Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:52

Zo, het is 2020 en wij bereiden ons alvast op ons eerste campeerjaar voor.

Wij hebben hier in de buurt een vouwwagen gezien die wij misschien willen kopen en ben nu bezig om een lijstje te maken met wat we alles erbij nodig hebben. Zo leuk dit.

Vroeger altijd met mijn familie wesen kamperen, maar mijn vriend heeft dit nooit gedaan en vindt het in een tent niks, maar caravan is ons te groot. Daarom een compromis voor een vouwwagen gedaan om te kijken hoe het kamperen bevalt bij mijn vriend.

Hebben jullie misschien advies voor een leuke camping in nederland voor een lang weekend om de vouwwagen in het voorhaar te proberen?



Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:59

Inderdaad handig om te vermelden.
Wij hebben een dochter van dan 1.5 en twee hondjes. Dus leuke wandelroutes en familie vriendelijk zou erg leuk zijn, verder maakt het niet uit.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:14

Ikke: ziet er leuk uit! En ook maar zo 40minutjes van ons af :D

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:55

Ah dat is inderdaad mooi.
Ik verheug mij zo op het kamperen. Ik mis het erg.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:57

Mijn ouders gaan altijd in februari naar norwegen met de camper 8)7

Verder ben ik alleen een keer in december een weekend met de camper weg geweest. Was wel erg leuk maar ik hou niet zo van koud en zit toch liever buiten dan binnen.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:58

Wij hebben hem gekocht!!! *\o/*
Zomer 2020 gaan we dus kamperen!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:25

Dankje! Ben nu al een lijstje aan het maken wat wij nog moeten kopen, wat uit de keuken mee gaat etc...zo leuk dit!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:56

Nee inderdaad het wordt nog een hoop wat wij moeten kopen. Heb al een hele waslijst samengesteld. Waar ik nog een beetje mee aan het worstelen ben is het slapen. Er zijn wel van die schuimmatrassen in, maar die zijn denk net zo oud als de vouwwagen :+ nu dacht ik an zo zelfopblaasende matrassen. Wil niet te veel uitgeven, want wie weet gaan we maar een keer op pad ermee.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:58

Heb inderdaad ook die 10cm gezien.
In principe zijn de matrassen met een elastiek op de vouwwagen vast en worden mee ingeklapt. ben nu inderdaad ook bij Ikea te kijken. want die oude dingen wil ik echt niet op slapen brrr...

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:04

nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:29

ikke schreef:
Veriye schreef:
nou, wat op het lijstje staat is vooral klein spul. keuken spul, tafel, stoelen en nog een kastje om je keukenspullen kwijt te kunnen. maar ook een lampje is handig voor 's avonds ;) en zo loopt het bedragje op. Ik wil namelijk ook wel een servies wat dan gelijk in de wagen kan blijven en minder breekbaar is etc.

Steunpoten was ik inderdaad ook op zoek naar. wij hadden vroeger altijd kleine stukjes houten plank ondergezet.

Ik had een Alpenkeuzer en die had in z'n keukenblokje genoeg plek om alles op te bergen. Ik had er wel een indeling in gemaakt, maar verder werkte dat prima.
Ik had/heb al een setje Mepal; ooit bij de Shell gespaard toen ik nog 70k per jaar reed. Bestek zat erbij en dat doet het nog steeds.
Als er echt niks bij zit, heb je inderdaad wel een lijstje in te kopen, maar pas op dat je je niet knettergek laat maken! Er is een hoop nutteloze onzin te koop maar echt zinvol spul is er weinig.
Wil je een eigen pannenset voor de wagen, ga gewoon naar de kringloop en koop twee of drie pannetjes. Werkt beter en is veeeeel goedkoper! Bestek idem en met wat geluk hebben ze zelfs kunststof servies. Overweeg anders Ikea. Het enige punt is warme dranken in plasic. Dan zit je echt aan Mepal of soortgelijke produkten.

Je kunt prima een stukje multiplex gebruiken. Ik heb eens een reststukje 25mm watervast in vier gelijke plaatjes laten zagen (iets van 20x20cm) en dat werkt erg goed. Ik heb die dingen wel even gelakt ter bescherming.


er zit inderdaad weinig bij, hebben wel bestek meegekregen, dat hadden ze nog liggen. dat keukenblokje hang je aan de "deur" achteren. dus erg veel ruimte lijkt mij er niet te zijn. Maar wij willen zowieso, zodra het weer het toelaat een keer de wagen opbouwen, zodat wij ook weten hoe het moet, zonder druk en dan even kijken wat er wel of niet bijzit.
Ik wil ook zeker niet alles nieuw, maar had voor de grap alles op een lijstje gezet wat wij nodig hebben. En volgens mij zit er niet zoveel onnodig spul bij.
hier het lijstje:
    Espressozetter
    Hanglamp
    Vuilniszakhouder
    Afwasteil
    Wasknijpers
    Vouwschep
    BBQ
    Pannen Set
    koekenpan
    Onderzetters
    Stoelen
    Serviesset
    Ontbijtkommetjes
    Kom voor b.v. chips
    Eierschotels
    Vergiet
    Broodmand
    Snijplank
    Hondenpin
    Tafel
    Kledingkast?
    Keukenkast?
    Steunpoten




Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:44

waterkoker heb ik hier nog staan, dus die staat op een ander lijstje, net zo het kachetlje :D
Over dat oventje twijfel ik nog. Mijn ouders hebben een in de camper, maar die hebben ook meer ruimte. Wij moeten natuurlijk nog erg veel spul voor ons meisje van 1 mee slepen :+ Had wel een BBQ gezien die je met speciaal spul om kan toveren tot oven, maar dat is dan ook weer een investering. voor dit jaar denk ik gaan wij zo weinig mogelijk mee nemen en dan als het bevalt uitbreiden.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:09

Wij willen nog naar een dakkoffer kijken. Misschien kunnen wij zelf een van mijn ouders meenemen, maar hier moeten wij eerst kijken of die op ons auto kan. Ze hebben hem toch niet meer nodig met hun mega camper :+

Coleman is inderdaad een goede tip. Wij hebben inderdaad 150kg laadvermogen op de wagen.
Verder zitten er goede tips bij! bedankt.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:50

https://www.obelink.nl/mepal-eierschotel-wit.html

kleine schotels die het ei houden :+ misschien is dat een erg Duits dingetje?

Net al gezien dat wij hier om de hoek een weegbrug hebben, dus hier gaan we voor de eerste vertrek fijn gebruik van maken.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:22

die inklapbare heb ik ook gezien. vaak zijn ze toch wat onhanding om goed te pakken.

ik hou wel van een eitje 's morgens op vakantie, maar is inderdaad niet onmisbaar.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:59

Dat kan, maaaaar :+ ik vind het gewoon fijn om het niet op het boord te hebben. Denk ook niet dat die twee schotels nog veel uitmaken kwa gewicht.
Opvouwbare afwasbak is ook een goede tip!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:31

Leuk lampje!

Obelink zijn mijn ouders groot fan van :+ iedere keer als ze hier in NL zijn gaan ze daar naar toe :D ben inderdaad alleen bang dat het een beetje as ikea is := dat je altijd te veel koopt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe, jasmijn16, kosseh, Oshaa, secricible, Varekaj, veerledec en 81 bezoekers