk is sowieso ook tof!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:16

Ah zo, verkeerd begrepen! Ga eens kijken naar Unsolved Mystery, thanks!


Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:17

Er gaan trouwens zo langzamerhand wel weer wat fysieke Escape Rooms open. Met de beperking dat het alleen voor huishoudens is. Biedt misschien voor sommigen weer opties!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:59

Wij gaan morgen Unsolved Mystery deel 1 spelen :)

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:22

KarinW86 schreef:
Leuk!!! Ik kijk alweer uit naar deel 2...
Wij zijn er 4 uur mee bezig geweest


Da's een flinke tijd zeg! Moet je hem echt achter elkaar uit spelen eigenlijk?

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 00:11

Unsolved mysterie net gespeeld, inderdaad 4 uur gespeeld. Werd op het eind wel een beetje langdradig, veel herhaling. Denk dat wij deel 2 over slaan.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:57

KarinW86 schreef:
Verloren herinnering sowieso!


Ja, die is inderdaad heel leuk! En de Black Hawk whatsapp game ook.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:51

Wij hebben gisteren eindelijk weer een echte escape room gespeeld! *\o/* De conciërge in Volkel (van 237), speciaal voor 2 personen. Dat gaat nu dus ook prima (wij zijn toch samen een huishouden). Was echt wel weer even wennen, maar heel erg leuk. Echt een aanrader voor als je met z'n tweeën wilt spelen!
Zag dat ook Dark Park weer helemaal open gaat. Het wisselt kennelijk nog per veiligheidsregio wat kan en mag, maar er gaan er zo langzamerhand toch weer meer open. Wij zelf voorlopig alleen voor gezinnen / huishoudens, omdat 1,5 meter echt niet overal kan.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:50

Hee, wat leuk dat er al weer wat meer gespeeld wordt! Wij zijn een weekje op vakantie vlakbij Roermond. Weet iemand hier een leuke kamer, die met twee goed te spelen is? Horst hebben we al gedaan.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:53

Als dit echt je eerste was, dan Bunschoten! En weliswaar een stukje verder en misschien ben ik wat bevooroordeeld, maar Escape Tiel natuurlijk :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:16

O Bunschoten is misschien wel een beetje te veel horror... <<) In Baarn schijnt ook een hele goede te zitten, maar weet even het thema niet.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:45

Tja, dan toch maar op naar Tiel :D Geen horror, niet eng!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:34

Wij hebben gisteren the Lost Wizard in Sittard gespeeld met z'n tweeën. Leuke kamer, maar wel pittig en ook helaas niet gehaald...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:56

Bella Ciao is inderdaad ook heel tof, veel plezier!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:08

De meeste wel, eigen verantwoording. Wij bieden zelf in elk geval mondkapjes aan, voor de plekken waar het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:04

Zeker! Ik heb ook niks met La Casa de Papel, maar de kamer is gewoon echt heel goed. En echt prima te spelen als je de serie niet kent.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:46

Bedoel je echt met VR brillen enzo? Wij hebben die in Wageningen gedaan, Huxley. Wij vonden het echt geweldig! Begreep alleen dat ze deze niet meer hebben... Maar Huxley draait geloof ik op nog met plaatsen, weet alleen even zo snel niet waar.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:43

Sanet schreef:
Ik deel jouw ervaring fokfanaat! Soup viel ons ook iets tegen ofzo.

We hebben zaterdag The lost ones gespeeld in Drachten. Leuke kamer!

Een van mijn matties mag niet naar regio Den Haag, maar we horen overal lovende kritieken over Molly’s Game.

Zijn hier mensen die al zo’n VR-kamer gedaan hebben, is dat wat?


Ik heb nog even gekeken en Huxley draait in elk geval nog in Den Haag: https://escapetalk.nl/escaperoom/amazevr/huxley/
Op die locatie ben ik dus niet geweest, maar we hebben wel dezelfde "kamer" gespeeld in Wageningen.
Het is best even raar! Je kunt met max 4 spelen. Er zijn 2 "hokken" van 3x4 meter ofzo, waar je 2 aan 2 in staat. Zodra je je VR set op doet, begint het spel en kun je ook de andere 2 "zien". Het niveau van puzzels oplossen is iets minder hoog dan de gemiddelde echte kamer, maar er is wel degelijk een verhaal, met puzzels en samenwerking. En natuurlijk in de virtuele wereld, die echt heel knap gemaakt is. Ik moest echt even bijkomen na het spelen, was best ontnuchterend om die bril af te zetten en te beseffen dat we al die tijd gewoon in dat kleine hokje waren geweest. In het spel leg je echt hele afstanden af, heel grappig!

Wij wilden er eigenlijk meer spelen, maar het aanbod is niet groot, of het zijn geen echte escape rooms, maar meer spellen, waar soms maar eentje in het gezelschap en vr set draagt. En toen kwam Corona er nog tussendoor...

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:00

Ehm, Escape Tiel? :D

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:39

Wij vonden https://projectescape.nl/blackhawk/ erg leuk. Is een Whatsapp Escape game, maar erg leuk opgezet. Is inmiddels ook een vervolg op, die ook leuk is.

https://www.mariasvilla.nl/ vonden wij ook leuk.

En https://lockedamsterdam.nl/ is een echte kamer, waar je een persoon "bestuurt" die echt fysiek in de kamer aanwezig is.

In de proefperiode hebben wij The Escape Game in Amerika ook Truth Seekers gespeeld. Dat is ook een fysieke kamer, waar een "host" live aanwezig is, die je vragen kunt stellen en dingen kunt laten doen. Die kan ik echter niet terug vinden, lijkt gewoon niet meer te bestaan... Zonde, was echt tof!

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:38

_Lorette_ schreef:
Hebben jullie toevallig nog tips voor een online escape room? / escape room spel voor thuis?

Kidnapped van the Great Escape ligt hier nog klaar om online te spelen met de schoonfamilie. Ik zoek er nog eentje bij voor een ander (online) gezelschap. We hebben laatst deze gespeeld: https://moordonderzoeken.nl/ Die was wat te makkelijk. Toen we dachten dat we het eerste stukje gedaan hadden, bleken we al klaar te zijn. :+

De Verloren Herinnering was ons eerste online spel en die hield ons wat langer bezig. Is er iets soortgelijks?


Wij hebben vanavond The Bunker gespeeld, van Fox in a box in Zutphen. https://foxinaboxzutphen.com/reservatio ... ame/bunker
Dat is een echte kamer, die ze aangepast hebben. Er is dan echt iemand aanwezig, met een camera verbinding in de kamer, waar je opdrachten aan kunt geven. Je hebt verbinding met die persoon en je teamleden via Zoom. Daarnaast is er een interactieve webinterface.
Wij vonden hem echt heel erg leuk! Komt wel het dichtst in de buurt van een echte escape room zo. Je betaalt wel meer dan voor een online game, maar er is dan ook iemand een vol uur voor je bezig.

Deborah2
Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 08:31

fokfanaat schreef:
kidnapped gisteren gespeeld, was superleuk. 2 uur mee druk geweest


Thanks, was ik inderdaad wel benieuwd naar. Had hem al in de groep gegooid, maar werd niet meteen enthousiast ontvangen. Ik ga het gewoon nog een keer proberen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Castilja, Cerosa, JackAebe, love_mandy, Marije112, shaddy82, Theseus en 84 bezoekers