Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:29

Voor de kenners in dit topic (Sanne meen ik, jij woonde in Auckland toch voor je naar Melbourne verhuisde?):
Wat is een must-see of must-do wanneer je ongeveer 2-3 dagen in Auckland bent? Zoals het er nu naar uitziet, gaan we een auto huren, dus een stukje rijden is geen probleem. Wij zijn meer van de natuur dan van de gebouwen ;)
En eind januari is het nog steeds zomer natuurlijk, net als hier, maar wat is zomer in NZ? Is dat korte broeken weer of meer een spijkerbroek+trui a-la Hollandse zomer?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 02:24

mvdende schreef:
Heel wisselend. Van 30 graden en zwemmen in Wanaka tot lange broek en trui in hetzelfde dorpje een paar weken later. Beetje Hollandse zomer, vaker 20 tot 25 graden dan 30+

Thanks!! Komend weekend is het eindelijk zover!! We gaan 'even' op en neer naar Auckland! Voorspellingen zijn op dit moment goed; overdag 27 graden en 's nachts 19. Aangezien we een evenement buiten hebben 's avonds gaan de trui & spijkerbroek zeker mee!

@Jettie: Wauw, wat een reis hebben jullie gemaakt! Wij hebben maar 2 dagen in Auckland, denk dat wij een dag richting Waitekere NP gaan en ik wilde even naar Mount Wellington voor het uitzicht (toeristje he :o ). Zag Rangitoto ook staan ja, maar ik denk dat we daar te weinig tijd voor hebben.

@MissAnnemijn: is het nog gelukt om de Alpine Crossing te doen?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:37

gribaldi schreef:
Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.

Is dat WikiCamps toevallig? Wij gebruiken die hier in Australië veel en die is echt super makkelijk!! Maar ik weet niet of die ook voor NZ bestaat?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:28

gribaldi schreef:
CamperMate :) Bijna het zelfde hoor, ideaal! WC gebruikte ik inderdaad ook in Australië, ik kom zeker terug ben verliefd <3

Ah, ga ik onthouden voor als we nog eens terug gaan naar Nieuw Zeeland (en langer dan 3 dagen blijven :+ )
Haha, dat doet Australie met je :P

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:32

Wat houdt je tegen. Als je er de leeftijd nog naar hebt en wat farm-work doet, kun je twee jaar blijven <<)
Definitely WA doen!! Veel mooier dan Eastcoast (zegt degene die daar woont :') )

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:22

Vraag aan de ervaringsdeskundigen: wat moet je gezien hebben in de buurt van Rotoroa?
Wij gaan (vrij onverwacht) volgende week donderdag tot zondag naar Rotoroa en was benieuwd naar tips. Ga uiteraard zelf ook nog even aan de Google, maar vaak hebben mensen die er al geweest zijn, iets supergaafs gezien of gedaan wat niet bekend is :)
(Of kunnen jullie dingen absoluut afraden).

@HVU: Het enige wat ik kan aanraden is verstand op nul, accepteren dat je tig uur opgehokt zit en voor vermaak zorgen (leesvoer, spelletje, muziek, film, whatever).

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:56

daffie1986 schreef:
Barra, bedoel je rotorua of rotoroa island?
:') Rotorua uiteraard. Op de een of andere manier kunnen mijn hersenen dat woord niet aan...

Geisers; die ga ik even opzoeken. Daar is mijn man ook wel voor te porren denk ik. Vrijdag en zaterdag avond zitten we op de speedway baan (hoofdreden van ons bezoek), dus savonds wat doen wordt hem niet. Jammer want zon tree walk in de avond lijkt mij wel gaaf!

Tot zover bedankt voor de tips! Ga er na het eten eens even voor zitten. We hebben vrij impulsief geboekt gister dus echt ingelezen oid heb ik me nog niet. :o

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:18

daffie1986 schreef:
Barra, ik heb mijn bericht nog even aangepast voor rotorua. Jullie gaan weer voor de auto's

Thanks!! Superveel ideeen zeg, ik ga het straks allemaal even bekijken.
Jaaa!! Stockcar racing is hier zo klein, dat mijn man heel graag 1x per jaar in NZ gaat kijken. Ik ga dan gewoon gezellig mee natuurlijk.
Ik ga de speedway van Oreti even opzoeken! Doen ze daar ook stock car racing? Wellicht eentje voor volgend jaar, dan gaan we zeker meeten!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:55

Zo te zien doen ze op Oreti alleen motoren Daffie -O- Dan moet het wachten tot we ooit uitgekeken zijn op Australië en een berg verlof opgespaard hebben. We willen ooit nog wel een rondreis door NZ maken.

Nogmaals bedankt voor al jullie tips!! Heb nu het volgende op de ‘planning’ staan.
Vrijdag: Buried Village Te Wairoa en Whakarewarewa Forest.
Zaterdag: Wai O Tapu en als we zin/tijd hebben evt doorrijden naar Taupo. Dat zal erg van de tijd afhangen aangezien die avond de finals vh stock car rijden zijn en we dus weer redelijk bijtijds in Rotorua willen zijn. Ik houd niet van haasten :=
Zondag: Kuirau Park & Sulphur Bay (ik houd van vogels kijken :D ) en dan weer terug naar Auckland voor de avondvlucht naar huis.
Ik heb er al superveel zin in!!

Edit: WB, ik zag dat het snachts maar een graad of 10 is daar :brr: Dat wordt zwetend met trui/jas aan het vliegtuig in, vliegen met alleen handbagage...

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 04:36

Indy_Mouse_9 schreef:
:wave:
Ik heb ook nog een tip voor omgeving Rotorua: Het Rainbow Springs Nature Park.

Eigenlijk geen idee hoe het nu is, maar toen wij in 2010 in NZ waren was het een leuk klein dierentuintje met (oa) allerlei inheemse dieren. Je kaartje was 24u geldig, en je kon dus terugkomen op voedermomenten of tijdens de avond/nacht opening! Ideaal om de kiwis en andere nachtdieren 'echt' te zien in plaats van in een nachthuis.
Ook de Kiwi experience vond ik super, de eieren en de baby kiwi's <3
https://www.rainbowsprings.co.nz/

Hmmm... ik had die wel gezien, maar het leek nogal klein. Jij vond het wel de moeite waard dus? Op zich ben ik wel van het 'local wildlife bekijken' en de kans dat je een Kiwi in het wild tegenkomt, is echt nihil denk ik. Toch maar eens over nadenken dan.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 05:22

Dit dus; ik heb 2 jaar terug netjes aangegeven dat ik idd met paarden in contact was geweest. Toen kreeg ik de vraag of schoenen / jassen die ik mee had daarvoor gebruikt waren. Op mijn bevestigende antwoord moest ik even meelopen en met mijn schoenen (die ik aanhad en wel helemaal geboend had vooraf) op een soort sponsachtig matje met ontsmettingsmiddel gaan staan. Binnen 5 minuten waren we binnen :)

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:36

Klinkt als een prachtige reis HvU!! Foto’s!! :))

Wij vliegen donderdag avond naar Wellington voor een weekendje speedway in Palmerston North. Zin in, al kunnen we niet zoveel doen als vorig jaar. Toen hadden we een dag of 5.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:34

Leuk Nils!

Dat is idd wel een betere vakantie lengte Yasmine! Hadden wij vorig jaar naar Rotorua ook gedaan.
Zat er dit jaar niet in helaas. Gaan in april 2 volle weken naar de NT en mijn baas kreeg haast een hartaanval toen ik met mijn tweede verlofaanvraag kwam :')
Nu dus donderdag avond (na werk, soort van) heen en zondag middag weer terug.

Vanuit Melbourne is dat voor een weekendje ook wel te doen toch?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:45

Ja! Langlopend topic, de laatste weken wat stil, maar meestal komt het wel weer tot leven met iemand zijn (reis)avonturen:

[HK] Australië

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 04:46

Nou, we zijn in Nieuw Zeeland, maar wat een gedoe zeg! We werden bijna geweigerd bij het boarden.
Even vooraf: wij hadden onze ETA ruim op tijd online aangevraagd, ontvangen EN uitgeprint bij ons...

Het begon er al mee dat we omgeroepen werden op het vliegveld toen we nog wat zaten te drinken. En echt zo’n bericht van “direct melden bij de balie”. Wij dus ons drankje naar binnen gegoten en op een holletje naar die balie.
Moesten ze onze ETA zien, want anders mochten we niet mee. Vond het al raar want normaal doen ze dat al bij het inchecken, maar vooruit. ETA laten zien en wij weer weg.
Gaan we boarden, scant ze onze boardingpassen, ging er een alarm af en de rode lampen aan. Not good!

Wij apart genomen en (dezelfde dame) meldt ons dat we een ETA moeten hebben. Dus ik aangegeven dat we die hebben en dat ze die al gecheckt heeft. Nogmaals kijken, vraagt ze waar we na NZ heen gaan. Nou, terug naar Australië waar we wonen.
Zegt ze; ja, dan moet je een ETA voor AU hebben. Euh... nee. Wij hebben een (werk)visum met onbeperkt in- en uitreizen. Zij bellen, weer terug mekkeren over een ETA voor AU. Nogmaals uitgelegd hoe het zit, dat mens een hele verhandeling over de telefoon met iemand en het duurde en duurde.
Uiteindelijk kwam het cabinepersoneel melden dat ze gingen sluiten en vertrekken. Dus mijn man en ik echt zo van: dacht het niet, wij gaan mee, onze papieren zijn in orde, niet ons probleem dat jouw computer het niet aan kan.
Echt op het laatste moment kreeg ze het voormekaar om het vrijgegeven te krijgen en gingen we als allerlaatste het vliegtuig in.
We kregen wel een upgrade om bij de nooduitgang te zitten op voorwaarde dat we bereid waren te helpen bij een noodgeval :Y)

Er waren overigens 2 Duitse backpackers die geweigerd zijn omdat ze niet konden aantonen dat ze een vlucht NZ weer uit geboekt hadden. Ze hadden het geboekt, maar konden geen ticket overleggen, alleen een betalingsbewijs en daar ging de airline niet mee akkoord.

Ik weet niet of dit nu de standaard is of dat dit alleen iets is van Virgin Australia, maar het is een stuk lastiger geworden om naar NZ te komen. Dit is voor ons de derde keer hier en nog nooit zo’n gezeik gehad!

Wij moesten dus vooraf in Brisbane kunnen bewijzen dat we:
- ETA Nieuw Zeeland hadden
- Retour vlucht geboekt was (ticket laten zien)
- Visum rechten hebben om Australië weer in te mogen

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:47

Dat dus. De vorige keren dat wij gingen, was de ETA ook nog niet ingevoerd en werd idd nergens naar gekeken.

Gelukkig goed gekomen en genieten we nu van ons weekendje weg :D

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:15

Nou, ondanks dat het een leuk weekend was, zat het qua reizen niet mee. Op de terugweg bijna onze vlucht gemist.
We hebben 4,5 uur gedaan over een stukje van 120 km >;)
Ik heb nog nooit zo in de stress gezeten zeg. Eerst een uur in de file gestaan door een stomme rotonde in een dorpje waar het gewoon heel druk was. Daarna een ongeluk, snelweg dicht. Uur staan wachten tot het wrak weggetakeld was (en onder luidkeels commentaar van een stel Kiwi’s in de berm geplast :') Kon het echt niet meer ophouden).

Toen we de huurauto gingen inleveren letterlijk de sleutel op de balie gemikt en geroepen: got a flight to catch!
En weg gerend. Die kerel: Ok, go go!

5 min voor het sluiten van de balie kwamen we aangerend daar, die mevrouw zat letterlijk op ons te wachten.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:33

Hahaha! We waren daar voor Stockcar racing (team challenge championship) en ondanks dat onze favoriet de British Lions er in de eerste ronde uitgekegeld werden, super gave races gezien.
Zaterdag een rondje sightseeing rondom Palmerston gedaan, beetje geocachen enzo. Erg leuk.
Dorpje bezocht genaamd Bulls waar ze echt van alles hebben vernoemd naar de stieren die overal staan, inclusief de meest hilarische woordgrappen die overal hangen.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:16

Prachtige foto!

Wij zijn een dag naar Waitakere Ranges NP geweest toen we een weekendje in Auckland waren, dat was erg mooi. Daar kun je aan de kust ook een kolonie Jan-van-Genten zien (mocht dat je interesse hebben uiteraard, ik ben nogal een vogel freak, haha!)

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Athelas, Baredawn en 97 bezoekers