Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:08

Zo’n zes jaar geleden was het geen probleem om vroeg aan te komen. Volgens mij had ik toen wel een taxi via het hostel besteld (die niet kwam opdagen), dus random een andere gepakt met nog een andere backpacker. Geen gekke dingen daar meegemaakt. Gewoon goed op blijven letten en niet treuzelen en zeker van je zaak zijn (of doen alsof). Dan laat men je wel met rust.


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:14

Om welke landen gaat het in het Midden Oosten? Dat wil nog wel eens verschillen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:52

Geen ervaringen met Oman, wel met Iran en absoluut positief. Alleen de grenzen aan de oostelijke kant zijn link, maar daar kan ook een Iraanse man beter niet komen. Alleen weet ik niet hoe Midden Oosten Iran is. Ook hele goede ervaringen met Jordanie.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:07

Muurp schreef:
Gewoon bij de GGD navragen :) malaria heb je alleen een noodpakket nodig, maar met een beetje logisch denken (= sarong/lange broek aan en spuiten met DEET) is het al goed te doen.


Navragen en nalezen op internet. Het hangt er erg vanaf of je naar natte gebieden gaat. Wij zaten in de extreem natte regio Caprivi - Vic falls, daar is het risico heel groot dat je geprik wordt. Daarnaast prikten ze gewoon dwars door mijn shirt en spijkerbroek heen, ondanks de liters DEET. Voor dat gebied was ik blij dat we Malarone slikten. Wel geprikt in die regio, maar niet ziek geworden.

In Etosha, Masai Mara, Zambia heb ik weer geen malariatabletten geslikt. We waren daar in droge perioden, dus veel minder last van muggen. Alle rivieren stonden droog en weinig ongedierte gezien. Wij hebben ons heel goed ingelezen in het gebied en gekeken wat het risico is. Meestal is in druk bevolkte gebieden het risico ook veel groter.

GGD kan nog wel eens snel middelen aanbieden, die gebruiken gewoon standard kaarten en letten niet op het seizoenspatroon.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:41

[ img ]

In welke paarse gebieden kom je? Hoe nat is het daar tijdens je reis, wat voor seizoen, lopen er rivieren of zijn er moerassen/meren op die plekken?

Onze huisarts deed helaas geen reizigersvaccinaties, moest naar de GGD en het bleek dat ik zelf iets beter ingelezen was qua plaats en risico.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:31

Daar gebruik ik dan deze website voor: https://www.klimaatinfo.nl/thailand/chiangmai.htm

Bijvoorbeeld, dan zie je veel neerslag voor augustus en september en kun je er vanuit gaan dat je na zonsondergang gezelschap hebt -O-

Hangt er ook nog vanaf hoe je gaat. Wij stonden op de camping en dan moet je veel van je afslaan, heb je een huisje met een ventilator of zo'n draaier aan het plafond, dan heb je veel minder snel last van muggen. Die houden niet van kou en wind.

Wat wij ook deden is pas starten met malaria twee dagen voordat we echt een hoog risico gebied in gingen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:50

Hier Zuid Amerika alleen gedaan :D Geen moment onveilig gevoeld, is prettig om te reizen. Let wel op de hele lange afstanden! Wij gaan heel misschien volgend jaar weer, maar dan drie weken. De eerste keer dat ik ging, was drie maanden. Het is wel handig om een beetje basic Spaans te spreken, maar je kunt je er wel aardig redden met handen & voeten (of medereizigers). Het reizen kan goedkoop in goede bussen of snel en duurder in vliegtuigen. Argentinie is nu erg handig ivm de waarde van de valuta.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:19

Oooo ik heb in de Andes een keer gehad dat ik met 8 verwilderde bergbeklimmers op een kamer zat (gemixte dorm met drie hoog stapelbed en ik in het bovenste bed). Die gasten hadden ook allemaal pikhouwelen mee. Ik schrok me het leplazarus, maar het was super gezellig en toen ze weg waren had ik de hele dorm voor mezelf :')

Ik heb weinig spannends meegemaakt in dorms, wel eens een brandalarm in Buenos Aires. Ook heeft een kamergenoot van mij eens een filmpje laten zien van een gigantische snurker, echt vreselijk. Oja en een huwelijksaanzoek gehad van een dronken Braziliaan *\o/* En uit het drie hoog stapelbed is ooit mijn Samsung telefoon gevallen in duizend stukjes midden in de nacht :+ Hij deed het gelukkig nog, maar mèn wat schrok ik daarvan. :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:07

Ze zagen er vooral heel indrukwekkend uit :') Grote gespierde mannen, tattoos, dreads en dan enorme rugzakken met materiaal waarmee je een heel dorp kunt uitroeien.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:21

Ze gingen de Aconcagua op één van die dagen. Volgens mij kwamen ze vanuit een klim in Peru. De hoogste berg van Anerica geloof ik, maar relatief goed te beklimmen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:29

En het meest fantastische land wat er is :D

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:17

Nee niet helemaal alleen, maar zou het wel doen denk ik als ik weer zou gaan. Ik ben wel een aantal dagen alleen geweest, in de meer 'modernere' steden geen issue. Als het wat conservatief word, dan is het nog wel eens zo dat mannen je niet aankijken/hand geven.

Ik spreek over 10 jaar geleden, toen waren er nog weinig reizigers. Voordeel van een vrouw zijn is zonnebril op en hoofddoek vastknopen en niemand ziet dat je een tourist bent. Ik vond het erg relaxed en easy daar. Kwam vooral dezelfde toeristen tegen, echt heel gezellig!

Goed bereisbaar, alleen ik hoop dat ze de vloot inmiddels vernieuwd hebben. Die Toepolevs vielen echt uit elkaar, na mijn terugkomst zijn er ook drie gecrashed in korte tijd.


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 06:58

Tickets naar Algerije :):)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:42

Narya schreef:
Dat is een toffe bestemming! Heb je iets bijzonders met Algerije? Staat al een tijdje hoog op mijn verlanglijstje, maar durf niet zo goed :p


Vriendinnen met Algerijnse roots. Plan is om de Sahara in te trekken en baar de plek te gaan waar hun familie vandaan komt. Ik geloof dat we gewapende mannen meekrijgen in de Sahara =:)

En dan vinden zij het vreselijk gek dat ik naar Iran, Libanon en Jordanie ben geweest _O-

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 22:41

Egypte heb ik wel eens zo’n groep mee gehad, alleen neemt meestal mijn gevoel van veiligheid juist af dan :))

Wel grappig ik ben berucht in hun families en zij vinden Algerije het meest veilige land wat er is. Moet nog wel iets qua verzekering uitzoeken ivm oranje gebieden.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:50

Haha ik was er in dec/jan ik heb 25 graden gehad en sneeuw gezien.

Ik wil zó graag weer heen, maar het reizen naar USA blijft toch even een heikel puntje. Even kijken wat een eventuele nieuwe president gaat doen :))

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:07

Georgie <3 <3 <3

De kaukasus in sowieso! Daar zit een prachtig klooster/kerk die je te voet kunt bereiken. Prachtige tocht! Vardzia is ook heel mooi. Tblisi is een fijne stad waar je goed kunt eten (ga zeker naar armeniers!).

Stalin museum is echt heel raar, op die weg in Gori is een paar jaar geleden een Nederlandse cameraman omgekomen. Heel gek is dat.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:36

Wij zaten in Kazbegi geloof ik, maar je hebt daar heel veel opties, want het is een ski gebied. Allemaal wel lichtelijk gedateerd hoor, maar was prima te doen. Moet voor details even mijn fotoboek en aantekeningen erbij halen.

Het is echt een prachtig land!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:56

Gergeti Trinty Church is waanzinnig. Wij hadden brood voor de lunch mee en een fles Georgische wijn. Was een prachtig moment in de zon en dan het gebergte op de achtergrond. Het slingeren door de bergen daar is heel bijzonder. Er staat ook nog een betonnen monument met moeder Rusland en kind Georgie. Ook is daar nog een waterbron in de buurt en uiteraard hoogste punt van Georgie.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:49


Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:12

Alles gaat op code oranje...

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:18

Moet je de gehele waarde inzetten? Dan zou ik voor een verre bestemming gaan. Sri Lanka lijkt mij persoonlijk wel heel gaaf

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:01

Ah op die manier, Jordanië is wel heel gaaf, maar daar vliegt zelfs Transavia op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Ashleytjuhh, bribro, ChanelR, Exorcizamus, Jacquelinee_ en 90 bezoekers