Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:29

Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:59

Het is er inderdaad heerlijk! Op wat kleine stortbuien na.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:45

1234 schreef:
Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.


Mijn berichtje was al iets eerder geplaatst ;)

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:07

Joosiien schreef:
Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.


Ook handig om te weten dat je de uitgeprinte versie ook bij terugreis nog bij je moet hebben. Dat was voor mij niet heel duidelijk en had het gelukkig voor zekerheid wel gedaan.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:24

Dan heb je mazzel gehad, medepassagiers hadden hem niet en was een heel gezeur bij douane.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:11

Misschien hadden zij het niet online gedaan en de papieren versie niet op terug weg. Weet niet exact. Maar scheelt denk ik sowieso dat het nu enkel nog online kan, misschien is dat gekoppeld aan paspoort?

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:56

HouVanUtopia schreef:
Hallo lieve bokkers!

Ik en mijn vriend willen volgend jaar op huwelijksreis naar Curaçao!

We willen zeker een auto huren om het eiland te ontdekken!

Graag zouden wij wat tips van jullie ontvangen

- waar overnachten
- wat mogen we echt niet missen
- hoe duur is het eten/drinken op het eiland
- alles los boeken of bij organisatie?

Alvast onwijs bedankt echt heel fijn!

Voor de meiden die er nu zitten hele fijne vakantie


- zelf in Morena Resort verbleven en vind dat echt een mooi, rustig resort. Maar waar overnachten is natuurlijk afhankelijk van je wensen.
- tips staan wel genoeg in dit topic / online. Ik persoonlijk vond strand Cas Abou (als ik het nu goed schrijf) erg mooi, maar hoor ik online niemand over. Goede snorkelset mee naar de stranden en als je de onbekendere wilt zien moet je een 4x4 huren.
- wij deden alles in gulden. Voor hoofdgerecht & soms toetje en 4 drankjes gemiddeld meestal 100-150 gulden kwijt.
- los of organisatie is afhankelijk van je eigen wensen. Na een lange vlucht vond ik persoonlijk het erg fijn om niet nog een auto te hoeven zoeken en zelf rijden. Rijden daar is toch even wennen en deden wij het liefste overdag.
Wel aanrader om met klm te vliegen of Tui maar dan met extra beenruimte!

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 13:10

Paris_ schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, kwam er toevallig bij terecht :+

Is Curacao nou echt zo onveilig als wordt gezegd? Is het onmogelijk om bv. 's avonds op een terrasje wat te drinken? :o
Wij twijfelen tussen Mexico en Curacao. Staan beide natuurlijk niet bekend om de veiligheid, maar lijkt me beide zo mooi!


Willemstad voelde voor mij erg onveilig ‘s avonds. Hebben toen enkel de auto geparkeerd, de brug bekeken en daar bij een restaurant gegeten. Maar voor de avond feestjes moet je bij de stranden zijn. Wil je veel feestjes, dan zou ik een resort vinden wat op loopafstand van Jan thiel of mambo (mambo is volgens mij net wat meer uitgaan). Wil je gewoon gezelligheid is Jan Thiel ook echt een aanrader.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:27

Wat is veel? En wat is de vergelijking? Denk dat dit voor mij geen verschil had gemaakt.

‘S avonds is het vroeg donker, onduidelijk waar welke “plek” (restaurant, bezienswaardigheden). Overdag ook nog steeds onduidelijk, het is rondlopen tot je wat vind. (Tenzij je met kaart gaat lopen natuurlijk maar dat vind ik persoonlijk waardeloos). Waardoor wij in straten kwamen waar meerdere mensen (met name mannen) alleen liepen, ons aankeken met een bepaalde blik, wat niet veilig voelde. Vreemde steegjes waarvan je niet weet waar ze op uit komen. Maar als je op zoek bent naar bijv. Muurschilderingen zul je toch moeten rondlopen.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 08:46

Relaxed schreef:
Tja dat heeft toch met je eigen voorbereiding te maken als je dan ook niet met kaart wil lopen. Als je bij de massa in de buurt blijft kan het niet missen eigenlijk.

Zoals eigenlijk in iedere wereldstad.. :+


Massa is er niet begin oktober :+


Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:26

Zucht, was je erbij? Nee. Ik beschrijf mijn gevoel.

Blue_flower
Berichten: 1917
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:36

Relaxed schreef:
Tja, jij wil niet met een kaart lopen en gaat dan piepen dat je in straatjes komt waar het eng is. Dan vraag je er zelf een beetje om.. Dat moet je in geen enkele wereldstad waar je niet goed bekend bent doen..

Ik heb het zelf iig totaal niet zo ervaren in Willemstad en heel Curacao.


In andere landen heb ik ook nooit met een kaart gelopen. Daar altijd mijn weg kunnen vinden. En op de kaart staan toch ook die straatjes niet als “eng straatje”? Dus wat had die kaart uitgemaakt? Behalve dat Ik richtingsgevoel gehad zou hebben :+

Mooi dat jij het niet hebt ervaren, ik wel. Mag ik dat soms niet laten weten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers