Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:48

Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.



Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:41

OFF kun je alleen daar kopen toch?
Helpt DEET ook voldoende?

Het enige waar ik tegenop kijk. :+

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:13

xShannentje schreef:
Oei lichte paniek hier na het lezen van dat EDcard formulier. Ik vertek morgen, ben deze nu aan het invullen. Heb van te voren nergens gelezen dat dit verplicht was helaas... Als mijn vriend en ik dit nu digitaal invullen, is dat voldoende?

Wij gaan voor het eerst naar Curacao dus alles is wat dat betreft nieuw voor ons!


Dat invullen is snel gefixt. Wij kregen het vorige week trouwens nog wel gewoon op papier in het vliegtuig uitgedeeld.

Zit nu bij Zest @ Jan Thiel. Vandaag Willemstad bezocht. Wat een weertje!

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:33

Wij zaten (tot gisteren :( ) in het Livingstone resort. Dichtbij het strand Jan Thiel Beach (en de restaurantjes daar) en de AH. Zit ook een ruim zwembad bij.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:59

Klopt! Plus dat je binnen een paar minuten lopen op het strand bent vind ik persoonlijk ook wel ideaal (met de warmte).

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 14:26

Zal ook even mijn ervaringen doorgeven:

Stranden:
Cas abao, Porto Marie (wij hebben de varkentjes helaas niet gezien, maar Ik begreep dat deze vaak aan het einde vd dag komen), Grote Knip en Kokomo Beach (met de schommel). Mambo Beach zijn wij alleen geweest om te eten (boulevard).

Strandfeestjes:
Op woensdag bij Cabana, zaterdag bij Zanzibar (Jan Thiel Beach) en zondag bij Wet & Wild (bij Mambo Beach).

Eettentjes:
Karakter (bij een resort), Zest, Zanzibar (heerlijke pizza’s) en Trinto (alledrie Jan Thiel) zitten aan het strand. En in Willemstad Bij Blauw (lunch) . Verder kregen wij als tips nog Pirate bay (dineren op het strand), Steakhouse El Gaucho en Wilhelminacafe in Punda (lekker en goedkoop).

Willemstad hebben wij alleen de brug en de gekleurde huisjes bekeken. Wilde graag de muurschilderingen bekijken, maar begreep dat je dat beter met een tour kunt doen, vanwege de veiligheid.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:38

Wij zaten in Jan Thiel en wij konden daar ook prima in de avond vertoeven. Geen onveilig gevoel daar gehad. Ook hebben we zonder problemen strandfeestjes bezocht in de avond. In de auto hadden wij de autodeuren wel altijd op slot / vergrendeld. Die muurschilderingen zitten trouwens in een onveiliger gebied in Willemstad (wordt ook aangeraden om dit gedeelte vd stad met een tour te doen).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers