Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Nachttrein Oostenrijk 1 dag skien wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:03

Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:13

Sizzle schreef:
germie schreef:
Ik ken ook alleen de dagtrips naar Winterberg. Er zijn 5 daagse reizen naar de Alpen (dus 3 dagen skien), maar dat kost je wel weer een paar vakantiedagen.

Een ander idee: In de Jura zijn ook skigebieden en dit is 8 uur rijden vanuit Nederland. Is dit eventueel een optie? Je rijdt om 12 uur 's nachts na een paar uur slaap weg, bent er 's morgens, gaat een dag skien, pakt 1 nacht hotel, doet nog een halve dag skien en rijdt dan weer terug. Dan ben je zondagavond/nacht weer thuis. Ja, het is zwaar. Maar je staat wel in een echt skigebied. En dit doen we met duiken ook wel eens.


In de Jura kun je niet goed skieen als ervaren skieer (korte sleepbaantjes), bovendien is de sneeuw doorgaans onvoldoende. Bovendien: binnen 8 uur ben je ook in Berner Oberland op 2000 meter (mits je niet boven in Groningen woont).

Mag ook. Maar er zijn wel stoeltjesliften in de jura, maar ook veel 2 sleepliftgebiedjes. Zwitserland ligt er tegenaan, is inderdaad mogelijk dan ook een optie.
Heb daar ook wel gedoken in de winter rond Thunersee en Bern. Kun je idd ook skien.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:22

Jooliieen schreef:
Is de Jura niet te vergelijken met winterberg? Want ik zou wel graag een wat groter gebied willen.

Winterberg heeft 25km aan pistes, Metabief 40. Nog niet groot, maar meer. Ik probeer gewoon mee te denken als de trein niet kan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, DJZ, GoogleAdsense, janneke_S, lindo, luuntje, maaikemuis, Patriesje, pluklief, ryukapple, Soepkipje, WendyShet, Winna en 72 bezoekers