Vakantietips, hond op strand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:55

Wij zijn dit jaar in de zomervakantie naar de Costa Brava geweest met onze twee (middelgrote) honden.
In Empuries was er een hondenstrand, vlak bij een camping. Jammergenoeg waren we daar maar een dag, dus hebben er niet gelogeerd. Ik vond het wel een leuk stadje, en wij gaan zeker nog eens terug (ook om bvb het natuurpark te gaan ontdekken)

Uit gemak kopieer ik even mijn google review :P :
Citaat:
In comparison to other dog beaches, this one is really big! very laidback atmosphere, and lovely to not have the feeling to be 'intruding' with your dog. I would definitely recommend this dog beach, and am coming back for sure. Word of warning though: you can drive along next to the beach to find a parking spot right in front of the dog beach. The tourist office in Empuries recommended a parking lot in town, and told us it was a short walk. We were quite disappointed to see that we could have parked a lot closer (a 2km difference - which is a lot for a dog on hot sand...). Also, no bars or shops nearby and no water tap, so make sure to bring enough provisions for you and your doggy! :)


We zijn ook naar een veel kleiner strandje geweest (waar ook een camping vlak naast was): Playa l'Estartit. Eerlijk gezegd zou ik daar niet speciaal naartoe gaan, was erg klein! Waar je op het eerste strand rustig je hond kon loslaten was dit hier eigenlijk niet mogelijk - vooral niet met onze ongeleide projectielen.

Citaat:
Little dog beach. The place seems rather limited, so during the summer season I have the feeling the beach gets quite packed. But maybe they will improve this over time as they see how many people want to visit the beach with their dogs? It was lovely to have a fresh water tap! I would recommend this beach for a quick stop!


Het allerallerleukste van onze trip vonden wij het Parque Acuatico para perros Can Jané. Een waterpark helemaal ontworpen voor honden! **\O/** **\O/** _/-\o_ :') Onze honden vonden het geniaal, en wij bijgevolg ook. Dat was wel zuidelijker dan de twee eerder genoemde stranden. (Dichtbij Barcelona)

Citaat:
Our dogs absolutely adored this doggy water park! Two swimming pools (one with a jumping ramp, accessible to all dogs & one for small dogs (-10kg) or old dogs). Toys are readily available, which was nice because the toy we brought did not float. Near the entrance you have a separate play area with dunes (lovely to roll around in after they had a swim). There is also a zone to rest & relax, as well as a bar/restaurant & a shop with goodies for your dogs. Very friendly staff! We went on a Tuesday so it wasn't too busy. I would definitely recommend if you are looking for a fun day out with your dog!


Over het algemeen voor ik het geen probleem om met honden te reizen aan de Costa Brava. Toen we een boottocht wouden doen (vanuit Tossa de Mar (mooi!) de kust afvaren) mochten ze ook gewoon mee. Verder hebben we ook Girona bezocht, de botanische tuinen in volgens mij Pineda de Mar, een avondmarkt, ... Lekker gegeten, niet onmenselijk duur, wij zien het zeker zitten om nog eens te gaan!
Laatst bijgewerkt door Eowyn3003 op 14-01-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D



Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Vakantietips, hond op strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:30

Kleine toevoeging: Ik woon zelf in het zuiden van Frankrijk, daar is het ook fijn vertoeven! Zelf zijn wij eens op vakantie geweest in Ste Marie La Mer. Officieel is daar geen hondenstrand, maar er is wel een naaktstrand en daar worden honden ook toegelaten. :') Er is ook bijvoorbeeld een camping toegankelijk voor honden: https://www.homair.com/search/france/la ... gL4cfD_BwE
Verder zijn er wel niet superveel hondenstranden aan deze kust vind ik: https://www.plages.tv/chiens/liste-languedoc-roussillon
Wat wij deden is kleine strandjes opzoeken, ipv de grote badplaatsen. Vaak wordt het wel getolereerd.
Voordeel van Ste Marie is dat het klein is, maar je zit wel dichtbij Perpignan, Collioure, Argelès, ook dicht bij de Pyreneeën, er was ook elke avond een avondmarkt. Je kan mooie wandelingen doen in de regio. Moest je leuke activiteiten zoeken met je hond in Frankrijk, kijk zeker eens op de website Emmène ton Chien - staan allemaal reviews! Zo kan je bvb gaan kayakken met de hond, grotten bezoeken, op de boot, ...

Mijn vriend zegt trouwens altijd dat bij ons de honden op vakantie gaan en wij mee mogen om chauffeur te spelen en te betalen. :') Alles staat zowat in het teken van hen (we laten ze ook niet achter in de hotelkamer). Moest je graag meer tips hebben over of het zuiden van Frankrijk (Languedog) of de Costa Brava, laat maar weten!

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, hedwig1, KarinW86, lukka63 en 143 bezoekers