London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:28

Mijn Oyster card is van 2011 en doet het ook zeker weten gewoon nog :j vorige week nog gebruikt.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void


Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:24

Volgens mij is Oyster met daily cap heel vaak goedkoper dan een dagkaart :) dat kun je op o.a. de TfL website vinden- volgens mij is de cap voor zone 1-3 £8 ofzo. Maar het kan dus sowieso :j

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:52

Volgens mij is trein vanaf Southend naar Londen gewoon een flat fare en kun je prima bij aankomst kopen. Je kunt sowieso altijd ter plekke wel tickets kopen maar op sommige lijnen is het veel goedkoper het van tevoren te doen of op specifieke treinen te boeken omdat er enorm veel prijsverschil kan zijn. Maar dat is meer voor langere afstanden of populaire routes (Southampton enzo)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:40

Fietsen op bepaalde routes is prima te doen mocht je dat willen. TfL heeft fietsroutemappen en je kunt online ook wel wat vinden. Zoals bijv van Westminster richting Tower Hill is de CS2 geloof ik en dat is een volledig aparte fietsstrook en super makkelijk. Het enige linke daar is de toeristen die de verkeerde kant op kijken en dan voor je fiets stappen :)) Er zijn een paar andere Cycle Superhighways maar sommige zijn een beetje bagger, zoals van Aldgate naar Stratford is het grotendeels een blauwe lijn op de weg en daar rijden ze als gekken :+ en de meeste bruggen zijn slecht naar sowieso zijn Westminster bridge en Blackfriars bridge wel prima per fiets.
Er zijn ook quiet routes die je kunt nemen :j maar door het echte centrum gaan zou ik idd niet aanraden tenzij je zelfverzekerd bent én gewend bent dat alles links rijdt. Als je echt wil is het prima te doen, zijn genoeg andere gekken fietsers :)
Ik fiets juist graag, zelfs hier, no way dat ik met warm weer in de Central (heating) line ga :))

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:23

Er zijn ook mensen op fietsen die telefoons e.d. uit je handen grissen. Goed opletten dus. Wel heel erg dat dit je overkomen is :(

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:22

Quebelle schreef:
Vind London's metro een van de beste ter wereld, komt wel goed. Je kan dagpassen van 12 pond kopen, en er zijn ook weekpassen dacht ik, maar die kan je niet in london zelf kopen maar moet je thuis laten bezorgen. Oyster card is 5 pond en laad je een bedrag op. Was voor mij de goedkoopste manier omdat we de metro noet genoeg gebeuikten voor een dagpas van 12 pond.

De daily cap op een oyster card is lager dan de prijs voor een dagpas, zie bijv https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping maar voor bijv 7 dagen kan een Travelcard goedkoper zijn :)

Shepherds bush is makkelijk te bereiken hoor :j

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:13

Het verbaast me echt hoe slecht mensen opletten met oversteken, er zijn er zelfs die gewoon door rood oversteken terwijl ze op hun telefoon kijken. Let ook goed op fietspaden aub, vooral langs de Thames waar het fietspad apart van de weg is. Toen ik daar nog fietste heb ik zo vaak toeristen voor m'n wiel gehad omdat die idd de andere kant op kijken en dan oversteken. Londen heeft veel fietsers! Maar ik gok zomaar dat de mensen die hier meelezen idd niet de 'probleemgevallen' zijn 8-)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:35

Inderdaad gewoon uit de buurt van Westminster blijven als er protesten zijn? Doorgaans gaan al mijn collega’s ‘naar Westminster’ als er iets te protesteren is, niet bepaald naar andere delen van Londen :)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void


Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:59

City is zo city dat je gewoon met TfL OV kunt reizen, volgens mij DLR en dan kun je overstappen op underground, hangt af van waar je eindbestemming is. Ik zou op de fiets naar City kunnen :=
Voor Gatwick trein vanaf London Victoria, er is Gatwick express of gewone Southern treinen. Gatwick express is iets sneller en duurder geloof ik- en volgens mij kun je dat stukje op Oyster reizen. Er zijn ook ticketmachines op Victoria voor treinkaartjes, zo'n kort stukje hoef je niet van tevoren te boeken.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Lien_
Berichten: 2487
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:42

Geen probleem, het is heel makkelijk! Je kunt ook gewoon met google maps of de TfL website je reis plannen/bekijken :) En als je geen Oyster card hebt kun je een contactloze betaalpas gebruiken.

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: floorsxm, Kmbrly en 74 bezoekers