Week weg in juli/augustus, waarheen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Week weg in juli/augustus, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 13:32

Hallo,

Ik wil komende zomervakantie weer een week weg gaan met vrienden. We zijn opzoek naar een leuke stad of een paar steden bij elkaar waar we heen kunnen gaan. Een dagje aan het strand of reizen tussendoor vinden we niet erg, als het reizen naar niet de hele dag in beslag neemt.

Het liefst niet te duur (qua vliegreis en hotel en eten ed) , niet iedereen heeft evenveel geld.

Hebben jullie suggesties voor plekken die aan deze eisen voldoen?

Vorig jaar zijn we naar Rome geweest en dit beviel ons prima. Echter was iets goedkoper fijner geweest.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 18:32

Nadir schreef:
Het is nogal een brede vraag. :D
Ik denk dat heel veel steden aan jullie wensen voldoen. Kijk eens naar steden aan de Spaanse kust. Of Istanbul?


Ja sorry heb het op school even snel geschreven.

Ik zal nog wat meer info geven.

Italië willen we liever niet meer ivm kosten. Istanbul zou ikzelf erg leuk vinden, echter studeert een van de personen die meegaat daar, dus dat is niet zo leuk voor haar. Spaanse kust in het Noorden is ook niet echt goedkoper dan Rome volgensmij. Zelf ben ik al een aantal jaar rond Barcelona op vakantie geweest, dus ga ik liever ergens anders.

We willen wel graag een stad waar veel dingen te doen zijn zoals musea ed. We willen 7 à 10 dagen gaan dus ik denk dat een vrij grote stad een must is, tenzij er een of meerdere andere steden in de buurt zijn (niet meer dan 2,5 met trein) waar we voor niet teveel geld heen kunnen reizen. Zee, meer of rivier dichtbij hoeft niet maar zou wel leuk zijn voor een dag. Liefst geen uitgaansplekken of echt strandvakantie plekken.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 19:27

Karin schreef:
Mijn eerste gedachte is Andalusië. Vliegen op Malaga (of Sevilla) hoeft niet duur te zijn en de steden daar liggen niet heel ver van elkaar (je hebt Cordoba, Granada, Ronda en Jerez ook nog). Mijn ervaring is dat Spanje zelf ook helemaal niet zo duur is en dan bedoel ik vooral OV en supermarkten.

Het enige nadeel is dat het in juli en augustus bizar warm kan zijn daar. Ik ben er steeds eind juni geweest en dan zit je ook al zo aan de 30-35 graden. Vind ik heerlijk, maar 40+ kan het hartje zomer ook makkelijk worden.


Deze plekken lijken me inderdaad erg mooi! Ik ga het opschrijven. Ik houd zelf wel van warm weer en kan er goed tegen, maar dit weet ik zo niet van de anderen. In Rome was het ook aardig warm maar geen 40+

Picassox schreef:
En als je naar Dubrovnik, Split of Sophia gaat? Een stukje goedkoper en kun je nogsteeds leuke trips maken! :)


Dubrovnik is erg klein, daarom hebben we die niet opgeschreven. Split is ook aan de kleine kant, of zitten daar mooie plekken waar je met het ov heen kan? Sofia ga ik opschrijven.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 19:33

elnienjo schreef:
In hoog zomer zou ik naar IJsland gaan of naar Schotland. Veel te heet en te druk in het middellandse zeegebied.


Zelf vinden we warm weer niet erg. Rome was prima te doen in de zomer. Maar ik ga ze uiteraard opschrijven. Alleen vraag ik me af of deze plaatsen niet vrij duur zijn?

elnienjo schreef:
Huur ter plaatse een auto, dan hoef je niet in een druk/duur stadscentrum te zitten en je kunt meerdere plaatsen aandoen (en wellicht een stukje natuur mee pakken)


Een auto huren gaat helaas niet lukken. Ik ben de oudste met een rijbewijs en zal dan 21 zijn. Echter vragen ze meestal een aantal jaar rijervaring en ik heb mijn rijbewijs pas afgelopen zomer gehaald.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 21:15

Nadir schreef:
Ah, oké, dat maakt het iets duidelijker. Lissabon en omgeving is erg leuk en veel te zien. Dan kun je ook nog eens een dagje strand doen.

Of is anders is Praag of Wenen een optie?


Lissabon & Praag ga ik opschrijven. Wenen ga ik ook noteren, maar ik ga daar over een maandje ook heen dus zal niet mijn eerste keus zijn hahah. Maar misschien in combinatie met een andere stad.

verootjoo schreef:
Heel het noorden is stervensduur idd, dus daar zou ik niet heen gaan :P

Barcelona, of een andere Spaanse stad. Of een Canarisch eiland, bv Lanzarote. Kan je lekker rondrijden en is veel te zien vond ik. Genoeg voor een week.

Praag zoals hierboven vind ik niet geschikt voor een week. Heb je in een dag, of hooguit een weekend wel bekeken, en de rest rondom Praag is verschrikkelijk lelijk, dus daar hoef je ook niet voor de gaan. Volgens mij is Praag het enige mooie in Tsjechië :+


Barcelona ben ik de afgelopen 5 jaar heen geweest, erg mooie stad inderdaad. Maar ben wel toe aan iets anders hahah. Ik ga de Canarische Eilanden opschrijven en andere steden bekijken. Denk je dat het daar mogelijk is om op je 21e met een jaar rijervaring een auto te huren?

x_Milou schreef:
Ik ben afgelopen jaar naar Marrakech geweest, spotgoedkoop, maar je daar 10 dagen vermaken is wel lang... Misschien te combineren met kustplaats Agadir? Ik geloof dat dat op zo'n 200km afstand is, dus als je dat goed uitzoekt moet het te doen zijn. Zelf rijden zou ik daar niet zomaar doen op je 21e, want het verkeer zit wat anders in elkaar dan hier haha.

Ik heb trouwens in Griekenland met een vriendin op ons 20e wel autogereden. Gewoon via onze NL reisleidster geboekt, voor bepaalde maatschappijen hadden we daar genoeg jaren ervaring. Maar echt, zoek dat goed uit. Op Samos vond ik het prima te doen, Aruba ook, maar op Cyprus stap ik voor geen goud in een auto :+


Ik ga Marrakech & Agadir opschrijven. Autorijden daar lijkt mij inderdaad niet zo'n goed idee hahah. Auto huren zal ik dus eerst informatie over opzoeken door die reden. Heb tot nu toe alleen in Nederland en Brussel (en heel klein stukje Spanje) gereden. Dus wil ook niet in een situatie met heel anders verkeer rijden.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Ekeif96, IndianSu, loowny, Marleen_L, Milando, Nalonyda, PlukenKrul, Roosch, thequeensmum, Zoe_97 en 96 bezoekers