4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 19:23

Ik zie jullie dus in Lapland ;)

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.



Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 20:30


Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 10:54

Finland is ook prachtig, maar ik leer toch een heeeel stuk liever Zweeds dan dat ik Fins moet leren xD. Wel eens die taal gegoogled? Niet te doen :P
Fló heeft een tijdje in Finland gewerkt telt dat ook? :+

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-19 23:02

Nog 10 dagen het aftellen is nu toch wel echt begonnen. Throwback naar de zomer toen het allemaal begon, straks ga ik heel andere omstandigheden meemaken haha.


Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-19 09:30

Gisteren mijn laatste werkdag gehad, ben nu officieel werkeloos haha :+.
Hoorde dat het gisteren -17 was maar het volgende week weer warmer werd dus ben benieuwd waarin ik terecht ga komen xD. Slasksnö is er eentje om te onthouden :D.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 13:37

De inpak stress is begonnen :+

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 18:39

Hallo Zweden, dag daglicht :+.
Zit nu in Stockholm zometeen richting Skelleftea :D
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 16:06

Haha nee dat is helemaal niet zo ver weg idd :D. Leuke dagtocht rijden op Ijslanders ;).

Het is hier al donker zo apart haha, heerlijk om weer terug te zijn voelt zo goed :D.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 09:17

Gisteren niet zoveel gedaan, beetje inkomen ;). Vandaag gaan we in de ochtend de paarden trainen, nog even denken wat ik wil gaan doen denk dat ik er 1 ga rijden en 2 aan de hand ga werken (rechtrichten). Het is nu 4 graden en had het echt warm met het voeren (thermosshirtje + dunne fleece aan), de kou is zo anders hier xD.

Nu aan het wachten tot de zelfgemaakte broodjes uit de oven kunnen O:)

Gisteren wel een advertentie gemaakt voor in een Frans paardenmagazine. Niet geheel ontevreden met het resultaat, wat vinden jullie? :) Deze winter gaan we wel wat betere foto's schieten voor de communicatie, heb m'n camera mee genomen :+

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 15:23

Ja Flo is Frans dus de tekst laat ik volledig aan haar over haha.
Vandaag toch 2 gereden en 1 in de paddock gewerkt :). Mooie inkomer voor mij aangezien het nog niet zo koud is haha xD.
Uitzicht vanaf Solfari en Saedis.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 22:31

Pandora2: Zie dat je van België bent ;) zit je richting het Frans talige gebied? Aangezien je zo te lezen wel een woordje Frans spreekt :D
Maflinger_S: Er is erger werk in de wereld dan die pluisjes trainen :D.
Winged: Flo heeft idd ook in Finland gewerkt, we hebben het er wel eens over maar kan er echt niets van maken x). We staan beide op de website onder het kopje 'team' http://www.horsesoftaiga.com

----------

Vandaag 4 paarden aan de hand getraind en 1 onder het zadel. Was er prima weer voor, nog steeds niets zo koud maar zo te zien gaat dat binnenkort wel iets veranderen. Niet gek koud maar wel richting -10, nu heb ik alleen nog maar dooi gehad of net -2 xD.
Na het trainen ook nog even naar de rivier gelopen om 14:00 om de zonsondergang te bekijken, het licht hier went nooit. Het is zo mooi <3 .
Foto is echt waardeloze kwaliteit maar goed het gaat om het idee :+
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 22:49

Selina tof he :D ben zo benieuwd als het straks echt goed wit is en de rivier is dichtgevroren.

Je moet er tegen kunnen denk ik. Tot nu toe heb ik echt geen enkel probleem met het vroege donker. Komt ook omdat ik 's ochtends begin met de paarden trainen en dan alle uren licht dat het is buiten aan de slag ben. Daarna ga je binnen je dingetjes doen als het donker is :). Net liep ik buiten en had ik nog de schaduw van mij op de sneeuw omdat de maan zo enthousiast schijnt :+ dan heb ik ook geen hoofdlampje nodig. Had van de zomer ook niet zo'n last van het niet donker worden, komt omdat ik altijd wel kan slapen denk ik :') . Wel heel apart om om 0:00 terug te komen van een 'nacht' rit en het dan gewoon nog klaar lichte dag lijkt te zijn xD. Je moet echt op je horloge kijken om te zien of het bedtijd is.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-19 15:49

Deze week gaan we wat meer bezig met promotiemateriaal verzamelen aangezien ik fotografeer en er toch wel goede winterfoto's missen.
Geen straf voor mij dit :D.

[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-19 15:58

Gerlindie: Haha het helpt denk ik dat hier heel lang sneeuw ligt dus ze niet echt in de modder rollen, dat gecombineerd met een beetje photoshop doet een hoop :P.
Pandora2: Vond 'm ook echt schattig alhoewel Solfari vooral beetje aan het klooien was :P Dat is idd Flo :D.
Safiera: Leuk join the club :D.

Nog een fotootje van vandaag dan? :)
[ img ]

Was vandaag -20 en kouder, dat heb ik wel echt gevoeld tijdens het trainingsrondje brrr! Had mezelf ook nog niet echt warm genoeg aangekleed omdat ik dacht dat het wat warmer zou worden over de dag maar het is nu nog steeds -21 dus valt tegen :+ . Foto's maken met deze temperaturen valt ook niet mee, m'n batterijen lopen zo snel terug, telkens een in m'n zak dichtbij m'n lijf dragen en de andere in de camera en dan hopen dat het goed komt xD.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-19 17:35

Pandora2: Bijna haha, het is Floriane ;)
Het is echt een feestje om hier te kunnen fotograferen met dit licht, zo speciaal <3

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-19 10:19

Haha het is in ieder geval goed om te weten dat ze hier een fysiotherapeut hard kunnen gebruiken aangezien er in de wijde omtrek geen een is xD. Wie weet wordt het een ik vertrek topic ipv een 4 maanden hier werken topic :+.

Saedis <3
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-19 19:55

Voor mij zou het als ik hierheen zou gaan wel belangrijk zijn dat ik uiteindelijk als fysio aan de slag ga voor bijv 3 dagen en dan de rest met het bedrijf hier helpen. Als fysio maak je toch veel meer contact met de community hier, en zou ook wel echt iets van mezelf willen hebben. Ben ook niet echt iemand die een baan voor 40 uur kan doen, in NL deed ik ook ZZP fysio, wat les geven, wat fotograferen dus van alles wat past mij veel beter :).

Vandaag en gisteren vooral veel gereden, de paarden barsten van de energie en het seizoen start volgende week vrijdag dus aankomende week gaan we wat kilometers maken zodat ze iets rustiger worden :+.
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 16:33

Pandora2: Precies! Maar liever iets te enthousiast dan paarden die er helemaal geen plezier in hebben :).
Gabyfedde: Ik heb me er nog niet heel erg goed in verdiept, wat mij opviel was dat ik een aardig woordje zweeds moet spreken x). Krijg wrsl wel hulp vanuit de community hier aangezien fysio wel iets is waar ze behoefte aan hebben en wat er gewoon niet is. Eerst maar eens genieten van deze 4 maanden, ben wel al bezig met Zweeds leren :+

Dankjulliewel :D Nog maar een fotootje doen dan? O:)
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 17:20

3 maanden :oo, zo snel zie ik het niet gaan met mij xD. We nemen wel dagelijks even de tijd om samen wat Zweeds te praten maar er komt nog maar weinig zinnigs uit aan mijn kant,verstaan doe ik 't wel steeds beter maar dat is toch anders dan het echt spreken. Ben nu vooral met apps/boeken aan het leren en dus door te praten met Fló. Zou ik hier echt blijven zou ik idd voor scholing gaan.

Vandaag 2x 1,5urige ritten gemaakt met de paarden om wat meer kms in de benen te krijgen zodat het frisse er straks af is voor de gasten en ze weer makkelijk voor tölt kiezen :+.
[ img ]

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 19:08

Geen wolven, wel beren en lynxen maar zou bijzonder zijn als we die zouden zien want ze verstoppen zich goed xD. We zien wel geregeld sporen van een lynx in de sneeuw nu, en we horen ze.. dat geluid gaat wel door merg en been.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 19:33

Pandora2 schreef:
Nu willen wij ook heel graag een fotootje van jou en ééntje van jullie samen... :o

Verder ben ik niet veeleisend ofzo hoor :D


Haha van mij én van ons samen, het probleem van fotograferen is dat je zelf maar zelden op de foto staat xD. Zodra ik iets heb zal ik het zeker delen, nu heb ik alleen foto's vanuit Nederland en degene die in de OP staan x).

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-19 13:39

Laatste trainingsrit voor de start van het seizoen vandaag ben ik van 't braafste paard afgevallen :'). Arme dier struikelde en viel dus we konden er beide niets aan doen :).

Gisteren m'n eertse noorderlicht gespot :D. Het kan feller/duidelijker maar toch bijzonder om te zien!

[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-19 14:50

Haha ja van Skutte afgevallen helaas niet zelf kunnen filmen :+ .

Ik wens iedereen een hele fijne kerst!!
[ img ]

Gisteren een geweldige kerstavond gehad met z'n 2e. Speciaal cadeautje vanuit nederland gehad namelijk een doos met o.a. een video waar m'n familie en vrienden mij allemaal een kerstwens toewenste en Flo zat ook in het complot xD. Een vriendin die momenteel in NL op mijn paard past voor mij geregeld, echt een onschatbaar geschenk.

Ook nog een heel tof cadeau van Flo gehad, handgemaakt en het heft uit rendierenhoorn met mijn initialen op het lemmet <3
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-20 18:43

Als eerst iedereen de beste wensen voor 2020 hoop dat jullie een toffe jaarwisseling hebben gehad :D.
Wij hadden gasten dus met zijn allen het nieuwe jaar ingeluid was erg gezellig.
Aangezien geen van de gasten alcohol drinkt hebben we het nieuwe jaar ingeluid met worteltjessap :)) die de lokale boer hier aan ons gaf nadat hij ons heeft laten zien wat hij doet en hoe hij alles ecologisch verantwoord verbouwd en verwerkt. Was mijn eerste oud & nieuw zonder vuurwerk te horen of te zien en ik vond het heerlijk _/-\o_ :+

[ img ]

lifaya schreef:
Wauwie ik volg! Wat is het daar prachtig zeg! Zeker een godsvermogen wat je moet betalen om daar een weekje heen te gaan? :+

Valt mijn inziens erg mee, maar Zweden blijft uiteraard een duur land :). www.horsesoftaiga.com staat alle informatie ;)

Carol10 schreef:
Ik ben benieuwd hoe je het doet met de hoedjes? Heb je ijzers? Blijft er sneeuw aan de hoeven plakken? Kan je gewoon door de sneeuw rijden? Het ziet er prachtig uit!

Ze hebben beslag met standaard 4 kalkoenen in de ijzers en rubberen sneeuw 'ringen' in de ijzers om te voorkomen dat de sneeuw in het beslag blijft plakken. Ik ga mijn paard proberen ijzerloos hier te houden als ze deze kant op komt, ben zelf groot voorstander van barefoot dus ga het iig proberen :)

Leuk iedereen verder die volgt :D, welkom welkom!

Nog een paar foto's dan?
Op de rendierenboerderij van een Sami
[ img ]

Oudjaarsdag rit :D
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir
Berichten: 5429
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-20 19:23

Savieralover: Ja zielig hè, echt zo vervelend.
Maflinger_S: :') We hebben het echt heel slecht hier idd.. Heeeel zwaar leven.
Pandora2: Rendieren knuffelen ook al zo vervelend inderdaad. Jij ook een fantastisch 2020

Zweden is idd redelijk vergelijkbaar met NL, wat er imo voor zorgt dat het geen hele goedkope vakanties zijn als je het vergelijkt met bijv Tsjechië oid waar ik ook ben geweest. Maar we zijn zeker niet duur, het is een mooi leven maar geen vet pot ;).

Flo staat volgende week do-za op de vakantiebeurs. Heb daardoor m'n eerste publicatie in Zweden al te pakken :+
[ img ]

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers