Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:28

Als je de trek omhoog naar Inverness maakt, is het eigenlijk zonde hoe weinig tijd je daar doorbrengt! Het hoge Noordwestelijke gedeelte van Scotland is imo het allermooiste stukje :j Loch Ness zou ik trouwens overslaan, das niet zo bijzonder. Persoonlijk zou ik van Edinburgh meteen naar Glencoe doorstekken, met onderweg Falkirk evt. Dan de volgende dag van Glencoe naar Skye via Glenfinnan, op Skye overnachten, volgende dag Skye doen, nog een nacht daar, dan omhoog via de Westelijke kustroute (stukje Skye-Ullapool is zó mooi!), en dan evt kan je de volgende dag via Ullapool doorsteken naar Inverness, en dan inderdaad via de Cairngorma naar beneden. Skye is prachtig en kun je op zich een week verblijven, maar als je maar kort de tijd hebt zou ik vooral van Quiraing een prioriteit maken!

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād


Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:23

Mijn punt was meer dat het zonde is om tweemaal door het binnenland te gaan en niet de kust mee te pakken! Vanaf Skye recht omhoog naar Ullapool is iets langer, maar een veel mooiere route dan door het binnenland :j Krijg je plaatjes zoals dit :))

[ img ]

[ img ]

[ img ]

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:53

Das niet waar, ze rijden hier al vanaf 17 :)) Het heeft te maken met de verzekering, die gaat hier per persoon i.p.v. per voertuig. Verzekering voor jonge chauffeurs is flink duurder omdat ze vaker ongelukken hebben!

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:48

Het is momenteel redelijk lekker weer, maar niet super warm, en ‘4 seasons in 1 day’ geldt ook in de zomer :)) Dus laagjes en een windbreaker inderdaad.

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:42

Tafje schreef:
Qimm schreef:
Ben je al naar Arthur's geweest?

Nope.. Wie of wat is dat? Of was deze vraag niet voor mij.. 8-)

@ikke: je hebt helemaal gelijk ;)


Arthur's seat, de berg in de stad! :)) Mooie wandeling omhoog en een prachtig uitzicht vanaf de top :j

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:45

Schotland heeft zelf ook grotendeels tegen brexit gestemd, maar wordt door Engeland meegesleurd. Het hele land is sowieso veel linkser dan Engeland. Hier zul je niet zo snel een brexit voorstander vinden nee :))

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:32

Ik was twee weken terug in de Highlands voor werk, prachtig op het moment :j Dit was het noordelijke puntje van Loch Ness!

[ img ]

Het begint nu wel echt koud te worden, en gok dat de mooie herfst niet zo lang duurt dit jaar en al snel winter wordt :=

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād


Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:38

Piemaker heeft echt super lekkere pies! Kan je ook een mac & cheese pie proberen, en hun appelflappen zijn de lekkerste die ik ooit heb gegeten :)) Ook erg goedkoop! Iets verderop heb je een super lekker Koreaans restaurant dat On Bap heet. Als je goedkoop goede curry wil eten moet je naar Mosque Kitchen, en voor Mexicaans (wel iets duurder) raad ik Viva Mexico aan. En Hendersons is een super lekker vegan restaurant!

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, carina, Carowl, Century, Dammie, dierenfan, Jade91, LesleyAnne, MagicBullet, Muronia, mvdende, Paardennamen, Rinkex, stella92, xLauLaUx en 75 bezoekers