Kruger park februari

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:59

Ik ben er nu vier keer geweest en het verveelt me nooit. Juist op zoek gaan naar de dieren die je niet vaak ziet.
Ik zou er zo weer een paar weken heen willen. Zulke bijzondere ervaringen gehad.
Ik heb zelfs twee 'kruger' tattoos: een koedoe en een lilac breasted roller.

De wilde honden, die zou ik zo graag willen zien, dat is nog niet gelukt.
Een keer zeker twintig minuten lang een luipaard wandelend naast de auto gehad, zonder andere auto's erbij.
Een troep leeuwen die naast de weg rustig lag te slapen.
Twee honey badgers die in een kamp de prullenbak van de buren plunderden. Geweldig vermaak.
Schorpioen op de deurmat.
Nachtaapjes <3
En een van mijn favoriete vogels spotten, de hoornraaf.

Ik heb nooit malariatabletten genomen, maar wij waren er in mei en in juli/augustus.
Alles zelf geregeld trouwens.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:14

poes schreef:
Omg. Is dat zwanger luipaard en aardwolf?

Wilde hond heb ik gespot in bots. Maar evengoed onze eerste zuid Afrika reis van 25 dagen met enorm veel Safari dagen maar 1 leeuw in de verte gezien en twee cheetah. Was echt qua katten een enorm povere reis. Alles reizen erna en ervoor veel katten.


Zwanger of veel gegeten haha.

De andere is een civetkat.

Cheetah's hebben wij één keer gezien, ook wat verder weg.
Leeuwen ook nog een keer een grote troep vermagerde leeuwen die op hun gemak langs de auto's op de weg liepen.

Wij hebben dan ook wel wat langer in het Kruger gezeten, bij twee vakanties zelfs een week.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:20

De apen zijn echt hel ja.
Let er ook op dat je de ramen van je auto goed dicht hebt als je in het kamp parkeert..
Wij hebben een groepje vervet monkeys bij onze buren op het dashboard in de auto een zak chips zien leegvreten :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:10

Wij vroegen dat altijd ter plekke waar we waren in ZA. Overal waar we aankwamen vroegen we of het veilig was om in het licht of donker de straat op te gaan.
Maar ik denk dat dat in die regio wel kan. Gewoon je deuren op kinderslot als je rijdt en logisch nadenken. Nergens zomaar stoppen.
Heb je geen huisje met braai, zodat je lekker kunt bbqen?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:01

Als je meerdere dagen gaat is het de moeite waard om uit te rekenen of het scheelt om een wildcard te kopen van sanparks. Toen wij er een week waren hebben we die gekocht, dat scheelde wat aan kosten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, HarmanyL, kimmetje26, Ninaka, TamaraFloor, xxxmh en 75 bezoekers