Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:33

Lijstje Wintersport 2018/2019 schreef:
Karuna onbekend frankrijk of oostenrijk 22/12 t/m 06/01 later nog mogelijk winterberg weekenden
Sureido - Mayrhofen - 28/12 t/m 06/01
Dee_Es - Serfaus Fis Ladis - 12/01 tm 19/01
Melisssx - Kirchberg - 16-02 t/m 23-02
Dee_Es - Solden - 09/03 tm 16/03
Tyke - Soldeu - 09/03 t/m 16/3 en week erna is nog vraagteken
Dizzy505 - Kirchberg - 23/02 t/m 02/03


Wij gaan dit jaar naar Kirchberg, ik ben erg benieuwd naar hoe dit gebied bevalt.
De laatste 2 jaren zijn wij naar Flachau geweest dit beviel ons erg goed.
Wat voor ski jas hebben jullie? Ik ben nog op zoek naar een hele warme jas, die er ook nog een beetje mooi uit ziet.


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:43

Dee_Es schreef:
Dizzy505 schreef:


Wij gaan dit jaar naar Kirchberg, ik ben erg benieuwd naar hoe dit gebied bevalt.
De laatste 2 jaren zijn wij naar Flachau geweest dit beviel ons erg goed.
Wat voor ski jas hebben jullie? Ik ben nog op zoek naar een hele warme jas, die er ook nog een beetje mooi uit ziet.


Even lijstje op volgorde gezet :o . O'neill heeft fijne jassen vind ik. Voor betere kwaliteit misschien kijken naar the north face? Mijn spullen zijn verder niet super warm maar vooral goed wind en waterdicht. Voor de warmte heb ik truien. Als je wel echt een warme jas wil kan je het beste voor bont gaan.

Bedankt voor de tip!
Ik ga even kijken naar jassen van The north face

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:13

Vorig jaar had iemand bij ons in de groep een ski pak van de lidl, dit beviel prima.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:55

Voor de gene die dit weekend terug reizen, heel veel succes!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:51

Wij gaan over 2 weekjes op de bacht van vrijdag naar zaterdag richting Kirchberg. Wij zullen rond 12 of 1 uur snachts vertrekken.
Onwijs veel zin om weer te gaan skiën!

Alles spullen zijn gereed. Van de week nog een nieuw skipak/broek besteld. Onderstaande van Protest lijkt me lekker warm een extra laagje! [ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:52

Ik vond Kirchberg een tof gebied en het was gezellig maar ik vond het publiek niet persee heel leuk.

Flachau vind ik heel erg leuk!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:05

Leuk dat het topic weer actief is!
Vorig jaar zijn wij naar Kirchberg geweest maar dat beviel mij eigenlijk niet zo heel goed. Dit jaar staat Gerlos op de planning voor de rest van de groep maar kan ik waarschijnlijk niet mee omdat ik geen vrij kan krijgen.

Op dit moment woon ik in Colorado, vlak bij de Rocky mountains.
Mijn wintersport zal dit jaar vooral in de weekenden zijn, in Vail en Bevercreek. Het ski seizoen begint hier na thanksgiving, ik kijk er heel erg naar uit om zo veel mogelijk te kunnen skiën hier.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 02:21

Voor mij is vandaag het skiseizoen begonnen!
Ik heb mijn nieuwe ski’s uitgetest in Keystone, of het de perfecte ski’s zijn twijfel in nog over maar ik mag ze nog een paar keer testen.

[ img ]
[ img ]


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:26

Het is in de Rocky Mountains.
Het ski seizoen begint hier in in November, dan gaan de eerste pistes open en eind deze maand zijn bijna alle gebieden open.
Het seizoen ik ook enorm lang, er kan hier soms tot Mei geskied worden :)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:32

Hier is het ski seizoen echt begonnen, steeds meer pistes zijn open. Inmiddels ben ik ieder weekend wel een dag aan het skiën.

De sneeuw kwaliteit is hier heel anders dan in Oostenrijk, de hele dag goed. Zo goed als geen ijzige plekken en soms zelfs een goede poeder laag.

Dit was afgelopen weekend in Breckenridge. Mooie brede pistes, fijn wanneer je nog niet zo ervaren bent maar ook heerlijk om te skiën als je dat wel bent.
[ img ]
[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 03:25

lshannah schreef:
sureido schreef:
Kaprun?


Dank allebei voor de tips! Inmiddels is duidelijk dat we beiden in het lange weekend van 6 t/m 9 maart uitgeroosterd zijn, dus ik ga zeker naar Kaprun en Kirchberg kijken. Andere ‘sneeuwzekere’ opties zijn natuurlijk ook welkom!

Heb er zin in, maar met al het aanbod weet ik nog echt nada. Luxeprobleem.


Naar wat voor soort sfeer zoek je?

Ik ben vorig jaar in Kirchberg geweest, ik vond het eerlijk gezegd qua sfeer tegen vallen.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 05:04

Helaas zit het wintersport seizoen voor mij er waarschijnlijk op. Door het Corona virus zijn alle ski resorts in Colorado gesloten. Enorm jammer

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

Hier is de ski pas ook al weer gekocht. Het word dezelfde als vorig jaar! Ik hoop dit jaar ook een weekend in Aspen te gaan skiën. En een weekend naar Utah te gaan om te skiën.

Ze bieden hier garantie op de ski pas, als de resorts niet open gaan krijgen we ons geld terug en vanwege de vervroegde sluiting krijg ik 20% korting op mijn nieuwe ski pas.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:47

Voor mij word het weer een deel van het seizoen skiën in de Rocky Mountains aangezien ik hier tot februari zal wonen. Ski pas is alweer gekocht, met korting vanwege het korte ski seizoen.
Wanneer alles open is staat skiën in Utah en Aspen op de planning als extra tripje.
Omdat een ski pas van Trois Vallees inbegrepen is in mijn pas hoop ik hier naar toe te gaan zodra ik weer in Europa ben.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:31

Ja bij de Epic pass, (de seizoens pas die ik hier heb) zijn een aantal Europese resorts aangesloten en ook een aantal resorts in Canada en Japan.
Voor Trois Vallees zijn er bijvoorbeeld 7 dagen inbegrepen op deze ski pas. Andere resorts 3 dagen en de resorts in de Rocky Mountains in de US zijn onbeperkt.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:30

Hier was het plan om in naar Crested Butte, Colorado te gaan voor een weekendje. Helaas had mijn vriend zijn pols gebroken 2 weken daarvoor.
Gelukkig mag hij weer skiën dus zullen we dit weekend skiën in Beaver Creek en hopelijk kunnen we de eerste week van het nieuwe jaar naar Park City in Utah voor een weekje skiën.

Daarna zou ik weer terug gaan naar Nederland en een weekje gaan skiën in Les Trois Vallees maar dat zal er helaas niet in zitten.
Enorm balen maar gelukkig zijn de ski resort is Colorado nog steeds open al dan wel met een reservatie systeem.[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:52

Soepblik schreef:
Mijn vriend en zijn vader leren me nu dus skiën (kunnen het beiden erg goed) omdat die klasjes gewoon echt te traag gaan. Ik denk dat als die basis er eenmaal goed in zit, ik inderdaad gewoon een paar privelessen neem ook om even de boel wat te verfijnen.


Wat voor ski outfits hebben jullie, trouwens? Ik hou ook ontzettend van mode, dus ik wil wel graag mooie spullen. Ik vind Goldbergh erg mooi, maar dat is ook meteen veruit het duurst. _O-


Goldbergh is heel mooi inderdaad!
Hier nog iemand met een dure smaak. Toch heb ik wat voordeligers kunnen vinden. Ik heb nu een zwarte broek/overall van protest en een met zwart en antraciet tijgerprint. Deze vallen super voor mij, mooi aangesloten en blijven ook mooi.

En dan heb ik nu een rode jas maar die wil ik graag vervangen voor een andere aankomend seizoen.
Alleen een echt warme jas vinden is vaak nog wel lastig.

Dit is mijn outfit nu.
[ img ]
En mijn vorige outfit.
[ img ]



Misschien kan je kijken bij de collectie van vorig jaar of daar iets voor je tussen zit? Duijvestein had veel in de sale deze zomer

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:59

Tja de een geeft er wel om en de ander niet.

Natuurlijk zijn er altijd bepaalde types die alleen gaan om het 'zien en gezien worden' op de piste. Daarvan is er zeker een deel gekleed in Goldbergh, maar ook Bogner, Goose raft, Moncler en Sportalm.

Ik kan er vaak wel om lachen, de mensen die niet kunnen skiën maar wel geïnvesteerd hebben in een fancy ski outfit.
Wel vind ik mensen zonder ervaring en zonder begeleiding op de piste enorm irritant en levensgevaarlijk.

Nu heb ik wel gemerkt dat is heel erg afhankelijk is van het skigebied. In Aspen (Colorado) draagt de helft van de mensen een jas van +/- $1300. En in het resort er naast geeft niemand er iets om en dragen mensen voornamelijk practische skikleding.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 03:04

Wat betreft thermo kleding vind ik er toch wel echt verschil in zitten. Ik ben een enorme koukleum en heb het vaak hier in Nederland al koud.

Ik draag dan met skiën ook een merino wollen thermo shirt, met daar boven nog en ski pully of wollen trui. Daar overheen draag ik een jas gevoerd met dons, en dan een buff op mijn nek en verwarmde handschoenen.

Thermo broeken heb ik van The North Face en Icepeak.

De fijnste thermo shirts en sokken vind ik die van Smartwool. Mega goede kwaliteit, zweet niet en goed warm.

Heerlijk al die wintersport plaatjes die voorbij komen!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:50

Ik zou vooral geen ski schoenen kopen voor je eerste keer skiën.

Je koopt namelijk schoenen die passen bij je ervaring, beginners hebben zachtere schoenen dan gevorderde skiërs.

Echte must haves:
- goede waterdichte jas, mijn voorkeur gaat uit naar dons gevoerd
- goede handschoenen, waterdicht
- ski sokken, Smartwool in een aanrader
- ski broek, ik vind Protest fijn zitten, mooi en betaalbaar maar minder geschikt voor beginners omdat de soft shell broeken minder waterdicht zijn.
- Ski helm
- Ski bril die goed past op de helm met verwisselbare lenzen
- Thermo ondergoed, Smartwool is echt top hiervoor
- Sport shirt, ik draag zelf ook graag de ski shirts van Protest met fleece aan de binnenkant


Echt goed kunnen skiën dan ben je wel 50+ dagen verder voordat je op dat level zit.

Netjes en heel de berg af komen zou in een dag of 4 met goede ski les wel moeten lukken.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:16

Hier toch ook de eerste ski trip voor aankomende winter geboekt.

Voor mijn vaders verjaardag neem ik hem 6 dagen mee naar Gerlos waarvan we 4 dagen zullen gaan skiën. Ik dacht eerst dat het een stedentrip naar Praag zou worden tot ik me opeens bedacht dat we natuurlijk ook konden gaan skiën.

Via Sunweb een accommodatie geboekt, ik ben benieuwd hoe dat bevalt.

We gaan al in de week voor Kerst dus niet meer lang wachten. Enorm veel zin in :)

Daarnaast nu aan het kijken waar mijn vriend en ik deze keer heen gaan, Val Thorens of Bagueira

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:29

Wij zijn momenteel in Gerlos, het is een relatief klein skigebied. Ik ben hier 4 dagen skiën met mijn vader en dan is er genoeg te skiën maar voor een week met vrienden zou het gebied toch te klein zijn.

De sfeer, tja je moet er van houden. Ik vind persoonlijk de sfeer in Flachau en bijvoorbeeld St. Anton, dat is toch een ander soort publiek.

Ik ben nog op zoek naar een leuke locatie voor Januari, Valthorens of Saalbach Hinterglemm leek me ook wel leuk.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 08:35

Wij hebben vorige week geluk gehad in Gerlos, het grootste gedeelte van de pistes waren open. Dus ruim 100+ km om te skiën.

Tegen het einde van onze vakantie begon de kwaliteit van de piste wel super snel achteruit te gaan.

De 7e vertrekken we naar Val Thorens dus daar hoeven we ons gelukkig ook geen zorgen te maken over de sneeuw zekerheid.


mvdende, ben je wel flexibel wat betreft de periode? En ga je alleen?
Want dat is vaak ook nog eens duurder dan samen.

In de meeste grote ski gebieden is de ski pas al tussen de 250-350 euro.

Ik hoop voor je dat je iets kan vinden, wintersport is gewoon heel erg duur. Zeker als je er een beetje comfortabel bij wilt zitten.

Foto van Gerlos vorige week, heerlijk rustig op de piste.
[ img ]

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:14

Wat een ellende met zo veel mensen op de piste om nog maar niet over de kwaliteit van de piste zelf te spreken.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:30

Ik heb een Bollé helm, met een bril van Giro met een Zeis lens er op.

Kies vooral een helm die lekker zit en als je voor een losse bril kiest let dan op dat ze goed op elkaar aansluiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies en 70 bezoekers