Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:41

Zo das een beste caravan!



Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:29

Goed nieuws! :-)

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:20

Nee sorry geen ervaring mee.

Wij moeten nog iets bedenken om hier 2 kids te laten slapen (foto is voorbeeld van internet).
Mijn man is gelukkig heel handig dus die redt zich wel, maar misschien hebben jullie tips.
Gaat om kleine kids dus is ook maar voor een paar jaartjes, dus tot een kg of 50 te dragen.

[ img ]

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:08

Haha ja zover komen we zelf ook :'). Bedoel meer iets van een bed erboven maken zodat ze beide apart kunnen slapen. Wil ze niet beide naast elkaar in bed hebben, er zou misschien op de 1 of andere manier een schotje tussen kunnen? Maar hoe kan ik zo nog even niet bedenken. Hebben wel een bedhek voor eventueel de buitenkant zodat ze niet op de grond vallen. Hier gaat het om een baby en peuter.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:01

zonnebloem18 schreef:
Melia kan je niet gewoon zo'n bedhekje tussen de 2 kinderen plaatsen? Kan mooi onder 1 van de kussens geschoven worden.
https://www.lidl-shop.nl/SAFETY-FIRST-B ... p100280147

Ja dat is misschien een idee. Even kijken als we hem ophalen of dat ook uitkomt met de kussens. Dankje

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:01

Oh heerlijk, waar ongeveer? Wij halen de caravan deze week weer naar huis. Nog een paar weekjes en dan mogen wij ook weer :):)

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 06:43

Nu met zijn viertjes ben ik ook wel benieuwd hoe dat gaat. In principe was ik niet, maar er gaat best een flinke lading was door in de week dus ben benieuwd hoe het gaat. Vaak was ik altijd wel wat dingen met de hand zoals zwemkleding en ondergoed.
Vroeger gingen we 3 weken met mn ouders en mn moeder deed nooit de was, behalve wat handwas. Pff dat kan ik me dan nu zelf echt niet voorstellen :').

Ik las nog iets over iemand die een skottelbraai zoekt. Misschien is zo'n klein tafelmodel iets?

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:35

Als je de ruimte hebt, waarom niet meenemen zou ik idd zeggen. Uiteraard neem ik ook niet de hele kledingkast mee, maar een beetje voorraad is toch wel handig.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:27

Oef jeetje 3x per week Heb je een groot gezin?
Ik ben juist zo blij dat we dan even niets "moeten" qua huishouding.

Hier ook een caravan dus we nemen ook van alles mee, 2 kids waarvan 1 baby dus een boel extra nodig.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:42

Ah kijk aan, ik moet zeggen dat ik dat ook wel een beetje heb, maar op vakantie wassen probeer ik wel te vermijden. Snap wel dat je met 3 kids een boel was hebt.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:30

De Lidl heeft ook divers kampeerspul in de folder staan nu.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:14

Durante schreef:
Ik kom even binnenvallen met de volgende vraag ;)

Mijn vriend en ik willen heel misschien in september/begin oktober een campertje huren.
Ik weet niet zeker of het allemaal wel door kan gaan vanwege de corona, maar wil in ieder geval al wel vast even informeren over hoe en wat.
We willen graag rond gaan toeren in Duitsland.
Is het dan verstandig om vanaf Duitsland te gaan huren, of vanaf Groningen, waar wij wonen?

Heeft iemand nog tips over dealers of weet ik veel waar je overal een camper zou kunnen huren?
Het liefst alles erin (zoals douche en wc), zodat we onszelf kunnen redden.
We hebben een dochter van een jaar die natuurlijk meegaat.

Het liefst geen enorme grote camper, maar wel waar onze dochter een beetje normaal in rond kan gaan lopen(dat kan ze nu bijna zelf *\%/* ) en ik denk dat we zelf dan een camping bedje mee moeten nemen, of heb je ook campers waar dat bij in zit?
En als het ons bevalt dan willen we misschien de volgende keer wat verder gaan reizen, zoals een roadtrip door Wales, of Ierland met een camper.

Alle tips zijn welkom!


Heb je al eens gekeken om via camptoo te gaan huren? Zelf daar ook enige tijd wat verhuurd en dat verliep allema prima. Ik zou zelf ook vanuit NL wat huren, maar meer omdat het ook gemak is.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:45

Leuk Ootmarsum, mooi gebied daar. Zijn wij ook regelmatig geweest.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:07

Ria's eetcafé was anders ook een aanrader geweest. Jammer dat er geen plek was. Eet smakelijk!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:33

Och jee een flinke tegenvaller dus. Jammer dat het zo moest lopen

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:51

Hier al wel wat geboekt met Pinksteren, maar eerst gevraagd of we kosteloos kunnen annuleren indien sanitair niet open mag in verband met de coronamaatregelen. Die zijn wij namelijk wel nodig. Dat was gelukkig geen probleem dus geboekt!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 07:54

EedihcrO schreef:
Hoi, ik kom hier ook graag meekletsen als dat goed is. Wij hebben vorig jaar (voor Corona) een caravan gekocht om lekker mee op pad te kunnen. Tot nu zijn we er dus nog maar 1 week mee weg geweest in eigen land. Hopelijk kan er dit jaar net iets meer.

Wat voor tafel gebruiken jullie als je gaat kamperen? Wij hadden echt een klein tafeltje van toen we nog met zijn tweeen waren en met de tent gingen. Met een gezin van 4 is dat iets minder handig.

Nu twijfel ik een beetje tussen 2 tupe tafels, namelijk:
https://www.obelink.nl/bo-camp-premium- ... tafel.html
https://www.obelink.nl/camp4-mendoza-roltafel.html
Hebben jullie nog tips?

En wat zijn fijne webwinkels met betrekking tot kampeerartikelen? We hebben nog wel wat praktische spulletjes nodig geloof ik.

Ik zou dan persoonlijk voor de 2e link gaan. Die eerste is niet heel stevig en volgens mij kun je de poten ook niet verstellen.
Volgens mij is die van ons van Dukdalf en komt ook bij Obelink weg. Wij hebben daar het meeste ook weg, maar onze voortent komt bijvoorbeeld van De Wit Schijndel en een bolderkar voor de kids van Vrijbuiter.
Weet niet of jullie luxe kampeerders zijn? Wij hebben ook een ligbed van Isabella met zonnekap, een klein kacheltje (dacht 10 euro bij Obelink destijds) en doet het fantastisch.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:50

Wij hebben dan een Dukdalf tafel en ook een klein bijzettafeltje. Maar laatstgenoemde kost niet wat, maar is ook niet wat zegmaar :+. Hij voldoet prima om dus even je spullen die je normaal op de grote tafel het liggen, er even op legt tijdens het eten. Dan heb je net even wat meer ruimte. Desnoods combineer je ze. Klein tafeltje voor de pannen en grote om te eten. Het neemt amper ruimte in en het tafeltje weegt niks.
Wij hadden voordat we kinderen hadden een tent en daarbij een kast https://www.obelink.nl/obelink-duo-easy-luxe-kast.html. Die gebruiken we nu nog steeds, staat in de voortent waar we dan het koffiezetapparaat en de waterkoker op hebben staan. Ook wat lekkers in de kasten en bestek, spelletjes etc. om in de avond te doen zodat je niet persé de caravan in hoeft. Neemt wel aardig wat ruimte weer in.

Kachel in de caravan gebruiken wij amper, nu moet ik zeggen dat we met echte kou ook nog niet gekampeerd hebben in de caravan. Kachel gebruiken wij dan puur voor buiten.

Dit is de link van de kachel, wij hebben ander merk dacht ik (Tristar) maar deze is nagenoeg hetzelfde. https://www.obelink.nl/mestic-mqk-200-q ... achel.html

Klaptafel heb ik persoonlijk niets mee. Vind het een onding.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:22

rien10 schreef:
ClauH schreef:
Is het trouwens niet handiger een kinderloze camping uit te zoeken? Is voor de hond ook een stuk relaxter.

Onze hond heeft een beetje hetzelfde. Gelukkig hoeven we niet in het hoogseizoen dus sws minder last van rennende kinderen. Maar we zoeken eigenlijk altijd een camping zonder speeltuin en animatie.


Dat lijkt me een top oplossing.

Of stoppen met kamperen.. Foei wat een gezeur zeg.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:27

Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:57

xxxMarleen schreef:
Melia schreef:
Wij hebben geboekt met Pinksteren en mocht het zijn dat de toiletgebouwen dicht blijven dan kunnen wij kosteloos annuleren :-). Misschien valt voor jullie ook zoiets te regelen?


Dat is slim geregeld zeg!!
Bij welke camping kon je dit zo regelen? :o

Bij een camping in Overijssel. Bij interesse kan ik je wel pb doen.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 06:30

Zo respect met 3 kids en honden. Het weer lijkt idd niet zo best. Duimen dat het mee valt!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:48

Morrie schreef:
op MP staan enkel doorschuifluifels van bedrijven, en toch blijft Obelink de goedkoopste. (Hendriks is lekker dichtbij, maar die is weer erg duur)

Niet altijd zo hoor.. wij hebben onze voortent gekocht bij De Wit Schijndel, maar dit kwam ook wel een beetje door het merk. Obelink had niet wat wij zochten.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:31

EedihcrO schreef:
Het servies hebben we in de caravan laten staan. Wassen jullie dat opnieuw af nadat de caravan een jaar ongebruikt heeft gestaan?

Vorig jaar nadat hij 2 jaar in de stalling had gestaan heb ik dat wel gedaan, maar ik denk dat ik dat nu niet doe. Ligt er even aan hoe het eruit ziet.
Zelfs na 2 jaar stalling was de caravan bij ons echt keurig schoon. Scheelt dat we het ook helemaal schoon weg zetten inclusief dweilen etc.

Ik zou gewoon even aankijken hoe het er uit ziet, bij twijfel even door een sopje.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:11

Iemand nog tips voor welke Cadac we eventueel zouden moeten gaan? We hebben er één maar dat is al een oudje en is nog met een plaat die schuin afloopt en dat vinden we niet wat.
We nemen dan sowieso een pan met meerdere functies en volgens mij hebben ze tegenwoordig allemaal wel een vlakke plaat erbij?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, Cowgirl83, ontherun en 199 bezoekers