Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:21

casperzazoe schreef:
[naam], met een man ,of iedergeval met een reisgenoot, zou ik de bus al een stuk fijner vinden. Ik ben uiteindelijk gevlogen omdat de bussen allemaal vol zaten (was net voor kerst) en het was doodeng :+ met een kleine chessna door de bergen, dus heel veel turbulentie en niet de stabiliteit / 'kwaliteit' die je gewend bent van een grote Boeing natuurlijk.
De kleine busjes, Daladala, zitten ram vol. Waar plek is voor 10, zit makkelijk 20 man :') nou weet ik niet of het met de tourbussen ook zo is maar gok dat er wel wat zitplekken geïmproviseerd worden. Online boeken lijkt me verstandig, misschien dat je dan ook met een meer toeristische bus gaat dus misschien wat minder heisa onderweg.

Supervixen, wat een mooie foto van de leeuwin! Bijzondere omgeving lijkt het mij om een safari te doen. Klopt het dat het park enorm divers is kwa natuur? Geniet nog van je laatste dagen!

Wij zitten een dagje of 10 voor kerst in de bus, is het dan al even druk? Ja we willen wel graag van tevoren boeken en idd met een wat luxere tourbus. Als het niet gaat vliegen we hoor, maar het idee was juist dat we op deze manier wat meer van het land konden zien ipv als we er alleen maar overheen vliegen. En ja, wel een luxere bus :o Mijn gestel is niet goed genoeg om de hele dag bij mijn vriend op schoot opgevouwen te moeten zitten :=


Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 22:45

Gaaaaaf Poes! Ik ben super jaloers. Oeganda lijkt mij echt prachtig.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:40

Waaaauw Bente wat super vet :oo Ik ben jaloers man. Wat ga je daar doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:59

Ja hoor!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:47

Johannesburg zelf is ook leuk (wel een beetje uitkijken, is niet overal even veilig) en zelf rijden is ook hartstikke leuk en toegankelijk :) Ik ken Kruger en de omgeving niet dus kan je er niet veel over vertellen maar als je de kans hebt zou ik zeker gaan. Ook al is het maar een dag, het is echt een hele bijzondere ervaring.

Ik vond zelf rijden in parken trouwens heel leuk maar je mist wel een hoop omdat je ook enigszins op de wegen moet letten (vaak niet geasfalteerd en met nogal wat gaten, plus je moet uitkijken voor kevers waar je niet overheen mag rijden) dus je kan niet echt je ogen uitkijken. In die zin is een drive met een gids leuker. Ik heb in Addo zelf gereden en uiteindelijk ook een leeuw gespot (is daar niet zo makkelijk) omdat ik met volle vaart achter twee gidsen in een golfkarretje aan ben gereden en daarna in de file ben gaan staan voor de leeuw.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:53

Toen ik in Zuid Afrika woonde werd tegen mij gezegd dat het beter is om goed te smeren (er bestaan ook pleisters die een muggenafstotend goedje afgeven) dan om elke dag tabletten te slikken. Ik zou ze persoonlijk niet willen slikken en vol inzetten op preventief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:52

Anoniem schreef:
De kans dat ik nog terugga acht ik niet groot.
Het valt nu mooi te combineren, en dus besloten om voor kruger park te gaan samen.

Haha wacht maar tot je er geweest bent. Dan wil je het liefst elk jaar terug <3

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:59

Ik vond mijn reis door ZA ook echt reuze meevallen. Ook relatief luxe hotels zijn echt niet heel duur. Ik heb in George en Agulhas in self service cabins (dus met kookstelletjes) gezeten voor 50/60 euro per nacht, en dan heb je gewoon een heel huisje voor jezelf. In PE zat ik in het Radisson voor 70 euro per nacht ofzo. Het enige dure was Kaapstad, maar daar zat ik in een mega luxe hotel met restaurant, cocktailbar en zwembad in Bantry Bay, en om heel eerlijk te zijn was dat alsnog maar 100 euro per nacht.

Auto huren is goedkoop, benzine is goedkoop, eten is goedkoop.. Het enige wat ff wat kost is vliegen en game drives etc drijven de prijs vaak wel op.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:48

Oh ja zelf rondrijden kan ook prima. Ik had het in mijn geval meer over de game drive op een privelandgoed, dat tikt wel aan. Entree van parken is in ZA ook best aan de prijs vond ik, ik betaalde mindere omdat ik een visum had en dus technisch gezien daar 'woonde', maar kan mee herinneren dat mijn reisgenoten best iets af moesten tikken.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:47

In Zuid Afrika hoef je dingen als satelliettelefoons niet per se mee de parken in. Tenminste, in Addo kan je niet echt verdwaald raken, het zijn maar een paar wegen en die komen allemaal weer uit bij de bewoonde wereld. Je eigen telefoon doet het ook gewoon voor het geval je met panne komt te staan.

En inderdaad, hoef je ook geen speciale auto te hebben. Zag genoeg mensen in een Picanto of een i10 rondrijden. Wij hadden een Renault Captur maar dat is meer omdat dat de enige automaat optie was en ik per se een automaat wou rijden (had mijn rijbewijs nog niet zo lang en vond schakelen met mijn andere hand een beetje te spannend).

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:52

Kijk eens naar Tanzania? Ik zou deze winter eigenlijk Dar Es Salaam - Arusha voor safari - Zanzibar doen. In Dar kan je volgens mij best naar het strand en zanzibar is al helemaal je bounty gevoel. Ook makkelijk zelf te boeken trouwens.

Goedkoop is het niet, maar je krijgt er ook wel veel voor terug? Ik heb nergens Europese prijzen gehad maar heb me in Zuid Afrika ook enorm geërgerd aan mijn reisgenoot die er blijkbaar vanuit ging dat omdat het ‘Aaafrikaaaaa’ was alles gelijk goedkoop zou zijn ofzo. Enig idee wat het kost om een private game reserve te onderhouden :+

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:59

Ja, maar ook qua overnachtingen bv. Mijn reisgenoot verwachtte echt dat we in Kaapstad mega goedkoop uit zouden zijn voor luxe hotel met uitzicht op zee, parkeren in garage, in een hele goede buurt. Want het was toch immers afrika en geen ibiza.


Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:13

Omg, poes wat een onwijze droom zeg. Gorilla's zien staat voor mij echt zo bovenaan het lijstje. Wauw <3

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:02

Onthou wel dat het in zuidelijk Afrika een stuk warmer is dan hier en dat het virus slecht overleeft bij echt hogere temperaturen. Het blijft natuurlijk heel heftig en als het daar wel echt voet aan de grond krijgt zoals hier kan dat best hele grote problemen opleveren -O-

Ik hoop dat je kan vliegen Bent <3 Als ik iets voor je kan betekenen als je in NL aankomt moet je een gil geven he. Ik woon vlakbij Schiphol dus als je een logeeradresje nodig hebt oid ben je meer dan welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:11

Iriscope schreef:
Helaas is het nog niet bewezen dat het virus slecht overleeft bij hoge temperaturen.

Daarbij is de omgeving van bijvoorbeeld Kaapstad echt niet heel erg warm en gaan wij momenteel richting de winter, dus de temperaturen zakken hier.

Kaapstad is in de winter rustig maar rond de 20-12 graden, dus of dat nu zoveel uit maakt?

Oh nee zeker hoor. Ik bedoelde het goed, niet om het te downplayen ofzo. Ik hoop echt met heel mijn hart dat het in zuidelijk Afrika niet zo hard gaat als hier.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:54

Mooi zo lieverd <3 En de goede keuze is de keuze waar jij je goed bij voelt. Als jij je er nu prettig bij voelt dat je gewoon met je vriend bent en je ouders kan zien, is dat de goede keuze. Maakt echt niet uit wat anderen daarvan vinden.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:21

Er zijn daar natuurlijk wel wat andere risico's dan in veel westerse landen.. Als je hier zegt 'was je handen na elk contact' kunnen mensen daar vrij serieus naar luisteren. Veel Afrikaanse landen hebben een grote populatie mensen die amper toegang hebben tot stromend water, hoe moeten die hun handen zo vaak wassen? Het is echt hopen en bidden dat zo'n virus geen voeten in aarde krijgt in een township want je krijgt er echt never nooit meer grip op als het daar eenmaal rondgaat. Dat kan dan echt nog jaren duren, en in townships wordt al geworsteld met twee grote epidimieen (trombose en aids).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:32

Iriscope schreef:
Weet je zeker dat dit geen fake news is? Er is zeker hier in ZA, Nam en omstreken onwijs veel fake nieuws omtrent Corona en dit is wel heeeeeel drastisch.

Het is wel een echte post op de Facebookpagina van deze krant, dus ik gok van wel.
https://www.facebook.com/ThePatriotOnSu ... 0301752020

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:19

oomens schreef:
Emmaa_ schreef:
...en in townships wordt al geworsteld met twee grote epidimieen (trombose en aids).

Dat zal ongetwijfeld gaan over tuberculose en aids, wat inderdaad sterk gecorreleerd is. Een vrijwel afwezige afweer met daarbovenop een hardnekkige longinfectie, dat is geen prettige basis om Covid-19 bij te krijgen.

Oeps, ik bedoel uiteraard tuberculose inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:37

maj0 schreef:
Wij krijgen te horen dat webeterniet naar zuid Afrika kunnen gaan omdat dit nogal gevaarlijk is. Is dit zo of valt dit nog mee?

Dat ligt er heel erg aan wat je perceptie van veilig is en welk deel van Zuid-Afrika je wil bereizen. Ik heb er een half jaar gewoond en in mijn ervaring: het is niet het veiligste land ter wereld. Je moet rekening houden met bepaalde zaken. Voor mij betekende dat dat ik in bv Kaapstad niet 's avonds laat alleen over straat ging en binnen op mijn Uber wachtte. In Grahamstown, waar ik woonde, was terwijl ik er woonde nogal wat onrust over de kidnapping van een aantal jonge studentes. Daarom mocht ik daar na donker niet meer alleen over straat en moest ik bij voorkeur pepperspray bij me dragen.

Het is geen onveilig land, over het algemeen zijn mensen ontzettend vriendelijk. Maar net als bij andere landen waar veel ongelijkheid is en een deel van de mensen in enorme armoede woont, moet je beter opletten en je gezonde verstand wat beter gebruiken.

Tancreda4 schreef:
https://onemileatatime.com/south-africa-tourism/

Deze stuurde iemand mij door. Weet iemand er al meer van toevallig?

Ik heb toevallig net een lang artikel geschreven over COVID-19 in Zuid Afrika en ik zou er rekening mee houden dat de (strengere) maatregelen voorlopig nog wel even aanblijven. Die strenge maatregelen zijn voor een groot deel nodig om het aantal besmettingen laag te houden en te voorkomen dat het virus in townships terecht komt, waar er veel moeilijker grip op te krijgen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:36

maj0 schreef:
Het plan is om van johannesburg met de auto naar Zimbabwe te rijden. Dus niet echt veel grote steden waar ze verblijven. In het donker had ik ook gehoord inderdaad. Bedankt!

Dat deel ken ik qua veiligheid niet zo goed dus misschien dat iemand anders daar een beter beeld van kan schetsen! Maar als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld en het niet erg vindt om je reis misschien een beetje in te richten op veiligheid (dus alleen overdag verplaatsen en 's avonds een Uber pakken ipv nog even lekker terug wandelen) is het allemaal best prima te doen. Ik heb me geen moment echt heel onveilig gevoeld, maar ik weet dat een deel van mijn reisgezelschap daar wat gevoeliger voor was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:12

laughterline schreef:
Hier sluiten de tankstations om 7u savonds :+ Ik zit hier zeker wel op mijn plek. Wil m'n eigen paard kopen (m'n leadhorse) volgend jaar als ik een nieuw visum heb. Nu zit mijn visum aan dit bedrijf vast, dus ik kan niet wachten om een ander visum te hebben en wat meer vrijheid heb en kan ademen. Als ik inderdaad m'n baan verlies dan verlies ik nu ook m'n visum. Ik zie m'n toekomst hier en m'n grote droom is om ooit m'n eigen farm animal sanctuary hier ergens te openen. Zonder dromen is het leven maar saai toch? Hopelijk..one day <3 . Zeker fijn om lekker tijd voor de paarden te hebben zonder toeristen mee te 'moeten' nemen! Maar wij hebben ook al 10weken niet meer gereden nu sinds lockdown.. maar wel veel penny pony tijd voor de paarden haha.

Kan je over van zo'n specifiek werkvisum naar een ander visum? Wat enorm fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:52

sureido schreef:
Waarom rijden jullie nu niet dan? Vroeg ik me af. Wat gaaf je droom zo na te streven.

ZA heeft een héle strenge lockdown waarin je alleen naar buiten mag voor essentiele zaken. Wel voor dieren zorgen maar niet om een buitenrit te maken. Ook omdat de capaciteit van de medische hulpverlening daar al behoorlijk instabiel kan zijn en ongelukken met paardrijden etc even niet welkom zijn. Er mocht tijdens de lockdown in ZA bv ook niet gedronken worden (geen alcohol verkocht iig) omdat een HEEL hoog percentage van de mensen die normaal gesproken op de eerste hulp terecht komt daar is door alcohol (zelf te veel gedronken, ongelukken, veel abuse door mensen die te veel hebben gedronken). Ik gok dat het daarmee te maken heeft, dat daarom ook niet paardgereden mocht worden.

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:55

No worries! Ik heb er toevallig over geschreven dus had de info paraat. Weet overigens niet of die lockdown nog steeds zo streng is, maar ik geloof dat ze het daar veel langzamer uitfaseren dan in NL omdat ze een echte uitbraak daar niet kunnen gebruiken (vooral in de townships, waar ook al grote uitbraken van HIV en tuberculose zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:03

Het virus is ZA binnengekomen met rijke mensen die op vakantie waren geweest in Italie (voor zover ze dat terug konden halen). Hoe ik het begreep van de lokale RIVM was dat het lockdownbeleid er vooral op was ingericht dat mensen die niet in lockdown konden (in townships worden veelal toiletten en andere voorzieningen gedeeld dus isolatie is daar echt onmogelijk) zo veel mogelijk beschermd zouden blijven. Ze hebben het 'geluk' dat door de uitbraken van HIV en tuberculose de infrastructuur voor het behandelen/opsporen van infectueuze ziektes heel goed is, ze zijn bv ook al gelijk deur aan deur gegaan om zo veel mogelijk te testen. Daardoor is voor zover nu bekend de uitbraak redelijk onder controle en zijn de cijfers relatief erg kloppend.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, Gaby, Miiej en 85 bezoekers