[Foto] Rauwe natuur in Israël

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

[Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 18:11

Vorige week zijn we 3,5 dag in het zuiden van Israël geweest. Niet om op het strand of aan een zwembad te liggen, dat heb ik een halfuur volgehouden, maar om te hiken. Daar is het ook winter, we waren er de koudste dagen van het jaar. We hebben inderdaad de eerste dag in het begin een vestje aan gehad. :+ De rest van de dagen hebben we overdag een heerlijke 20 tot 25 graden gehad: perfect weer om de omgeving (= woestijn) te verkennen.

Israël is voor ons op veel vlakken verrassend geweest. De natuur is rauw en droog, maar vooraf had ik niet verwacht hoe divers de woestijn kan zijn. Iedere bocht gaf weer nieuwe uitzichten, rotsformaties en geologische informatie. Mijn vriend is geoloog, dus zo'n trip is altijd extra interessant en leerzaam.

Ik had wegens enkel vliegen met handbagage geen camera mee dit keer, alleen mijn kleine compactcameraatje. Toch vond ik het waard om wat kiekjes van deze bijzondere omgeving op Bokt te delen. :)

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12.
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

15.
[ img ]

En, zoals altijd, is zelfs voor 3,5 dag een maximaal aan 15 foto's bij lange niet genoeg. :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 18:37

germie schreef:
[ [url=m/rlrOT5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Middellandse zeekust ten noorden van Tel Aviv is niet droog hoor. Daar is het best groen. En er ligt overal afval.


Daar zijn wij niet geweest. ;) Daar is het inderdaad groener, zag ik op internet. Dat het droog was waar wij waren (eens per 3 jaar regen, vertelde een local) maakte het gebied bijzonder op zijn eigen unieke manier. Ik vond het er prachtig op een eigen, rauwe manier.

Zonde van al het afval..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 19:56

Ik ben ook doorgaans de liefhebber van bomen en bos, maar ook dit was bijzonder op een eigen manier. De droogte is er nu niet anders dan een aantal jaren geleden, het is een intens droge streek. Het was bizar om te zien wat er dan wel weet te leven, en hoe.
Bomen in de droge rivierbeddingen die eens in de zoveel jaar eens natte voeten hebben, maar wel hun groene bladeren afsteken tegen het geel, rood en grijs. Struiken die in bloei stonden, nu het daar winter is.

[ img ]

[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 20:53

Maflinger_S schreef:
O heerlijk, ik hou van dit soort landschap. Mooie foto's.

Was deze 3,5 daagse trip op zich staand, vanuit Nederland, of waren jullie toch al in de regio?


Directe vlucht van Amsterdam op Eilat, waar we een hotel hadden. Eilat is een badplaats en we zijn ook even wezen kijken op het strand maar dat bleef bij even kijken. We waren er vooral voor even bijkomen en vitamine D opdoen. Omdat we beide het beste bijkomen door te wandelen en de natuur op te zoeken samen, is het een wandelvakantie geworden :)) De natuur is ook zoveel mooier dan de stad of het strand, en vele malen rustiger ;)
We hadden een huurauto dus alle vrijheid om de omgeving te ontdekken en mooie hikes op te zoeken. Zaterdag eind van de dag aangekomen en woensdagmiddag weer terug.


gaucho schreef:
Verrassend en fascinerend :j Gaat op mijn al veel te lange lijstje :-)

Hebben jullie alleen gehiked?


Doen! Wij zouden ook graag nog eens naar de Dode zee regio gaan en eventueel Jeruzalem, daar was deze trip te kort voor maar wie weet gaan we nog eens in de winter voor een paar dagen langer ;)

We hebben ook een paar andere activiteiten gedaan, waaronder een woestijntocht per kameel en een "onderwater toren" in de Rode Zee. Alle dagen hebben we wel flink wat kilometers in de benen gezet. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Foto] Rauwe natuur in Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-20 09:23

Jordanië is ook zeker op mijn lijst gekomen! Lijkt me ook prachtig. :j
We zaten nu tegen Jordanië aan, maar de grens even over gaat niet daar := onze auto mocht het land ook niet uit.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-20 09:45

ArankaM schreef:
Leo schreef:
Jordanië is ook zeker op mijn lijst gekomen! Lijkt me ook prachtig. :j
We zaten nu tegen Jordanië aan, maar de grens even over gaat niet daar := onze auto mocht het land ook niet uit.

Ja zeker ook een aanrader, met name ook voor hiken en archeologie! Ik kan helaas niet zulke mooie foto’s maken als -O-


Welk gebied zou jij aanraden? En welke reisperiode?


Sakura789 schreef:
In Petra hebben we een hike gedaan, waar we gewoon niemand zijn tegen gekomen. Er is veel mogelijk als je niet heel veel toeristen wilt zien.

In Libanon is een lange wandelroute door het land, waar je ook delen van kunt doen.


Ja gaaf is dat. We voelden ons nu ook echt alleen op sommige plekken, zo gaaf! Ik steek altijd veel tijd en moeite in foto's maken tijdens vakanties en moet soms echt moeite doen om de natuur "mens loos" op de foto te krijgen :')
Nu was dat absoluut niet aan de orde. We waren gewoon echt zo alleen :))

Bedankt allemaal!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50035
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-20 15:39

ArankaM schreef:
@Leo: in principe kan je in 10 dagen het hele land door. Wij hadden een auto gehuurd, dat was ideaal! Het grootste stuk dat we gereden hadden was 4 uur.
Wij waren er in de winter en dan is alles wel een beetje grauw. In de lente schijnt het meer in groei en bloei te zijn, maar is het nog niet zo heet.


Ik onthoud het! Wie weet een leuk idee voor het vroege voorjaar komend jaar.

Narya schreef:
Is dit de woestijn daar? Het lijkt behoorlijk op Wadi Rum aan de andere kant van de grens :D


Het is ook echt, soms letterlijk, een steenworp afstand :))
We hebben met de kamelen op een punt gestaan waar je zowel uitzicht had op Israël, Egypte, Jordanië en Saudi Arabië.

Ntlie_ schreef:
Prachtige foto’s! Wat een gaaf en ruig landschap! :wow:
Wel een heel gaaf idee om daar een rondreis te doen, zo mooi! :j


Bedankt!!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En de kuststrook:
[ img ]

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers