Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:57

Oh wat een drama’s zeg...

Hier in de buurt ook al mensen thuis van wintersport en iemand met rondreis Zuid Amerika eerder thuis omdat ze Belize niet in mochten.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:57

We proberen haast achter het papierwerk te zetten, zodat we haar eerder kunnen gaan halen.
Wel zonde, hadden een paar dagen in Hermanus gepland, maar dat zal hem niet worden. Als we haar maar hier hebben, dan kan ik eindelijk ophouden met stressen over alles...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 20:00

Off wat een gedoe zeg. Iris ik hoop echt dat het je lukt!

Tutti frutti: verzorg je goed! Toch eng als buitenlander denk ik.

Blij dat ik al naar Uganda geweest ben dit jaar :) twijfelde nog over een weekje kruger in het voorjaar maar dat idee laat ik maar varen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:12

Dankje Poes! Komt goed, vlieg nu terug naar Accra en ga daar lekker in mn bedje liggen. Vriendin van me haalt me op en stopt mn koelkast lekker vol, die heeft wat boodschapjes gedaan.

Bizar om te horen hoe ook jullie corona al zo actief ervaren. Ik merk hier dat sinds gisteren iedereen erg terughoudend naar mij is als buitenlander. Mensen gaan aan de andere kant van het restaurant zitten, en medewerkers van het hotel wisten dat ik malaria had maar vroegen toch even na wanneer ik voor het laatst het land uit ben geweest.
Gisteren de eerste twee cases hier, een Turk en Noor. Ineens veel mensen in het straatbeeld met mondkapjes en handschoenen. Er worden veel onzinverhalen verspreid en geloofd hier.

Ik hoop zo dat ik straks geen koorts scan op aankomst in Accra want dan gaan ze wel moeilijk doen denk ik. :=

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 22:17

Sakura789 schreef:
Maart?


Ja 23 maart.

Vooral ook het scheef aangekeken worden, vermeden worden etc vraag ik mij af mochten we nog wel mogen gaan...
Zelf blijf ik 1.5 week zo goed als thuis in die zin dat ik grotere gezelschappen en ov vermijd. Ook om kans zelf iets op te lopen voor vertrek te verkleinen

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:28

Spannend hoor allemaal, hopen dat het mee gaat vallen allemaal.

Wij zitten te denken om eerder die kant op te gaan. We moeten toch thuis werken, dus kan ook op andere locatie.

Hopelijk valt het mee in Afrika voor de mensen. Hogere temperaturen en hoge luchtvochtigheid doen virussen geen goed gelukkig.

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:38

Ziet er leuk uit Tutti! Kan me voorstellen dat je je niet erg veilig voelt als er geen stroom is, door de open tuin om je heen.
Fijn dat je naar huis hebt kunnen vliegen en hopelijk nog zonder koorts door de douane!

Ik ben in Tanzania doodziek geweest en ze zeiden dat het geen malaria was (maarja, bloedtest bij een blanke is niet betrouwbaar) maar oh, heb me nog nooit zo slecht gevoeld als toen. Ben nog steeds benieuwd wat het is geweest.

Zoveel geïnfecteerden zijn er nog niet toch in (zuidelijk) Afrika? Las wel ergens dat ze het ontzettend streng aanpakken. En terecht, ze zijn niet klaar voor zoiets.. :(:)

Hopelijk kunnen de reizen van jullie doorgaan en kan Iris haar paard halen, ik duim voor jullie!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:36

Er zijn nu 2 gevallen bevestigd in Namibie, sinds vanmorgen.
Er komen geen vluchten meer aan vanuit Quatar, Ethiopie en Duitsland. Er gaan ook geen vluchten die kant uit. Deze beslissing is voorlopig voor 30 dagen genomen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:09

Morgen spoedoverleg in het parlement van Zuid Afrika. -O-

Wij zitten al een paar dagen in vrijwillige quarantaine. Mochten we wel gaan dat wil ik 100% zeker zijn dat we niets meenemen.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:29

Sakura789 schreef:
Morgen spoedoverleg in het parlement van Zuid Afrika. -O-

Wij zitten al een paar dagen in vrijwillige quarantaine. Mochten we wel gaan dat wil ik 100% zeker zijn dat we niets meenemen.


Oh oh, had een tripje richting zuid Afrika gepland staan, weliswaar niet in de komende maand, maar ga me toch een beetje zorgen maken -O-

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:23

Ben benieuwd water uit komt... Met alle verhalen wil je bijna ook niet meer. Wij gaan 2 weken. Er kan in die tijd dat we in ZA zitten enorm veel gebeuren. Zoals zoals hierboven vluchten van of naar bepaalde landen schrappen...

Ik ben idd ook mijn sociale contacten aan het verminderen. Voor de zekerheid.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:00

Zuid Afrika sluit 35 van de 57 grensovergangen per direct. Mensen uit risico landen, ongeveer heel Europa valt daar onder, zijn niet welkom.

Sorry dames :( Ik baal ook enorm, zal alle tests en vergunningen opnieuw moeten doen. En dat grapje kostte me de eerste keer al heel wat :(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 20:04

Ach nee. Bah het is echt zo’n klotesituatie.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:08

Tjeeees ook voor Namibiers? Ik lees in de hoog risico landen nog geen Nederland, maar dat zal ongetwijfeld volgen.

Wat een gedoe zeg, wat een impact heeft dat virus wereldwijd :(

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:27

En eerlijk? Ik ben er blij mee. Ik wilde al niet meer. Helaas wel hoop rompslomp en mogelijk geld verlies. Veel accos en de auto's gratis kunnen annuleren. 4 van de 14 nachten niet. En de tickets even nazoeken hoe en wat.

Er valt een last wel van m'n schouders. Want na donderdag wilde ik al niet meer. Maar ik huil ook heel hard. Mijn eerste echte vakantie sinds jaren. Dat ik 2 weken weg ging en kon kan ik mij niet meer heugen. Zo verheugd op een geweldige reis. Ruim half jaar zoveel voorpret. Hard voor gespaard. Unieke kans.... Gaat helaas niet snel meer genwuren ben ik bang... ;(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 21:52

Balen Tancreda. Een persoonlijk berichtje naar de acco’s wil nog wel eens helpen weet ik uit ervaring.

Het is het eerste jaar in jaren dat wij eens niet in het voorjaar onze reis hebben staan. Heel blij mee uiteraard. De Karpaten is bevestigd voor september, dat moet wel lukken denk ik.

Maar echt heel nare situaties voor jullie.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:21

Heel erg balen Tancreda, maar wat je zelf ook zegt; waarschijnlijk was je toch niet met een ontspannen gevoel op vakantie gegaan nu...

Hier in Ghana inmiddels 6 gevallen. Mensen uit landen met 200+ cases komen er niet meer in, behalve met een residence permit of Ghanees paspoort, en dan natuurlijk wel 2 weken in quarantaine (thuis).
Ik hoop heel erg dat dit niet langer dan eind april gaat duren.... in mei komt mijn vriend en erna ook een goede vriendin. Als dat niet door kan gaan zie ik mijn vriend tot september niet waarschijnlijk :'(

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 07:42

Poeh das een lange tijd zeg, wat balen!

Ik wacht al sinds eind Nov tot ik mijn merrie op kan halen maar ze moest eerst haar African Horse Sickness vaccinatie hebben en die moest dan weer minstens 40 dagen oud zijn. Dat is precies vandaag verlopen. En nu moet ik nog langer wachten, tot Zuid Afrika de grenzen weer opent, tot ik haar eindelijk op kan halen.
Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar heb een enorme lading pech over me heen gekregen met paarden de laatste tijd en ben er helemaal klaar mee. Was zo hard aan het aftellen tot ik haar eindelijk bij me zou hebben.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:22

Iedereen zou ontzettend balen ik jou situatie joh. Maar je staat machteloos, helaas....

Hier alle scholen, universiteiten, public gatherings, kerken etc opgeschort... Restaurants nog wel open.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:27

Wat onwijs balen dat je haar nu niet kan halen....

Het reisadvies naar ZA is nog niet aangepast. Het staat nog op geel. Zal wel weinig kans zijn dat het binnen enkele dagen op oranje komt te staan.... zou wel 'fijn' zijn, want dan kan ik nog wat met de annuleringsverzekering.... :(

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:10

Wij hadden daardoor ook nog wat hoop. Alleen Botswana heeft sinds gisteren alles afgesloten, dus we kunnen nu echt niet meer weg.

Nyaleti

Berichten: 6133
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:28

Iris er zijn altijd ergere dingen aan de hand als je naar het grotere plaatje kijkt, betekent niet dat wij ons niet ontzettend poedersuiker mogen voelen om persoonlijke 'kleine' dingen. Ik had het je zo begint dat je eindelijk je merrie weer had, na het drama van je andere paard :(:)
Hoe is het momenteel met de regen in Namibië? Blijft alles nog wat groen? :)

Tancreda, ZA is ook (grotendeels) gesloten voor vliegverkeer toch? Als het goed is krijg je dan in ieder geval het geld van je vliegticket terug.. dat is vast niet je grootste uitgave als je accomodaties al hebt geboekt, maar in iedergeval iets.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:44

Thanks voor de lieve reactie's <3

De regen is weer terug hier, we krijgen de hele week elke dag regen en het plenst nu ook.
Daar zijn we dus enorm dankbaar voor!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:45

Kan dat dus nog niet terug vinden. KLM vliegt nog gewoon en kan niets vinden over Zuid Afrika daar. Voor m'n annuleringsverzekering moet het land orange zijn in reisadvies en het is nog steeds geel....

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:48

Mijn man werkt voor de grootste voedingswaren leverancier van Namibie, en zij hebben experts in de hand genomen om zoveel mogelijk voorbereid te zijn op wat hen te wachten staat. Ze proberen uiteraard om het land en de import/verspreiding van voedingswaren zo goed mogelijk draaiende te houden.

Volgens simulaties/voorspelling kabbelt het hier een tijdje rustig zo voort, met af en toe een besmetting en kunnen we begin april weer een nieuwe golf van besmettingen verwachten.

Of dat echt zo is, is natuurlijk afwachten...