USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:54

Dat is ook pittig Monique, komt de (vakantie) sfeer ook niet ten goede.

Eerder geboekte vakantie's die niet doorgaan zijn een soort van luxe problemen, maar echt wel een geoorloofde reden om er flink van te balen. Sommige hebben er tijden voor gespaard, zijn er echt aan toe, hebben weinig vakantiedagen enz, enz.

Mijn broer werkt nu thuis, de school zijn sinds vandaag dicht. Mijn schoonzus werkt nog wel, ze hanteren de regel dat zodra er een besmetting is, er thuis gewerkt gaat worden.


Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:55

Poeh, dat is in elk geval een pleister op de wonde!

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:15

Valt het wel binnen jullie annuleringsverzekering?
Hoe dan ook zuur als en je reis niet door gaat en je ook je geld kwijt bent :(:)

De vlucht vertrekt dus wel? Wordt er dan op Schiphol gekeken of je de USA wel/niet in mag of eigen risico en daar pas terug gestuurd worden.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:22

Instappen zou inderdaad op z'n zachtst gezegd niet slim zijn nee :D . Maar ik neem aan dat dit dan ook niet kan?
Vervelend dat het zo onduidelijk is, maar je hebt de toezegging en ik schat in dat ze nu aardig overlopen met al het werk wat deze ellende met zich mee brengt. Hopelijk wordt het netjes afgehandeld.


Mijn vader heeft tickets voor half april, hij hoopt te kunnen gaan, maar gaat er niet vanuit.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:44

Fijn dat het voor jullie zo heeft uit gepakt en het zal fijn zijn ook weer thuis te zijn!

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:10

Wat lastig bakkabouter, zo te lezen is bij jou het vakantiegevoel zo ook wel weg.
Ik zou ook proberen betrouwbaar advies in te winnen, al denk ik dat dit 'naar huis' zal zijn.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:22

Wat ongelooflijk balen Shanna -O-


Lastige dilemma Knabbelgirl. Ik verwacht dat zodra het land (en dus ook hotels ed) weer opengesteld is voor toeristen, dat dit onderdeel ook weer redelijk snel normaal is. Waar zou je in beperkt kunnen worden?

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:08

Wat fijn dat het zo heeft uit gepakt Patty!

Ter ere van mijn vaders 70e verjaardag hebben we in augustus een vakantie in Frankrijk geboekt met ons gezin. Ik heb nog wel de hoop dat dit door gaat, maar dan moeten mijn broer en zijn kinderen wel vanuit Amerika naar Nederland/europa mogen vliegen. We wachten het maar af, we hebben er geen invloed op, behalve ons aan de regels houden.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:33

Dat kan ik mij voorstellen. Al zie ik op dit moment ook niemand al wonen ze om de hoek, maar het is een fijn idee toch in de buurt te zijn.

Een oom is deze week helaas overleden aan het corona virus, woont in hetzelfde dorp, maar je kan zo weinig betekenen voor de direct nabestaanden. Alles op afstand, afscheid in het crematorium op afspraak, dus ook geen contact. Er mogen 30 mensen bij de uitvaart zijn, maar dat is bijna niet haalbaar, omdat de meeste mensen ook inzien dat het nu gewoon niet verstandig is om met verschillende huishoudens in een ruimte te zitten. Triest, zeker voor de naasten.
We wonen midden in een flinke brandhaard en de overlijdensberichten blijven voorbij komen. Een duidelijk signaal om je aan de regels te houden.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:58

Bedankt allemaal, het is voor mij niet zozeer de emotionele band, maar vooral de situatie die het schrijnend maakt. Mijn vriend maakt het rouwdrukwerk voor een kleine uitvaart onderneming en het is verdrietig hoeveel overuren er daar nu gemaakt worden om iedereen enigszins een afscheid te bieden. Merendeel mensen die niet in hun laatste periode zaten qua gestel en leeftijd.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:00

Wat vind ze er zelf van? Zal inderdaad afhankelijk zijn of je van jezelf weet of je kunt slapen in een vliegtuig, hoe gevoelig je bent voor slaaptekort. Of je kunt bijtanken met een powernap.

Eerst bleven we ook altijd op tot in de avond om in het gewone ritme te zitten. Maar we komen meestal in de ochtend rond 10-11 uur thuis. De laatste twee keer waren we zo moe dat we 2 uur zijn gaan slapen. Beviel goed, even wat katerig, maar toen verder fit en gewoon een goede nacht geslapen.
Zonder overdag te slapen had ik meestal einde middag een enorme dip, die dan wel weer over ging na een paar uur.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:47

Laten ze stoelen vrij Katja?

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:34

En de ticketprijs was dus nog redelijk? Wel heerlijk qua zitten, maar op den duur killing voor de maatschappijen.
Ben benieuwd hoe ze dit doen bij reeds volgeboekte vluchten als deze vluchten weer mogen.

Maar een mooi vooruitzicht :j


Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:11

Dat is ook zo, het blijft toch afwachten.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:42

Jeetje, dat wordt een lange omslachtige vliegreis -O-
Maar dat kan zo inderdaad nog alle kanten op gaan.

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:46

Ik sluit mij aan bij de eerdere berichten, wat een mooie beelden!

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:56



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geerten, Karmandi en 100 bezoekers