Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:59

Bizar verhaal zeg. Tot nooit meer ziens idd.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:40

Mooie plaatjes Morrie!

Wij zaten de laatste paar dagen in Odenwald. Kende die streek niet maar wat mooi. Veel vakwerkhuizen en (bijna) eindeloze bossen.

Wifi in het buitenland vinden wij heel wisselend. Op de camping in Oostenrijk was het super, daar kon onze dochter als het regende in de caravan youtube kijken, en hadden wij ook nog prima wifi op de andere apparaten. Maar in Duitsland geen 4G, en op de camping had je met de gratis wifi alleen bereik bij het gebouw waar de zender stond. Zodra ik bij de caravan ging zitten had ik 1 bolletje wat met de eerste windvlaag weg was. We zijn in NL gewoon verwend wat dat betreft. Al hebben we daar ook wel eens moeten betalen voor wifi wat gewoon niet werkte. Of dat je maar 1 apparaat tegelijk in kan loggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:55

Prachtige plek!

Wij willen wel Wifi. Ik lees graag, maar mijn man vermaakt zich bij de caravan met het kijken van youtube filmpjes. En onze dochter vindt dat ook wel fijn als ze even geen speelkameraadje heeft, of het weer werkt even niet mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:35

In principe was ik niet op vakantie, deze ene keer wel gedaan. Kostte maar 2,50 en de droger was gratis. Dus dat viel alles mee :j . Even goed nog 4 wassen vakantiewas, omdat het beddengoed van de caravan ook in de was moest. Maar als je alles snel er door jast is het ook wel fijn als het weer lekker fris is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:56

Wij hebben een caravan met verzwaarde as kunnen tot 1800 kilo mee. Dat halen we nooit. Maar dus wel altijd genoeg handdoeken onderbroeken ed mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:51

Heel mooi!

Hangmat lijkt me niks. Ik moet er altijd minstens 1 keer uit om naar de wc te gaan. Als ik in een tent slaap vaker. En dat vind ik al niet handig om er uit en er weer in te gaan met mijn duffe hoofd. Heb wat dat betreft liever de caravan. Wc is gewoon naast mijn warme bedje. Buiten slapen onder de sterren vind ik dan wel weer heel gaaf. Maar dan moet het wel echt prachtig weer zijn. Een keer gehad dat het toch onverwacht ging regenen, en toen kregen ze me niet wakker. Was mijn slaapzak nat geregend :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:59

Ja die stranden bezoeken, zoals Omaha Beach enz dat is wel echt indrukwekkend. En ik vond de Amerikaanse begraafplaats daar ook om stil van te worden. Campings zijn er genoeg daar. Heb ik niet echt een goede tip voor wij zijn gewoon een beetje rond gaan rijden destijds, en hebben er 1 uitgezocht waar we de omgeving mooi van vonden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:56

Dan zou ik voor een kleine rustige camping kiezen, waar ook honden mee mogen. In een mooie omgeving waar je ook lekker kan wandelen. Voor de kleine is het al snel goed, als er een zandbak en glijbaan oid is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:38

Heb je bij Niesjeshof geen last van die N weg? Of ligt het er ver genoeg van af?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:08

Ik wil in de nacht het kacheltje wel aan hoor :brr: moet er altijd uit om naar de wc te gaan. Wij hebben een kacheltje die vanzelf aanslaat en dus niet continu draait voor de nacht. Vind ik ideaal. Is het in de ochtend rond de 15 a 16 graden in de caravan. Niet te warm, maar ook niet superkoud.

Ja ik dacht al dat Niesjeshof iets verder van de weg af lag. Ik heb een paard gereden die daar vlakbij stond, aan diezelfde N weg. Je kan daar zo het bos in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:49

Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:51

Marie111 schreef:
SusanH schreef:
Wij hebben eierdopjes in de caravan. Nog nooit gebruikt. Maar ja hebben hele ruime kastjes en het weegt niks. Dus alle keuken inventaris gaat mee :j

Enige wat uit onze eigen keuken mee gaat is de Senseo. Maar we hebben al wel gemerkt dit voorjaar dat de Senseo en de kachel niet tegelijk aan kunnen :+


Dat hangt er vanaf hoeveel ampère je maximaal kunt gebruiken.
Is per camping verschillend


Dat klopt idd. Op de camping waar we afgelopen voorjaar stonden kon het niet iig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:59

Die van ons heeft een verzwaard chassis. Wij hebben echt belachelijk veel laadvermogen. Komen we nooit aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:03

Dat valt wel mee hoor, je kan er ook zat hele dure spullen kopen. Ik vind de Wit in Schijndel fijner. Obelink vind ik rommelig over komen. Roden geen ervaring mee, ligt veel te ver uit de route voor ons.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:19

Wat voor caravan is het?

Wij weten nu dat we van de zomer op vakantie kunnen als het zo blijft gaan zo als nu. Camping is open voor mensen met eigen sanitair. Ik ben blij.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:45

Ik ben blij met het nieuws van gisteren. Wij waren sowieso wel gegaan als het alleen met eigen sanitair kon, maar als alles goed blijft gaan is dat niet nodig en kunnen we gewoon van het toiletgebouw gebruik maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:38

Hebben wel een seizoensplek gehad. Maar omdat ik om het weekend werk en dus al de helft van de weekenden afvalt zijn we daar mee gestopt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:32

Sanitair is tot 1 juli gesloten. Dus kamperen met tent kan nog niet. Je moet eigen sanitair hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:45

ClauH schreef:
Wij zijn een soort van op zoek naar een vouwwagen / mini caravan.
Maar we zijn maar met zijn tweeën dus hoe groter hoe beter gaat voor ons niet op :o.

En we willen bij voorkeur eerst een garage kopen. Die zijn hier heel schaars. Mocht het perfecte kampeermiddel voorbij komen laten we die niet schieten hoor. Dan gaat hij gewoon in een stalling.

Afgelopen maandag zouden we voor een mini caravan gaan kijken, maar die was net voor onze neus verkocht.


Ik zou als je ook in het voor en na seizoen wil gaan een caravan kopen. Al begreep ik wel dat er een run op caravans is ontstaan nu. Beste tijd om te kopen is net na het kampeerseizoen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:00

ClauH bedacht me nog iets. Wat ook wel handig is om voor jezelf uit te maken, als je voor een caravan gaat of je iedere avond je bed op wil bouwen, of dat je een vast bed wilt. Wij hebben een vast bed (wel een grote caravan := ) ik zou niet anders willen. Als je 's avonds moe bent lampjes uit en je schuift zo je bedje in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:44

Dat is wel echt een bijna antieke caravan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:54

Wij hadden een fietskar, dat was gewoon een bench op wielen. Als we weggingen zonder hond dan lag hij in de bench onder de luifel. Soms ook gewoon aan de lijn als onze buurvrouw er was een een oogje in het zeil kon houden. Maar dat was een hele rustige camping, en waar wij stonden kwamen in principe alleen mensen langs die hun paard van en naar de wei brachten. Hij was nooit lang alleen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:08

Joh wees blij dat je nog een keer op vakantie mag. Het weer kun je nu eenmaal niks aan veranderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 04:51

Even langs is wel een iets ander ding om te doen down under dan hier. Wij vinden Groningen al ver vanuit midden NL :')

Omdat mijn man wilde proefdraaien om alvast in de stemming te komen zitten wij dit weekend op een camping kilometertje of 6 van huis, lekker tussen de weilanden. Helaas moet ik overdag wel werken, maar zijn we er toch even uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:03

Die 8 uur regen zie ik niet op de Noorse website die ik heel betrouwbaar vindt. In de ochtend wat regen. Maar in de middag zon en droog. Ik zou het gewoon gokken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Ineke2, Lalidan, maaikemuis, Marocje, Tink89 en 64 bezoekers