Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:48

Voor 6 maanden Australië en Nieuw-Zeeland was ik €12.000 kwijt. Inclusief alles. Ik had ervoor gekozen om op een touristvisa te gaan en heb dus niet gewerkt.

Hostel in Australië en Nieuw-Zeeland zit tussen de 20 en 40 dollar per nacht voor een dorm. In Sydney zijn de hostels echt mega duur: Wake Up betaal je zo 42 voor een 10 persoons kamer. Maar bijvoorbeeld in Cairns betaalde ik maar 20 voor een 6 of 8 (Weet ik niet meer)

Ik heb zo goedkoop mogelijk geleefd, drink sowieso geen alcohol en at echt niet 7 dagen per week pasta. Maar gewoon goed nadenken hoe, wie, waar wat: soepgroente kennen ze daar niet en groente los kopen is echt mega duur. Wel hadden ze bijvoorbeeld voorgesneden groente uit de diepvries, was dan wel veel te veel voor 1 persoon, maar betaalde dan 3 voor de gemengde groente ipv al 3 voor alleen 1 prei..

Wel bijna alle highlights gezien en gedaan: Great Barrier, Withsundays, Fraser, Bayron Bay surfen, surf school, Great Ocean Road, Kangeroo Island, Adelaide to Alice Springs. 3 weken op Tasmanië gezeten en daar niets voor hoeven te betalen: mn ouders kwamen me daar opzoeken en hun hadden een camper gehuurd en betaalde het eten enz.
In totaal 3 maanden in Australië geweest.

Ook In Nieuw-Zeeland zo zuinig mogelijk maar ook "alle" highlights gezien. Ik had daar een ticket voor de Straybus. Maar jij hebt gelukkig een auto tot je beschikking. Je hebt in NZ verschillende "campings" van de DOC die gratis of bijna gratis zijn. Zit een fijne in Mnt Cook village met overdekte kookgelegenheid en normale wc en drinkwater. Deze campings zijn meestal alleen met auto te bereiken en niet met het ov, dus ik sliep vaker gewoon in een hostel.

Nog één tipje:

Landen zoals de Balkan en de Azoren, Griekenland enz zijn ook zeer prima tijdens een normale vakantie van 1 of 2 weken te bezoeken. Ik zou daar nu niet mn geld aan gaan uitgeven terwijl je die landen ook over een paar jaar kan bezoeken.

Ik zou alleen de landen/ gebieden tijdens je wereldreis bezoeken waarvan je zegt: daar kom ik anders nooit meer.

Ook Amerika (delen van) en bijvoorbeeld Bali zijn prima tijdens een "normale" vakantie te bezoeken en zullen niet prioriteit één hebben als ik vanwege het budget keuzes moet gaan maken.


mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:49

Mkango schreef:
Fitzroy schreef:
Maar je kunt toch naar alle landen op vakantie ? Waarom zou je ergens ‘nooit’ meer komen als je werkt? Alles is te bereizen ...

Geld, tijd, verplichtingen, aantal vakantiedagen... neem aan dat je niet voor een weekje naar Australië vliegt. :+ :) Dan ga je toch sneller naar Griekenland.

Juist als je een vaste baan hebt heb je doorgaans meer budget en kun je ook jaarlijks een reis van 4 weken maken naar een verre bestemming.

Totdat je een baan hebt waar je met hangen en wurgen misschien net aan 2 weken continu verlof op mag nemen... wettelijk mag je eens in de zoveel jaar 3 weken continu verlof op nemen, dat is iig niet ieder jaar.

mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:40

BlackBeautyZ schreef:
Tot nu toe heb ik op school alles nog gehaald dus het zoeken naar leuke bestemmingen gaat gewoon door.

ik heb gister te horen gekregen dat mijn neef en zijn vriendin (die wonen in Canada) twee weken vrij kunnen nemen van werk in september. we gaan van Toronto helemaal naar British Colombia met de camper <3

weet iemand hoe het zit als je wilt reizen hoe de wind waait? normaal is het zo dat je een terugticket boekt etc. maar ik wil echt gaan reizen met het idee: als het me bevalt dan blijf ik wat langer, als ik het beu ben dan wil ik gaan. kan dat zomaar? ik dacht dat je altijd een '''bewijs'' moest hebben dat je terug naar huis gaat.


Klopt. Zeker landen zoals Australië en de VS kom je niet in zonder retour ticket.

Je kan denk ik 2 dingen doen (afhankelijk van de geldigheid van bepaalde visa)

1 een zo goedkoop mogelijk ticket kopen met het idee deze vlucht expres te missen.

2 een duurder ticket kopen waarbij je de route en vertrek datum (gratis) mag wijzigen.

Maar voor beide opties moet je wel een ongeveer plan hebben. Je kan natuurlijk niet een ticket Bangkok- Amsterdam boeken en vervolgens je reis eindigen in Chili.

Dus als je bijvoorbeeld al weet dat je ergens in Azië gaat eindigen, dan kan je bijvoorbeeld een ticket Bangkok- Amsterdam boeken met een flexibele vertrek datum.

Natuurlijk kan het uiteindelijk gebeuren dat je in bijvoorbeeld Australië al zegt: en nu heb ik er helemaal genoeg van! Ik ga NU naar huis!

Dan kan je altijd een ticket boeken op de eerste vlucht naar huis. Maar dit is dan natuurlijk wel een "extra" ticket, het originele ticket Bangkok- Amsterdam ben je dan "kwijt" (of je besluit bijvoorbeeld na een maand thuis weer naar Azië te vliegen .....)


mvdende
Berichten: 5630
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:38

BlackBeautyZ schreef:
dankje voor de tips!

Mvdende: wauw bedankt. maar bedoel je dan ook dat als ik die ticket bijvoorbeeld Bangkok-Amsterdam boek, dat ik dan toch al die landen kan zien? kan ik dan gewoon bijvoorbeeld van Canada, naar NZ, naar ... naar.... ? telt die ene vliegticket Bang-AM in elk land waar ik tussentijds kom als bewijs van vertrek?

de optie goedkoop een vliegticket kopen met de instelling deze dan waarschijnlijk te missen vind ik net niks. is dan naar mijn idee toch alsof ik dan geld verspil... als het niet anders is dan is dit natuurlijk ook een optie.

Xloki: bedankt voor de tip! ik ga eens kijken.


ik heb momenteel hulp gevraagd aan een mevrouw die altijd onze reizen boekt. ik wil namelijk wel zeker weten hoe het zit met visa en vertrekverplichtingen etc.

HopeDreamer: ik heb hier ook naar gekeken. een vriendinnetje van mij doet EF maar ze is er totaal niet te spreken over. ze krijgt nauwelijks contact met haar contactpersoon. eten is uitermate slecht. de leefomgeving voldeed niet aan de omschrijving. de lessen vond ze dan wel goed. maar ze vind dat de prijs kwaliteitverhouding niet goed. door haar mening heb ik EF ook van mijn lijstje gehaald. ik geef dan liever dat bedrag uit aan andere activiteiten.



Je moet éérst een ruw plan gaan maken met wat je wilt gaan zien en doen.

En nee, een ticket Bangkok-amsterdam gaat absoluut niet voldoende zijn om bijvoorbeeld de VS of AU binnen te komen.

Voor elk land/ werelddeel ga je een aparte ticket moeten kopen, zeker voor de lastigste landen. (En een ticket heb je toch nodig want zwemmen van de VS naar NZ gaat ff niet)

Dat ticket hoeft natuurlijk niet naar Amsterdam te zijn, als je bijvoorbeeld heen Amsterdam NY vliegt, kan je prima verder vliegen van LA naar NZ en vanuit NZ naar AU en AU naar Bangkok om daar uiteindelijk de laatste vlucht terug naar NL te nemen.

Maar je moet per sectie, dus bijvoorbeeld NL NY LA NZ wel al geboekt hebben voordat je de VS in mag. Maar vervolgens om NZ in te komen ben je weer verplicht om de sectie NZ AU Bangkok amsterdam al geboekt te hebben anders kom je NZ niet in.....

Daarom moet je éérst een ruwe schets gaan maken met wat je plannen zijn. Welke landen wil ik gaan bezoeken en in welke volgorde wil ik dat doen.

Dan kan je bijvoorbeeld een ticket gaan boeken van NL naar NY en een ticket van LA naar NZ. Dat laatste ticket is dan het ticket met een flexibele reisdatum en route, zodat als je eerder of later naar NZ wil vertrekken, vanuit LA of een andere luchthaven (bijvoorbeeld San Francisco) je dit zonder al te veel kosten aan kan passen.

Je zal dus meerdere van dit soort flexibele tickets moeten kopen als je de hele wereld over wil.
Of meerdere goedkope tickets en deze niet gebruiken.

Daarnaast zit je met geldigheid van visa, op een bepaald moment MOET je het land uit zijn! In de America's kan je natuurlijk ook over land naar het volgende land vertrekken, maar je moet je wel even goed inlezen over bijvoorbeeld zuid Amerika, hoe veilig het daar is en of je daar wel heen wil, en natuurlijk wat je budget is!

Als je van plan bent om te gaan vliegen, kan je je ticket op de laatste dag van de geldigheid van je visa boeken. Wil je eerder weg, moet je of een extra ticket boeken of je vertrekdatum wijzigen.

je geeft aan dat je een goedkoper ticket en dat expres missen niet ziet zitten, maar bedenk wel dat je voor de prijs van een flexibel ticket, misschien wel 2 goedkope tickets kan betalen! Dus dat geld ben je dan toch kwijt..... En flexibele tickets zijn echt een heel stuk duurder!

Je kan altijd ook een kijkje nemen op de site van Kilroy travel, zij bieden wereld tickets aan. Maar ze zijn wel erg sluw, want ik wilde hun aanbieding boeken waar ze flink reclame mee maakte en dat was dus al niet meer mogelijk.

Alles zelf los boeken bleek stukken goedkoper.

Ik weet niet helemaal hoe het zit in bijvoorbeeld de VS, maar je moet ten alle tijden kunnen bewijzen dat je het land niet binnen komt om illegaal te werken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Cowgirl83, Ekstul, fohadie, sandra1312, xLauLaUx en 79 bezoekers