USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:55

Lastig om te zeggen maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Heel kort door de bocht vind ik het vooral veel droge bende die ver uit elkaar ligt :')
Natuurlijk hebben we ook veel moois gezien hoor maar dingen zoals de Grand Canyon heb ik niet zoveel mee. Dat heb ik na een half uurtje wel gezien.
Ik mis daar ook afwisseling in het landschap terwijl anderen dat wel zien en dat weet ik ook.


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:57

Zion was ik ook zo klaar mee, kan er niets aan doen het is gewoon niet voor mij. Maar ik weet echt dat het aan mij ligt en dat het niet de norm is.
Stom genoeg had ik vooraf verwacht niets met Las Vegas te hebben maar daar wilden we toch wel even kijken of het gezien te hebben. En dat vond ik echt super leuk. Had daar dolgraag nog een paar dagen gebleven.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:08

Canyonlands heb ik niet gezien. Bryce en Monument Valley vond ik echt wel mooi hoor maar gewoon veel minder dan ik gedacht had.
Grootste tegenvaller vond ik Yosemite. Daar had ik zoveel enthousiaste verhalen over gelezen en ik heb zoveel plaatsten gezien die ik echt veel en veel mooier vond dan daar.
Misschien helpt het niet dat het Zuid-Westen me in heel veel doet denken aan Zuid-Afrika maar dan net even minder mooi en zonder leeuwen en olifanten -O-

Ben het met je eens Monique en daarom is het ook zo lastig om aan anderen te vertellen wat er wel en niet de moeite is om te bekijken.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:15

Wat gaaf met zo'n oude camper!! En wat leuk dat je toen ook al door de VS heen reisde.

De drukte vond ik eigenlijk nog wel meevallen toen we er waren.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:13

Ja zo komen dus de verhalen in de wereld _O-

Bijzonder om zo te lezen Monique. Kende al wel stukken uit je verhaal maar zo is het opeens een stuk duidelijker in welke volgorde het zit.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:40

Wat leuk dat je in Amerika bent opgegroeid. Hoe lang hebben jullie daar gewoond?
Mijn vader werkte ook voor een chemie bedrijf en daarom hebben wij 5 jaar in NY gewoond. Zo'n 40 minuutjes van NYC vandaan.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:42

Voelt een beetje raar maar we hebben gisteren tickets geboekt. Vliegen pas in februari dus we kunnen nog even kijken hoe alles gaat ontwikkelen. Ik heb de laatst mogelijke dag voor de voucher gebruikt en we hoefden maar een paar tientjes bij te leggen dus die gok wilde ik wel nemen.
Indeling van het vliegtuig was al aangepast toen ik stoelen ging vastleggen.


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:05

Grit schreef:
Laten ze stoelen vrij Katja?
Ja iedere stoel heeft een lege stoel ernaast.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:22

Nee ook tussen mij en mijn man. Heb nu een rij van 3 met een lege stoel ertussen (middenrij) maar twijfel of ik niet voor allebei een raamstoel zal gaan. Maar goed ik heb nog even om erover na te denken want voorlopig zal het heus niet super vol lopen.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:40

Tickets waren net boven de €500 inclusief ruimbagage. Dat is iets duurder dan waar ik normaal voor boek maar omdat ik vermoed dat de prijzen omhoog gaan door de indeling maar gegokt. Heel veel goedkoper had voor ons ook geen zin omdat ik het restant van de voucher dan toch niet zou gebruiken.
Kan natuurlijk goed dat we helemaal niet vliegen of juist dat ze tegen die tijd wel weer voller gaan en alsnog stoelen naast ons verkopen.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:02

Voor wanneer staan jullie vluchten?

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:24

Dat is nog wel een eind in de toekomst. Ik kan me voorstellen dat het voor vluchten op kortere termijn niet zo ingedeeld is omdat ze daarvoor al meer stoelen verkocht hebben dan dat je met deze indeling kunt doen en het daarom niet zo te kiezen is op de site.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:41

Kan me voorstellen dat ze voor nu op die vluchten gewoon teveel geboekte stoelen hebben. Maar ik betwijfel of er tegen die tijd al intercontinentaal gevlogen wordt.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:46

Rhinocornn schreef:
Ik ben ook nog aan het afwachten of mijn vlucht op 22 juli door zal gaan zodat ik mijn vriend kan bezoeken.
Ik zag gisteravond wel dat mijn directe vlucht opeens gewijzigd is naar eentje met een overstap, ook mijn gereserveerde stoelen zijn daardoor verdwenen .. -O- Het wordt mijn eerste keer dat ik alleen ga vliegen en ook meteen een stuk langer (heb 2 keer 3 uur gevlogen) en voor het eerst buiten Europa. Precies om die reden er in oktober (toen ik de vlucht boekte) daardoor voor gekozen om voor een directe vlucht te gaan.
Waar vlieg je heen? Er zijn maar een beperkt aantal luchthavens waar internationale vluchten mogen aankomen.
Zelf denk ik dat er in juli nog niet gevlogen zal worden of beter gezegd dat mensen uit de EU nog niet de VS in mogen.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:04

O'Hare is één van de luchthavens waar wel geland mag worden vanuit Europa. Bestaat je oorspronkelijke vlucht nog wel? Begrijp dat het zuur is als je een extra stop krijgt maar dit is zo'n extreme situatie waarin de maatschappijen nu zitten dat je ze echt niets kwalijk kunt nemen.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:37

Wat een prachtige foto's! En hoe bijzonder moet het zijn om zulke drukke plekken nu in rust te kunnen bezoeken.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:48

Ik vond Atlanta een leuke stad. We zijn er een aantal dagen geweest en hebben een segway tour door de stad gedaan. World of Coca Cola, CNN en het huis van de gouverneur bezocht. En verder gewoon lekker een beetje door de stad geslenterd. We hadden toen een hotel in Atlanta Buckhead geboekt na een tip. Dat vond ik echt een super leuke wijk en zeker een aanrader om in die omgeving te zitten.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:44

Voor geld terug moet je wachten tot zij komen en dat is pas op het laatste moment helaas. Als je een voucher wilt kun je wel eerder annuleren. Heb je rechtstreeks bij de airline geboekt? Anders moet je bij degene zijn waar je geboekt hebt.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:28


Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:16

Heel veel sterkte. Die onzekerheid is vreselijk.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:18

Je kunt ook zorgen dat je een reisverzekering hebt die gewoon de losse dingen dekt. Enige is dat repatriëring vaak vanuit reisorganisaties komt en dan is het soms makkelijker thuiskomen. Aan de andere kant is er niemand in het buitenland blijven staan dus je komt sowieso wel thuis.

Ik heb afgelopen week nieuwe tickets geboekt naar Florida. Voor februari dus we hebben nog even maar wel iets om naar uit te kijken. Ik had nog een voucher liggen en kon daarmee alleen economy comfort stoelen boeken dus we moesten iets bij betalen maar voor €250 p.p vliegen we nu heen en weer met 46 kilo bagage p.p en in de economy comfort van Lufthansa die wel serieus veel meer comfort biedt met 20cm extra beenruimten, bredere stoelen en ze kunnen ook vrij ver achterover.
We vliegen heen naar Orlando en terug vanuit Miami.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 08:41

Mijn tickets zijn gratis om te boeken anders had ik het ook nog niet gedurfd. Accommodatie en auto boek ik eigenlijk altijd al annuleerbaar dus nu zeker.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:47

Ik mag me ook eindelijk weer eens melden in dit topic. Na een aantal Amerika vrije jaren hebben we eindelijk weer een trip in de planning. In september willen we twee weken weg en dan vliegen naar Denver en vanuit daar een weekje roadtrip naar Yellowstone.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:36

Leo schreef:
Ga je ook een stop bij de mustangs in de Prior Mountains doen op weg naar Yellowstone? I
Die had ik nog niet op mijn lijst staan maar ik had het ook nog niet gezien. Eens kijken of dat een dat een optie is. We hebben eigenlijk te weinig tijd zoals ik het nu bedacht heb en ik wil mijn man ook voldoende tijd in de stad gunnen. Die is wat minder buitenmens dan ik ben.

MoniqueT schreef:
Gaaf, Katja! Het is wel een hele trip hoor, vanuit Denver en dan in twee weken. Is Salt Lake City geen optie?

Is zeker een optie want ik heb de vluchten nog niet geboekt. Het rondje vanuit Denver spreekt me op het eerste gezicht meer aan. En ook Denver als stad vind ik aantrekkelijker dan Salt Lake City maar ik ga er morgen nog eens even naar kijken.
Vluchttijden zijn voor ons wel minder gunstig en de prijs ook wat hoger. Ik heb vouchers voor United dus zit daar een beetje aan vast.

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:46

Qua tickets is alles eigenlijk wel mogelijk. Naar Billings vliegen is niet duurder dan een retour Denver. Ik zou alleen even naar de drop off kosten moeten kijken.
Stopover zou ook nog een optie zijn maar de route die ik al een beetje bekeken had om erheen te rijden vind ik erg mooi met een aantal leuke plaatsen. En we houden wel van autorijden als de omgeving mooi is.

We hoeven geen enorm bruisende stad te hebben maar als we lekker kunnen eten, filmpje kunnen pakken en wat kunnen shoppen is mijn man al heel gelukkig. Denver heeft dat allemaal wel net als een aantal mooie musea en de mogelijkheid om een sportwedstrijd te bezoeken.

Wel echt fijn om even lekker te sparren met jullie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Majestic-12 en 54 bezoekers