Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:11

xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?

Pasteis de Belem eten<3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:02

xCaitlin schreef:
Hoi allemaal, mijn vriend en ik willen een paar dagen weg maar twijfelen tussen Madrid en Milaan. Ik heb meer met Spanje en hij met Italië dus we komen er niet echt uit. Zijn hier mensen die in beide steden of in een van de twee zijn geweest die ervaringen kunnen uitdelen? Andere tips zijn ook welkom!

Milaan vond ik mwah en ontzettend duur. Dan liever Florence, wat al gezegd werd. Maar Madrid... Daar zou ik kunnen wonen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:34

Ik vond het in Madrid wel meevallen qua prijzen. Gewoon, normaal. Maar 8 of 9 euro voor een frisje op een terrasje in centrum Milaan vond ik krankzinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:29

Djilna schreef:
Na heel veel wikken, wegen, vergelijken ed heb ik afgelopen zondag geboekt naar Porto! Ik ga in een hostel om het betaalbaar te houden (en is gezellig, want andere mensen ontmoeten :D ) en heb echt zin om de stad te gaan verkennen. Zal dit topic eens doorzoeken of er al mensen zijn geweest en tips hebben :)


LEUKKKKK!!
Heel veel plezier!

Ik vond Porto echt geweldig.
Wandelen / lopen is echt niet mijn grootste hobby, maar ik heb zo veel gelopen daar! Er was zo veel te zien, dat ik maar bleef lopen.


francesinha's en pasteis de nata eten, natuurlijk lekker een portje drinken in de kleine straatjes, in de locale barretjes <3

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:55

Mijn hotel zat aan het Praça da Batalha en ik voelde me helemaal prima daar alleen.
Via Catarina Mall is leuk om te zien, vooral bovenin, het eetgedeelte is apart. Goedkoop en lekker eten.
Ribeira, de oude wijk, de kabelbaan, de bruggen, het park er is zo veel. De mensen zijn ook ontzettend vriendelijk. Met een bom dia (goedendag) en een obrigada (bedankt) en een lach kom je al heel ver bij ze.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:40

Ik heb in Pisa een lunchstop gedaan en dat vond ik meer dan genoeg eigenlijk. Auto parkeren, hapje eten, straatje door, toren bewonderen (jeeeetje dat staat echt wel schuin he? ja ja behoorlijk...), cliche foto's maken, straatje door terug, auto in en klaaaaar :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:56

SdaphneS schreef:
Iemand nog tips voor Den Haag? :)

The Cheesecake Company op de Torenstraat. :9
Of Florencia voor een ijsje.
Heeeeeel grote Lush. <3
Lekker shoppen.
Tram.
Scheveningen.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:18

Yesss in oktober naar Wenen! *\o/*
Tips zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:29

Shenavallie schreef:
Anoniem schreef:
Yesss in oktober naar Wenen! *\o/*
Tips zijn welkom!

Haus der Musik is erg gaaf! :j
Spaanse rijschool viel mij (en meerdere mensen om mij heen toen) tegen. De bouw is erg mooi, dat wel.

Wegens extreme allergie voor paarden van mijn reisgenootje zit een bezoek aan de Spaanse Rijschool er ook echt niet in. -O- Ik hou mijn liefste vriendinnetje nog graag langer dan de inmiddels 25 jaar in mn leven :D
Haus der Musik ziet er interessant uit idd!
Schonbrunn staat zeker op de lijst! Daar ben ik al eens geweest en wil ik nog eens zien.
Meer tips zijn zeer welkom!
Welk gedeelte is een aanrader om in de stad te zitten?

xJennifx schreef:
Heeft iemand misschien nog tips voor Parijs? Dingen die echt de moeite waard zijn voor twee dagen? :D

Ik vond het Natuurhistorisch Museum daar prachtig! Het omliggende park ook en in de Moskee die tegenover de ingang van het park zit, zit een geweldig goed Marokkaans restaurant verstopt!!
Een (kort en duur!) ritje met een fietstaxi vond ik hilarisch! Als je over stalen zenuwen beschikt en van achtbanen enzo houdt? Doen!
Verder is alles in Parijs eigenlijk wel mooi <3 Maar de Montmartre <3 Dat vond ik zo fijn!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-19 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:46

cindyy_1993 schreef:
Iemand nog tips voor een 4daags tripje naar Lissabon? :D Dagje Sintra staat al op het programma!

[BEU] Het stedentrip topic
Als je in dit topic alleen al zoekt op Lissabon, in bovenstaande link heb ik dat al voor je gedaan, krijg je enorm veel leuke tips!
En het allerbelangrijkste noem ik natuurlijk wel: Pasteis de Belem eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:42

xPabloBokt schreef:
Ik kom even binnenvallen :D

Ik ga 17 t/m 20 oktober met mijn vriend naar Wenen. We komen donderdagochtend om 8.40 aan en we vertrekken zondagavond om 19.55 weer terug.

We willen al een Vienna pass gaan aanschaffen, als je minstens 10 bezisnswaardigheden doet heb je die er al uit. Maar die is er alleen voor 1, 2, 3 of 6 dagen. We nemen dus die van 3 dagen. Maar dan hebben we de zondag nog over om "los" te lopen.

Ik ben heel onbekend met Wenen. Heeft er iemand tips wat ik absoluut gezien moet hebben (naast de Spaanse Rijschool)? Wellicht iets bijzonders ontdekt op culinair vlak? Ik wil het maximale uit onze trip halen maar weet niet waar te beginnen. Vriend is niet zo van de planning dus die komt op mij neer, heb vrij spel :+

Ik hoor het graag!

Wij wisselen elkaar af.
Wij komen de 20e aan! :D
Het Prater en wijntjes drinken en eten bij een heurige staan bij ons iig op de lijst. En natuurlijk een echte Wienermelange met Sachertorte.
Wij gaan voor iets minder musea en culturele bezienswaardigheden, maar vooral voor gezelligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:48

Anoniem schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik kom even binnenvallen :D

Ik ga 17 t/m 20 oktober met mijn vriend naar Wenen. We komen donderdagochtend om 8.40 aan en we vertrekken zondagavond om 19.55 weer terug.

We willen al een Vienna pass gaan aanschaffen, als je minstens 10 bezisnswaardigheden doet heb je die er al uit. Maar die is er alleen voor 1, 2, 3 of 6 dagen. We nemen dus die van 3 dagen. Maar dan hebben we de zondag nog over om "los" te lopen.

Ik ben heel onbekend met Wenen. Heeft er iemand tips wat ik absoluut gezien moet hebben (naast de Spaanse Rijschool)? Wellicht iets bijzonders ontdekt op culinair vlak? Ik wil het maximale uit onze trip halen maar weet niet waar te beginnen. Vriend is niet zo van de planning dus die komt op mij neer, heb vrij spel :+

Ik hoor het graag!

Wij wisselen elkaar af.
Wij komen de 20e aan! :D
Het Prater en wijntjes drinken en eten bij een heurige staan bij ons iig op de lijst. En natuurlijk een echte Wienermelange met Sachertorte.
Wij gaan voor iets minder musea en culturele bezienswaardigheden, maar vooral voor gezelligheid.


Ik ben nog steeds benieuwd naar tips! :D

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:29

Ik vraag het toch nog eens, aangezien het bijna zover is. Heeft iemand nog leuke tips voor Wenen? En dan het liefst welk restaurantje of heurige je het leukst vond? Of iets anders niet standaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:41

xPabloBokt schreef:
Anoniem schreef:
Ik vraag het toch nog eens, aangezien het bijna zover is. Heeft iemand nog leuke tips voor Wenen? En dan het liefst welk restaurantje of heurige je het leukst vond? Of iets anders niet standaard?


Ik lees mee, ik ga ook over 2 weken *\o/*


Wat heb jij allemaal op de planning staan?
Wij iig een paar Heurigen (heb een aantal leuke uitgezocht!), het Prater, de vlindertuin, de Naschmarkt.
Musea enzo gaan wij niet doen en de Spaanse Rijschool kan ivm heftige allergie van de vriendin waar ik mee ga niet.
Voor ons wordt het een lichtculi/culti tripje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:14

Whale schreef:
Voor niet-standaard dingen google ik altijd op "(stadsnaam) hidden gems". Komen soms ook wel leuke dingen uit :D

Thnx! Nu ben ik lekker aan het surfen haha, wel wat leuke dingen al gevonden! Skybar Das Loft! Op de lijst!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:20

Wij zaten in City Central, de brug over en je staat op een groot OV knooppunt (Schwedenplatz) en loopt zo het centrum in. Prima kamers, super service en erg lekker ontbijt.
Voor 3x24 uur onbeperkt OV hebben wij ongeveer 24euro p.p. betaald.

Copy paste uit een ander topic:
Anoniem schreef:
Gisteren teruggekomen, wat was het leuk!!!
Eerste tip; op de luchthaven bij de balie van OBB dit kaartje halen. Wij hebben de trein van luchthaven naar centrum en terug én 72 uur onbeperkt OV gehad voor €24.40.
[ [url=m/JsaPCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon zomaar in een tram stappen en een rondje meerijden is best grappig. Het ov is duidelijk en echt goed geregeld.

Het Hundertwasserhaus is apart om te zien, maar juist het HundertwasserVillage daartegenover is het leukst! Van buiten lijkt dat 1 souvenirwinkeltje, maar binnen is het prachtig en hebben ze net even mooiere souvenirs dan elders. En voor de geocachers, deze is leuk. :D

Als je naar het Prater gaat zit daar aan de buitenkant een Mexicaans restaurantje Estancia Santa Cruz, waar je lekker en gezellig kunt eten.
Het Prater is leuk als je van kermis/pretparken houdt. Je betaalt voor alle attracties los, €5.00 per ritje. Op zondagavond is het een beetje te stil en is er veel gesloten, maar zijn er bijvoorbeeld géén wachtrijen voor het oude reuzenrad.

Op Schwedenplatz (daar zat ons heerlijke hotel) zit Castelletto, daar eet je voor €6.50 dit soort ijsjes. :9
[ [url=m/LN63H4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Sachertorte bij hotel Sacher is met €7.50 voor een puntje of €5.50 voor een petit four niet goedkoop, maar wel ontzettend lekker!

De Naschmarkt <3 voornamelijk veel oosterse etenswaren, noten en gesuikerd fruit. Dat moet je maar net lusten. Maar als je dat lust, je de humor ipv opdringerigheid van de verkopers in kunt zien of je net als ik gek bent op sjaals is het echt een aanrader, maar wel op een lege maag, niet te vroeg in de ochtend. :j Qua restaurantjes daar is de keuze echt enorm, van sushi ( :\ was meh), doner, tot oesters en echt Oostenrijks.

Het Schmetterlinghaus (vlindertuin) is helaas gesloten tot 30 november.

Het museumkwartier is alleen al van buitenaf de moeite waard. Indrukwekkende gebouwen. Het park Volksgarten / Heldenplatz met de prachtige gedenkrozenstruiken is bijzonder.

Verder vind ik het een rustige, relaxte, veilig aanvoelende stad.
Het mogen roken in restaurants en cafés vind ik wel smerig, maar je kunt vragen om de nietrokenzone.

We hebben nog veel meer gezien en gedaan in vier dagen natuurlijk, maar dan zou ik een boek kunnen schrijven. :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, GoogleAdsense, JackAebe, janneke_S, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Varekaj, veerledec en 81 bezoekers