USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:37

Rentalcars.com gebruik ik normaal altijd maar die zijn echt duur op de één of andere manier. Drive-usa kan ik wel weer eens proberen daar had ik de afgelopen jaren geen succes mee en daarom al lang niet geprobeerd.


Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:38

Had ik het nou maar eerder gevraagd :')

Drive-USA net gekeken maar dan kom ik op bijna €700 voor twee weken voor een kleine auto. We hadden vorige jaar een Fulltime SUV voor twee weken voor €600. Dollar staat een stuk hoger maar dan nog.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:07

Heb ik ook geprobeerd. Scheelt wel wat maar niet genoeg om een nachtje hotel te pakken. Meestal is het een kwestie van geduld hebben en dan komt er wel een aanbieding.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:52

Dat vind ik voor de kleinste auto echt te duur.


MoniqueT schreef:
Ik kom bij AutoEurope onder de 400 euro uit voor twee weken met jouw data ....
Die heeft inderdaad wel een goede deal bij Budget. Iemand ervaringen daarmee? Ik huur het liefst bij Alamo (daar heb ik twee keer zulke goede klantenservice gehad dat ik fan voor het leven ben) en heb ook wel bij Hertz en Avis gehuurd maar voor mijn gevoel is Budget een wat mindere maatschappij. Maar misschien denk ik dat vooral vanwege de naam.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:05

Ik heb een transponder dus dat zou goed moeten komen.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:28

Sannens schreef:
We hebben wat gegoogled en onze plannen zijn aan de hand van deze post aangepast!

We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)
Wat onwijs leuk! Ik heb van onze trip toen een blog gemaakt dus misschien heb je daar wat aan. Al is het inmiddels een beetje gedateerd. https://wordpress.com/view/washingtonor ... dpress.com

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:47

Huurauto ook geregeld. Via Auto Europe bij Hertz een midsize voor €330. Niet de beste prijs ooit maar gezien de prijzen wel tevreden. Komende tijd in de gaten houden of de prijzen nog dalen dan kan ik altijd omboeken.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:03

Wie weet komt het nog. Soms kan het opeens weer een eind zakken voor een paar dagen en waarom...?

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:45

Yasmine schreef:
Heel goedkoop is het niet echt voor Amerika. Wij hebben wel eens een Chevy Camaro voor 2 weken voor €200 gehuurd. Hopelijk vind je over een paar weken misschien toch nog een betere prijs, Katja!
Dat is ook wel een heel mooi mazzeltje. Maar ik hoop inderdaad nog wel een iets betere deal voor elkaar te krijgen maar het is wel fijn om in ieder geval vast iets achter de hand te hebben.

Hebben jullie tips voor navigatie? Ik had vroeger een Tomtom en de laatste jaren heb ik gebruik gemaakt van het Tomtom account van mijn vader maar die gaat dit jaar voor Google maps.
Zit een beetje te twijfel om te investeren in een Tomtom kaart, gratis navigatie of een sim met data kopen.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:56

Keet schreef:
Osmand app :) offline. Gratisch en handig :)

Net even gedownload maar hij kent maar heel beperkt straten in het gebied waar wij zitten. Het adres van het huis kent hij bijvoorbeeld al niet. Nou kan ik die wel vinden maar voor andere dingen is het wel handig als hij de straten kent.

Ik had al even gekeken naar een sim met data maar vond dat ook nog best prijzig en eigenlijk ook niet echt handig omdat ik dan met twee telefoons moet gaan lopen.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:14

Ja die had ik erop gezet.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:23

Thanks! Dan ga ik daar eens naar kijken. Heb ik een keer gedaan toen het net beschikbaar was maar toen kwam ik er nog niet helemaal uit. Gok dat het inmiddels beter werkt.
Verkeersinformatie heb ik in principe niet nodig en mocht dat wel zo zijn kan ik die dag altijd mijn telefoon even gebruiken daarvoor.


Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:40

Heel veel plezier Kim!! Hoe is het weer voor de komende week?

Yasmine schreef:
Inmiddels werkt het heel goed :j Wij hebben het vorige maand ook gebruikt toen we in Nieuw-Zeeland waren en het werkte perfect, zelfs met kleine bergweggetjes. En kost ook amper geheugen dus ik vind het ideaal. :) En je kan meteen ook functies gebruiken zoals dichtstbijzijnde benzinestation, restaurants etc.
Ga ik die er gewoon opzetten. Kan altijd nog als ik daar ben een plan B bedenken.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:50

Lekker hoor!!

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:56

Ik had nog nooit van Cumberland Island gehoord maar wat ziet dat er gaaf uit! Ik heb het gelijk op mijn wensenlijstje gezet voor de komende vakantie. Eens even kijken of ik daar in de buurt misschien een nachtje kan slapen. Het is 3 uur rijden dus prima te doen maar om dan ook weer dezelfde dag terug te rijden is misschien een beetje zonde.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:10

Ik kan alleen vinden dat je dan eerst naar Saint Marys gaat met de boot. Dan is vanaf daar de boot pakken wel makkelijker.
Er is ook een geweldig hotel op het eiland maar voor ruim $650 voor de goedkoopste kamer per nacht slaan we toch maar even over %)

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:25

Dankzij jullie heb ik net een Airbnb aangevraagd in St. Marys. Mijn man vond Cumberland Island ook erg mooi om te zien en wilde graag mee dus ik doe het in de tweede helft van mijn vakantie.
Heb bedacht dat we lekker twee nachten gaan dan kunnen we op de heen en de terugreis nog ergens rondkijken en stoppen. Wil in ieder geval St. Augustine meepikken en verder kijken we nog wel even.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:18

Driftwood Beach ziet er inderdaad ook heel mooi uit. Weet niet of ik mijn man zo gek krijg dat hij meegaat om een zonsopkomst te kijken daar. Doel van deze vakantie is om heel goed uit te rusten in plaats van het altijd heen en weer vliegen wat ik het liefste doe.
Maar ik maakt een documentje met alle opties in de buurt en dan gaan we zien wat we wel en niet gaan doen.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:53


Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:07

Nimber schreef:
St Augustine vond ik dus weer niets aan
Ik vind het wel leuk om even doorheen te lopen. We komen er zo goed als langs. Hoef er niet te overnachten of iets dergelijks.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:55

Voor mij is het ook nog 48 dagen. Dan vliegen we gewoon op dezelfde dag.
Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden al heb ik deze maand nog wel een paar leuke dingen in de planning waardoor de tijd sneller gaat. En als het eenmaal februari is dan weet ik al dat het opeens heel snel gaat.

Mooie plannen Leo. Die kant van de VS moet ik nog een keer gaan bekijken maar de afgelopen jaren waren er telkens redenen waarom dat niet ging lukken.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:29

Nu maar hopen dat er niet net een koufront komt als jullie er zijn terwijl het de twee weken ervoor wel lekker warm was geweest. Dan voel ik me gelijk schuldig.
Ik vlieg inderdaad naar Tampa. Vanaf hier is het ideaal om vanaf Schiphol te vliegen want het station is op loopafstand (met twee koffers minder ideaal om te lopen geef ik toe) en dan stap ik in een rechtstreekste trein naar Schiphol.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:21

Oh jee.... :')

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:15

Hoe lang wil je gaan?

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:09

De pretparken zijn gewoon super duur dus daar gaat wel echt een groot deel van je budget heen vrees ik.

Orlando is vooral shoppen en parken. Maar lekker eten kun je er wel echt. Zeker richting Winter Park zijn super veel lekkere restaurants.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Cowgirl83, Ekstul, fohadie, sandra1312, xLauLaUx en 79 bezoekers